Muita jotka pitää iPadia surkeana verrattuna läppäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 775
19 180
113
Meillä on siis läppärin johto tai virtapesä rikki, nyt mulla on ollut kakkoskoneena IPad Air. Joko en osaa käyttää tätä tai sit tää on tosissaan surkea.

Näyttö aina lähmäinen.
Tekstin lainaaminen yhtä nyhräämistä kun ei ole kosketushiirtä.
En osaa liittää kuvia, tulee aina IMG-toiminnolla pelkkä laatikon kuva (oma vika?)
Gmailin sähköposti muuttui sekavaksi.
Kaikki pelit ei toimi, kun osa on tehty hiirelle.

Plussaakin on:
-akku kestää pitkään
-poika tykkää kun Disneyn lentsikkapeliä pelataan siten että liikutellaan koko konetta, ei onnistuisi painavalla läppärillä

IPad on surkea ja vanhentunut käyttis ei ainakaan paranna tilannetta. Juuri korkeamalle en kyllä Android tai Windows-tablettejakaan nosta. Kamalia käyttää muuhun kuin pelaamiseen ja satunnaiseen www-surffailuun/sähköpostin lukemiseen. Kirjoitan näppiksellä noin kolmin-nelinkertaista nopeutta tablettiin verrattuna ja siksi sitä ei tulekaan juuri käytettyä.

• Tykkää
Reactions: Echo
Ja vielä yksi miinus, eli kirjoittaminen on hitaampaa kuin norminäppiksellä. IPadeihin ilmeisesti on saatavilla erillisiä näppiksiä, mut en jaksa hommata.

Muoks, sä Zap kirjoititkin juuri saman. :)

Viimeksi muokattu:
Ipad on ihan kiva lelu ja kätevä vaikka lentokoneessa ajankuluna, mut kyllä mä mieluummin Macbookia käytän

[QUOTE="Zap";29878452]Perustelepa itse paremmin tablettien nousukiitoa. Itse en pysty.[/QUOTE]

Helppo juttu, perustuu työelämään, ei palstamammojen jumittuneisiin mielipiteisiin: asiakkaat tahtovat keveämmin mukana kulkevia työkaluja.

Jokainen palavereissa ravaava ja varsinkin paljon matkustava tietää, mikä merkitys on laitteen koolla ja painolla.

Tämän lisäksi mobiililaitteessa voidaan helposti erotella työhön ja vapaa-aikaan liittyvät asiat tietoturvallisesti.

• Tykkää
Reactions: Björn
Helppo juttu, perustuu työelämään, ei palstamammojen jumittuneisiin mielipiteisiin: asiakkaat tahtovat keveämmin mukana kulkevia työkaluja.

Jokainen palavereissa ravaava ja varsinkin paljon matkustava tietää, mikä merkitys on laitteen koolla ja painolla.

Tämän lisäksi mobiililaitteessa voidaan helposti erotella työhön ja vapaa-aikaan liittyvät asiat tietoturvallisesti.

Kai läppäreistäkin saisi vielä ohuempia, vaikka pitäisikö sen näppisosan tietty olla edelleen se painavampi ettei keikahtaisi...miniläppäristä ei ole kokemusta, sen näyttö on ehkä liian pieni verrattuna tähän tablettiin.

Mulla on toimivia läppäreitä 2 ja yks iPad. Läppärit on tungettu kaapin perälle, eikä mitään muistikuvaa milloin niitä viimeksi olisin käyttänyt.

Mutta kyllä onnistuu iPadilla kuvien laittelu, mulla ei oo ainakaan ollut ongelmia.

Luulen että se on vähän makuasia kummasta tykkää. Ja varmasti se kirjottaminenkin ja tekstin kopioinnit yms. on vaan tottumiskysymys. Mun mielestä helppoja ja nopeita juttuja tehdä. Läppärillä (tai varsinkaan pöytäkoneella) en nykyään pahemmin osaa enää kirjoittaa, se tuntuu kammottavan hankalalta kun on iPadiin tottunu.

No makuasioita. Mutta minä en kyllä mistään hinnasta iPadia läppäriin vaihtaisi. Akku finaalissa nopeasti, kuumenee, HURISEE hirrrveesti hrrrr, hidas hidas hidas.

Niin ja selaimellako te pelejä pelaatte? Kannattaa tsekata App Storen valikoima, mikäli sitä ei oo vielä tehnyt. Se on täynnä mainioita pelejä, joita tykkää tällänen vanhempikin akka pelailla. :D

Mulla on toimivia läppäreitä 2 ja yks iPad. Läppärit on tungettu kaapin perälle, eikä mitään muistikuvaa milloin niitä viimeksi olisin käyttänyt.

Mutta kyllä onnistuu iPadilla kuvien laittelu, mulla ei oo ainakaan ollut ongelmia.

Luulen että se on vähän makuasia kummasta tykkää. Ja varmasti se kirjottaminenkin ja tekstin kopioinnit yms. on vaan tottumiskysymys. Mun mielestä helppoja ja nopeita juttuja tehdä. Läppärillä (tai varsinkaan pöytäkoneella) en nykyään pahemmin osaa enää kirjoittaa, se tuntuu kammottavan hankalalta kun on iPadiin tottunu.

No makuasioita. Mutta minä en kyllä mistään hinnasta iPadia läppäriin vaihtaisi. Akku finaalissa nopeasti, kuumenee, HURISEE hirrrveesti hrrrr, hidas hidas hidas.

Niin ja selaimellako te pelejä pelaatte? Kannattaa tsekata App Storen valikoima, mikäli sitä ei oo vielä tehnyt. Se on täynnä mainioita pelejä, joita tykkää tällänen vanhempikin akka pelailla. :D

App Storesta meidän pelit onkin. :)
Miten saat kuvan laitettua vaikka tähän ketjuun? Mä painan jotain kuvaa netissä, siinä tarjotaan "kopioi", sit kopioin, ja sit jos liitän sen vaikka tähän ketjuun tuon palstan namiskuukkelirivistössä olevan IMG-jutskan kautta niin tulee vain pieni laatikko.

App Storesta meidän pelit onkin. :)
Miten saat kuvan laitettua vaikka tähän ketjuun? Mä painan jotain kuvaa netissä, siinä tarjotaan "kopioi", sit kopioin, ja sit jos liitän sen vaikka tähän ketjuun tuon palstan namiskuukkelirivistössä olevan IMG-jutskan kautta niin tulee vain pieni laatikko.

Siis esim. googlen kuvahausta avaan jonkun kuvan, se aukeaa silleen että siinä on vaihtoehtoina ainakin "näytä kuva" tai "käy sivulla". Klikkaan "näytä kuva" ja se kuva aukeaa koko sivun kokoiseksi. Osoiteriviltä kopioin kuvan osoitteen ja pistän linkin
tekstien väliin niin kuva näkyy.

99% pötyä. Henkilökohtaisesti ravaan kokouksissa noin 50% työajastani. Tablettia käytän ainoastaan silloin kun minulla ei ole muistiinpanotarpeita ja seuraan pöytäkirjaa tabletissa.

Silloinkin kun käytän etäkokousmahdollisuutta on tabletti siihen totaalisen kamala laite. Kaikki ryhmätyökalut ovat tableteissa lähes käyttökelvottomia. Lisäksi esim. ERP:n käyttö tabletilla on mahdotonta, sama asia koskee taloushallinnonjärjestelmiä.

Mikäli minulla on tarve etäpalaverissa ainoastaan ääniyhteyteen, teen sen mielummin älypuhelimella kuin kömpelöllä tabletilla. Käytännössä kokoukseen tabletteja raahaavat käyttävät sitä ainoastaan nettisurffailuun tai muuhun turhuuteen sen kokouksen seuraamisen sijaan.

Tietoturvaan on turha vedota ainakaan nykyisillä mobiilikäyttiksillä. Mobiilijärjestelmät tarjoavat vain alkeellisen VPN-rajapinnan ilman aktiivikryptausta. Kaikkein pahinta on kun siviiliasioita sekoitellaan työkäytössä olevaan laitteeseen. Tällöin on viimeistään turha huudella mistään tietoturva/suoja-asioista.

Veikkaan, että minulla on jokseenkin vahava kokemuspohjainen näkemys tablettien käyttökelpoisuudesta esim. johtajatason tehtävissä.

[QUOTE="Zap";29878640]99% pötyä. Henkilökohtaisesti ravaan kokouksissa noin 50% työajastani. Tablettia käytän ainoastaan silloin kun minulla ei ole muistiinpanotarpeita ja seuraan pöytäkirjaa tabletissa.

Silloinkin kun käytän etäkokousmahdollisuutta on tabletti siihen totaalisen kamala laite. Kaikki ryhmätyökalut ovat tableteissa lähes käyttökelvottomia. Lisäksi esim. ERP:n käyttö tabletilla on mahdotonta, sama asia koskee taloushallinnonjärjestelmiä.

Mikäli minulla on tarve etäpalaverissa ainoastaan ääniyhteyteen, teen sen mielummin älypuhelimella kuin kömpelöllä tabletilla. Käytännössä kokoukseen tabletteja raahaavat käyttävät sitä ainoastaan nettisurffailuun tai muuhun turhuuteen sen kokouksen seuraamisen sijaan.

Tietoturvaan on turha vedota ainakaan nykyisillä mobiilikäyttiksillä. Mobiilijärjestelmät tarjoavat vain alkeellisen VPN-rajapinnan ilman aktiivikryptausta. Kaikkein pahinta on kun siviiliasioita sekoitellaan työkäytössä olevaan laitteeseen. Tällöin on viimeistään turha huudella mistään tietoturva/suoja-asioista.

Veikkaan, että minulla on jokseenkin vahava kokemuspohjainen näkemys tablettien käyttökelpoisuudesta esim. johtajatason tehtävissä.[/QUOTE]

Omat kokemuksesi jätän arvostelematta, mutta löpinät siitä, ettei frontendejä mainitsemillesi löydy - on potaskaa.

Tuohon tietoturvaan kolme kirjainta, jotka taklaavat höpinäsi: MDM.

Yhteistyössä