Muita jotka imetti vain noin 6kk?

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
:O
Täällä imetys loppui kun vauva on 6 kk ja siksi kun ei enää tissi kelvannut. Huusi selkä kaarella sylissä kun tissiä tarjosi, joten se sitten siitä. Ensin lopetteli päivä, sitten ilta ja yö-syömiset...
Miten muut suhtautui; ihan hyvin, ei erityisiä "kommentteja"...
 
tässä teille
lisää kauhisteltavaa: mä imetin lasta 3kk jonka jälkeen palasin osa-aikasena töihin koska mies oli kotona ja oli innokas hoitamaan lasta. Mies lähti töihin lapsen ollesa 8kk ja minä jäin siinä vaiheessa taas kotiäidiksi.
Näin meillä ja mielestäni ole kerrassaan loistava ratkaisu, isä ja lapsi ovat todella läheisiä, isä ymmärtää 100% millaista arki kotona lapsen kanssa on ja minä sain nauttia taaperoajasta täysipäiväisesti kotiäitinä enkä jäänyt suremaan että menetin lapseni vauva-ajasta sen 5h/vrk 5kuukauden ajan
 
Minä lopetin, minun imetys, minun vauva - minun päätös. Ei kuulu muille.

...mutta jos nyt joku jotain sanoi, niin anoppi tietenkin :D Mutta sitä kai nyt muutenkin kaiveli, kun imetin rintakumin avulla alusta loppuun asti ja ties mikä muu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Minä lopetin, minun imetys, minun vauva - minun päätös. Ei kuulu muille.

...mutta jos nyt joku jotain sanoi, niin anoppi tietenkin :D Mutta sitä kai nyt muutenkin kaiveli, kun imetin rintakumin avulla alusta loppuun asti ja ties mikä muu.
Ihan kuin meilä olisi yhteinen anoppi, mutta epäilen. :LOL: Mun anoppi jopa rukoili, että maitoa tulisi enemmän kun sitä ei kertakaikkiaan vaan tullut. Eikä rukouksetkaan auttaneet, mutta mun uskoni ei "loppunut" siihen. Hänen uskostaan en tiedä. :LOL: :LOL: :LOL:

 
Täällä täysimettäjä 2 kk, jonka jälkeen osittain ja 6 kk ei tyttö enää huolinut. En ottanut asiasta suurempia murheita, vaan tuttuun tyyliini ajattelin, että kukin tyylillään ja parhaaksi katsomallaan tavalla :) Tulevan kakkoskappaleen kanssa etenen samalla tyylillä, vaikka tokihan arvostelijoita varmaan taas riittää.

Itse en välttämättä ymmärrä taaperoimettäjiä, joita läheisestä kaveripiiristäkin löytyy, mutta koskaan en ole asianosaisille asiasta millään lailla kommentoinut, joten oletan että muutkin arvostavat omaani tapaani toimia vauvan ruokinnan suhteen. Tokihan mielipiteitä asioista ylipäätään on mukava vaihtaa ja käydä rakentavaa keskustelua. Ja sehän se liene osittain tarkoitus tällä palstallakin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ma-mi:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Minä lopetin, minun imetys, minun vauva - minun päätös. Ei kuulu muille.

...mutta jos nyt joku jotain sanoi, niin anoppi tietenkin :D Mutta sitä kai nyt muutenkin kaiveli, kun imetin rintakumin avulla alusta loppuun asti ja ties mikä muu.
Ihan kuin meilä olisi yhteinen anoppi, mutta epäilen. :LOL: Mun anoppi jopa rukoili, että maitoa tulisi enemmän kun sitä ei kertakaikkiaan vaan tullut. Eikä rukouksetkaan auttaneet, mutta mun uskoni ei "loppunut" siihen. Hänen uskostaan en tiedä. :LOL: :LOL: :LOL:
No ei sitä kuule tiedä, sillä on aimo liuta noita lapsia... :D

Odotan innokkaana uusia kommentteja asian tiimoilta, meille on toinen muksu syntymässä pienellä ikäerolla tuossa vajaa parin kuukauden päästä ja olen ihan vakavissani harkinnut osittaisimetystä :D
 
YxVaan
Esikoista 5,5 kk, lopetti itse. Tokaa 7 kk, päiväsyötöt lopetti itse, yösyötöistä piti vähän vieroitella, mutta sujui helposti.

Kukaan ei ole sanonu mitään negatiivista, äitini sanoi jo 3 kk jälkeen että etkö jo lopeta imetystä ja anna "kunnon ruokaa".
 
Lopetin 6,5 kk jälkeen, koska tunsin ahdistusta siitä jatkuvasta imettämisestä ja haluttiin toinen lapsi. Eipä sitä kukaan kommentoinut, mutta itseä harmitti myöhemmin. Raskautumisessa kesti 1 v 2 kk joka tapauksessa, joten ei apua siihen imetyksen lopettamisesta. Kyllä sitä monesti olis toivonut, että se lämmin maito olis edelleen ollut saatavilla sieltä rinnasta.
 

Yhteistyössä