Muita, jotka ihailevat J.K. Rowlingia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä ihailen sitä naista tosi paljon! =) Hän oli köyhä yksinhuoltajaäiti, jolla ei ollut varaa edes kopioida tekstejään. Sitten hän keksi tämän menestystarinan, josta tulee varmasti klassikko. Rowling on voittanut useita kirjallisuuspalkintoja ja potter-kirjoja lukevat kaikenmaalaiset lapsista vanhuksiin :) Rowlingilla on aivan mahtava mielikuvitus, kyky pitää tarinaa kasassa ja keksiä ennalta-arvaamattomia juonenkäänteitä, hauskuutta lukijaa, laittaa lukija pelkäämään, jännittämään ja ajattelemaan...potter-kirjat koskettavat kovasti ja ovat hyvin syvällisiä ja antavat ajateltavaa. Myös henkilöhahmot ovat omia mielenkiintoisia persooniaan, taitavasti kirjoitettuja. J.K. Rowling on todellinen nero, paras kirjailija maailmassa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuudes kirja sai jopa minut itkemään puoli tuntia, mikä on harvinaista.

Minut on saanut joka ainoa kirja itkemään neloskirjasta lähtien :D

En nyt suorastaan ihaile häntä, mutta olen sitä mieltä että hän on rahansa ainakin ansainnut.
Mahtaa sitä hänen exäänsä (joka heitti Rowlingin ja lapsensa pellolle kodistaan) ''pikkuisen'' harmittaa nyt :laugh:

En ihmeellisemmin ihaile häntä. Liikaa hänellä on rahaa (lähes miljardi). Vähempikin olisi riittänyt ja kyllä tässä maailmassa on paljon muitakin joille soisi onnea. Kirjailija muiden joukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
En ihmeellisemmin ihaile häntä. Liikaa hänellä on rahaa (lähes miljardi). Vähempikin olisi riittänyt ja kyllä tässä maailmassa on paljon muitakin joille soisi onnea. Kirjailija muiden joukossa.

Ei ole vain kirjailija muiden joukossa, taitaa olla jopa suosituin kirjailija tällä hetkellä koko maailmassa.. mun mielestä kaikki muut kirjailijat on ihan amatöörejä sen rinnalla. Hän on ansainnut ne rahansa ja hänhän lahjoittaa huomattavia summia hyväntekeväisyyteen.

Mielikuvitusrikas ihminen, kun on pystynyt luomaan tuollaisen fantasiamaailman :)
Mutta mä luin kuinka sille oli tullut vakava parin päivän masennus 7.kirjan jälkeen.. vakavat masennukset ei kestä hetkeä, mä kituutan jo toista vuotta synnytyksen jälkeen puhjenneessa masennuksessa.

Ei ole vain kirjailija muiden joukossa, taitaa olla jopa suosituin kirjailija tällä hetkellä koko maailmassa.. mun mielestä kaikki muut kirjailijat on ihan amatöörejä sen rinnalla. Hän on ansainnut ne rahansa ja hänhän lahjoittaa huomattavia summia hyväntekeväisyyteen.
[/quote]

Ansainnut ne rahat? Voi olla. Ne lahjoitukset ovat aika suhteellinen juttu. Jos ihmisellä on lähdes miljardin omaisuus niin eipä paljoa paina parin millin lahjoittaminen. Aina tulee mieleen tämä raamatun kertomus:

Luostarissa oli paljon rikkaita jotka lahjoittivat kultaa ja timantteja köyhille. Lopuksi sinne tuli eräs vanha nainen joka antoi vain vääntyneen pienen hopeakolikon. Jeesus otti naista kädestä kiinni ja kääntyi ihmisten puoleen sanoen: "kuulkaa hyvät ihmiset, te annatte liiastanne ja turhastanne mutta tämä nainen antoi vähästään". Jeesus polvistui naisen viereen ja sanoi: tekonne oli täysin pyyteetön ja Jumala tulee teidät muistamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ihailen sitä naista tosi paljon! =) Hän oli köyhä yksinhuoltajaäiti, jolla ei ollut varaa edes kopioida tekstejään. Sitten hän keksi tämän menestystarinan, josta tulee varmasti klassikko. Rowling on voittanut useita kirjallisuuspalkintoja ja potter-kirjoja lukevat kaikenmaalaiset lapsista vanhuksiin :) Rowlingilla on aivan mahtava mielikuvitus, kyky pitää tarinaa kasassa ja keksiä ennalta-arvaamattomia juonenkäänteitä, hauskuutta lukijaa, laittaa lukija pelkäämään, jännittämään ja ajattelemaan...potter-kirjat koskettavat kovasti ja ovat hyvin syvällisiä ja antavat ajateltavaa. Myös henkilöhahmot ovat omia mielenkiintoisia persooniaan, taitavasti kirjoitettuja. J.K. Rowling on todellinen nero, paras kirjailija maailmassa! :)

satutko olemaan tytsi-89? :whistle:

ihailen siinä mielessä että osaa laittaa hyvän mielikuvituksensa paperille ja saada siitä tarinan joka vetoaa myös mun ikäisiin ihmisiin... kumpa osais itsekkin :ashamed:
toivottavasti keksis uuden tarinan ku potterin sai päätökseen ;)

Vatikaanin mukaan Potterit ovat osa noituutta ja saatanaa. Paavin johdolla kyseinen kirjasarja on kielletty Vatikaanissa. Yhdysvalloissa on jopa rärjestetty "Potter rovioita". Eräs norjalainen pikkutyttö oli katsonut Potteria ja kuvitteli osaavansa lentää. Hän kiipesi pöydälle ja hyppäsi, lyöden päänsä. Ressukka kuoli. Tämä tapaus tosin oli voitto uskovaisille ja sille käsitykselle, ettei Potterit ole soveliaita lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja Benedictus XVI:
Vatikaanin mukaan Potterit ovat osa noituutta ja saatanaa. Paavin johdolla kyseinen kirjasarja on kielletty Vatikaanissa. Yhdysvalloissa on jopa rärjestetty "Potter rovioita". Eräs norjalainen pikkutyttö oli katsonut Potteria ja kuvitteli osaavansa lentää. Hän kiipesi pöydälle ja hyppäsi, lyöden päänsä. Ressukka kuoli. Tämä tapaus tosin oli voitto uskovaisille ja sille käsitykselle, ettei Potterit ole soveliaita lapsille.

ap ei liene lapsi?

Olen kyllä samaa mieltä ettei nämä kirjat ole lapsille tarkoitettu.

Yhteistyössä