Kaksin yksin
Miten olette "prosessoineet" mahdolliset haikeuden, pettymyksen, surun, kateuden tunteet, miten olette hyväksyneet asian?
ootko tosissas? Hankkimisestako se on kiinni? Joillekkin se yksi lapsi on kovan työn takana, monta vuotta yrittämistä ja ja ja... sitten ehkä ikä tuleekin jo vastaan.Miksi jää sitten yhteen? Jos tuollaisia negatiivisa tunetita tulee siitä ettette toista lasta hanki niin eikö kannattaisi vielä se yksi lapsi saada?
No eihän kaikki vaan onnistu saamaan sitä toista, onko käynyt mielessä? Meilläkin on toinen toiveissa, mutta keskenmeno takana. Jos tulee useampi keskenmeno, luultavasti lopetetaan yritys jossain vaiheessa, on tämä sen verran rankkaa (takana siis yhteensä kaksi keskenmenoa, kun yksi meni kesken ennen onnistunutta raskautta).Miksi jää sitten yhteen? Jos tuollaisia negatiivisa tunetita tulee siitä ettette toista lasta hanki niin eikö kannattaisi vielä se yksi lapsi saada?
Ymmärrän hyvin. Vauvakuume/lapsen toivominen ei katso olemassa olevien lapsien määrää. Ymmärrän sen nyt, kun minulla on tämä yksi rakas pieni lapsi. Tosin minulla on jo sen verran ikää, että lapsiluku jäisi joka tapauksessa kahteen jos sen toisen vielä saisin.Olen vähän väärässä ketjussa, kun minulla on kaksi lasta. Mutta joudun miettimään kestänkö sitä, etten ehkä saa kolmatta. On ihan mahdollista, ettei se koskaan onnistu.
Mutta esikoisen yritysaikana ja keskenmenojen tullessa vannotin itseäni, että haluan olla onnellinen ihan jos sen yhdenkin lapsen saan, että saan kokea äitiyden. Yritän nyt muistaa sen päätöksen ja olla onnellinen tästä mitä minulla jo on. Oli tosi rankkaa toivoa esikoista ja yrittää aina kerätä itsensä epäonnistumisten tultua toinen toisensa perään. En haluaisi samaan syöveriin uudestaan.
Mutta toisaalta olen aina halunnut monta lasta. Joten en ehkä voi olla yrittämättäkään. Ja minun luonteellani se tuskin tulee olemaan tunteetonta aikaa.