H
"hmmmmm"
Vieras
Kuten sanoin, on ihan luonnollista, että elämässä on vaikeita jaksoja ja on luonnollista, että ihminen tuntee surua ja murhetta. Ja varmasti tuossa em. tilanteessa kokee aivan hirveitä, mutta mielestäni se ei ole mitään masennusta, vaan luonnollista reagointia elämän vaikeuksiin.
Pointtini oli se, että masennus on sairaus, johon voi sairastua, mutta useimmat itseään masentuneeksi nimittävät eivät ole masentuneita, vaikka helposti haluavatkin itsensä määrittää masentuneeksi.
Onneksi minulla on kolme diagnoosia mielenterveyden ongelmista, joista yksi on vaikea masennus. Niin ei tarvitse lukeutua tuohon sinun useimpien feikki-masentuneiden joukkoon. Arvaa mikä edesauttaa minulla, siis mikä pakkoajatus, tätä masentuneena oloa? Se, että minun olisi vain pitänyt jaksaa, olen asennevammainen kun muutkin pärjäsivät ja minä en.
Se ei ole kiva ajatus.
Ja mitä minulla on taustalla? Vauvana lastenkotiin ja sieltä sijaiskotiin. Sitten adoptio. Adoptiosuvun hylkiminen ja asettaminen eri arvoon muiden suvun lasten kanssa. Adoptioisän paha alkoholismi. Vanhempien vähättely. Pahoja oppimisvaikeuksia koulussa- jäin kaikesta jälkeen. Vanhempien avioero. Itsensä etsiminen, ja biologisen äidin totaali torjuminen (en ole hänen lapsensa, kuulemma). Yläasteella valtava suorituskammo ja koulupelko, keskiarvo oli alle kuuden. En saanut (ylläripylläri) opiskelupaikkaa. Muutin omilleni, koska toisen vanhemman oli saatava asua uuden puolison kanssa rauhassa.
Siitä sitten työttömyyttä, syrjäytymistä... pelkoja. Mutta jee, eläissäni en ole huumeita kokeillut eikä alkoholin kanssa ole ongelmia. Muuten vain on, että olen kolmekymppinen kouluttamaton mielenterveysongelmainen, jolla on hitto
väärä asenne.