Muita, jotka eivät rokota lastaan/lapsiaan ollenkaan? :) Ei liity possunuhaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
se poliorokotushan oli elävää poliovirusta suun kautta sokeripalassa. siis ihan erilainen rokotus kuin nämä nykyiset, joissa ei yleensä ole elävää virusta vaan viruksen osia. Viruksen osat ei voi aiheuttaa tautia.

Venäjältä tulee hinkuyskää ja kurkkumätää tänne,olin muutama vuosi sitte tunturissa töissä, sain sieltä venäläisiltä tartunnan,lääkäri sano että onneksi oli rokotettu. Ois ollu pahempi. Mun imusolmukkeen kaulalla turpos mandariinin kokoiseksi.. toivon etten enää ikinä saa mitään vastaavaa,hätä oli suuri ku aamulla heräs kun melkein tukehtu.

Alkuperäinen kirjoittaja kukin tavallaan:
kyllä minä rokotan lapseni ja luotan siihen että rokotteet on nykypäivänä hyvin tutkittuja. en uskaltaisi jättää rokottamatta näitä perusrokotuksia.

Oletko lukenut kaikista oireista, käynyt esim. rokotusinfon sivuilla? Tai lukenut Yves Delatten kirjan rokotukset? Vai miten uskallat ottaa noin suuren riskin?
Itse vihaan itseäni tällä hetkellä, tieto tosiaan lisää tuskaa, miksi ikinä lapsille tein sen ja altistin heidät myrkyille loppuiäkseen.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tavallaan:
kyllä minä rokotan lapseni ja luotan siihen että rokotteet on nykypäivänä hyvin tutkittuja. en uskaltaisi jättää rokottamatta näitä perusrokotuksia.

Oletko lukenut kaikista oireista, käynyt esim. rokotusinfon sivuilla? Tai lukenut Yves Delatten kirjan rokotukset? Vai miten uskallat ottaa noin suuren riskin?
Itse vihaan itseäni tällä hetkellä, tieto tosiaan lisää tuskaa, miksi ikinä lapsille tein sen ja altistin heidät myrkyille loppuiäkseen.

Oletko sinä lukenu mitä hyvää ne tekee? Rokotusinfo ei ole puolueeton sivu. Ei ole vedenpitävää näyttöä että rokotusinfon sivut ois"oikeaa oppia". Oletko myös lukenu niiden vanhempien juttuja joiden lapsi on sairastunu? Oletko nähny lasta teho hoidossa hinkuyskän tai kurkkumädän vuoksi? Asioissa on monta puolta pitää osata suhtautua kriittisesti siihen mitä lukee, sinä vihaat itseäsi paljon enemmän kun lapsesi saa jäykkäkouristuksen, usko pois..

Rokotusinfon sivuilla ei kannata käydä. On todistettua että puhuvat tieteen nimissä oletuksia. Sivut eivät ole minkään kansaa edustavan virallisen järjestön valvonnassa. Esim. sikainfluenssa rokotteesta on valehdeltu sivuilla.

Hesarissa oli tänään varoitus rokotusinfon sivuista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kävin kerran siellä sivulla ja voin sanoa että todella jyrkkää tekstiä. Toivottavasti ihmiset ei usko kaikkea sitä:(

Luitko linkkejä? Siellä on ihan virallisillekin sivuille linkit ja lähdetiedot.

Ne linkit on vaan tiettyihin osiohin siis mitä haittaa rokotteesta on. Puolueeton sivu kertois hyödyt ja haitat. Ei vaan kolikon toista puolta.

Kävin kerran siellä sivulla ja voin sanoa että todella jyrkkää tekstiä. Toivottavasti ihmiset ei usko kaikkea sitä:(

Ne linkit on vaan tiettyihin osiohin siis mitä haittaa rokotteesta on. Puolueeton sivu kertois hyödyt ja haitat. Ei vaan kolikon toista puolta.

No sellasta puolueetonta sivua et kyllä löydä suomeksi mistään.

Me ollaan sitte ilmeisesti vierailtu eri sivuilla, tuollahan on hyvin puolueetonta tietoa, ihmisten kokemuksia sekä syitä olla rokottamatta tai rokottaa. Puolesta ja vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja letittää tuulen:
Niin, poliota on Suomessa ollut viimeksi 80-luvulla, rokotteesta tulikin surullisenkuuluisa juttu. Se nimittäin pahensi vain epidemiaa ja aiheutti kuolemiakin. Surullista :(

ja tämä väite perustuu mihin?

Polio rokotteessa kävi niin, että vissiin pääsi markkinoille virheellinen satsi. Luultavasti moni sairastui rokotteesta. Asia korjattiin laittamalla liikenteeseen parempi rokote. Ajan neuvolakortteja tarkistaessa on moni huomannut, että he ovat saaneet useampia poliorokotuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä olis niiiin pitkä juttu ja aihe, mutta pääpiirteissään se, kuinka rahakas bisnes se on, rokotusohjelmat. Kytköksiä puolin jos toisin, miljardeja euroja vuodessa.. Rahalla on iso merkitys esimerkiksi sen suhteen, kuka suosittelee rokotetta.

No jos esimerkkinä otetaan esim. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Meinaatko, että THL:llä on rahallinen hyöty kysymyksessä kun julkaisevat tietoa rokotteista tai mistä tahansa muista sairauksien hoitoon liittyvistä asioista?

Me ollaan sitte ilmeisesti vierailtu eri sivuilla, tuollahan on hyvin puolueetonta tietoa, ihmisten kokemuksia sekä syitä olla rokottamatta tai rokottaa. Puolesta ja vastaan.

No kerroppa minulle sitten miksi kannataa rokottaa jos olet nyt vierailu tällä puolueettomalla rokoteinfon sivulla sivulla? haluaisin tietää oletuksen sinulta että miten käy jos kaikki lopettaa rokottamasta?

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Niin, poliota on Suomessa ollut viimeksi 80-luvulla, rokotteesta tulikin surullisenkuuluisa juttu. Se nimittäin pahensi vain epidemiaa ja aiheutti kuolemiakin. Surullista :(

Polio rokotteessa kävi niin, että vissiin pääsi markkinoille virheellinen satsi. Luultavasti moni sairastui rokotteesta. Asia korjattiin laittamalla liikenteeseen parempi rokote. Ajan neuvolakortteja tarkistaessa on moni huomannut, että he ovat saaneet useampia poliorokotuksia.

olen itse syntynyt 70-luvun alussa ja muistan vain sen sokeripalarokotteen 80-luvulta. sitäkö tarkoitetaan?

olen itse syntynyt 70-luvun alussa ja muistan vain sen sokeripalarokotteen 80-luvulta. sitäkö tarkoitetaan?

Mä en muista miten päin se meni, kumpi rokote oli huono ja kumpi pelasti tilanteen :D Mutta sokeripalakampanjaan se liitty. Toinen siis annettiin suun kautta sokeripalassa ja toinen vissiin jollain muulla tapaa...

Muakin kiinnostaisi tietää mitä sellainen joka ei rokota lapsiaan ja ei kannata rokotuksia, luulisi käyvän jos kaikki rokotukset poistettaisiin?

Esim. malariaan kuolee reippaasti ihmisiä. Samoin aikanaan ennen rokotteita kuoli myös suomessa nykyään rokotteilla hallintaan laitettaviin tauteihin kansaa kuin heinää.

Tässä yksi pohdinta:
http://www.novartis.fi/yritys/ajankohtaista/2008/fi_FI/taistelumalariaavastaan/

Tosin ehkä rokotteita vastustavat vastustavat myös afrikan lapsia? Vai tulkitsinko oikein.. että rokotteita vastustavat haluavatkin kuolettavia tauteja leviämään ja kaatamaan pikkulapsia mm. suomeen niin että ihmiset jalostuvat tms?

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Muakin kiinnostaisi tietää mitä sellainen joka ei rokota lapsiaan ja ei kannata rokotuksia, luulisi käyvän jos kaikki rokotukset poistettaisiin?

Esim. malariaan kuolee reippaasti ihmisiä. Samoin aikanaan ennen rokotteita kuoli myös suomessa nykyään rokotteilla hallintaan laitettaviin tauteihin kansaa kuin heinää.

Tässä yksi pohdinta:

Tosin ehkä rokotteita vastustavat vastustavat myös afrikan lapsia? Vai tulkitsinko oikein.. että rokotteita vastustavat haluavatkin kuolettavia tauteja leviämään ja kaatamaan pikkulapsia mm. suomeen niin että ihmiset jalostuvat tms?

Hyvin asiatonta. Mutta kiitos että valotit tämänkin puolen, sähän vastustat muutenkin afrikkalaisia. Mutta eipä liittynyt tähän keskusteluun vastauksesi ollenkaan. Ja turha esittää tyhmää ja väittää vastaan.

Mä en muista miten päin se meni, kumpi rokote oli huono ja kumpi pelasti tilanteen :D Mutta sokeripalakampanjaan se liitty. Toinen siis annettiin suun kautta sokeripalassa ja toinen vissiin jollain muulla tapaa...

muistan itse sen jupakan niin, että poliota oli liikkeellä ja tarvittiin tehosterokote, joka annettiin suun kautta sokeripalassa. sen jälkeenkinhän oli jonkin aikaa niin, että poliota varten tarvittiin tehostepiikki 5 vuoden välein, mutta nykyään ei tietääkseni enää.

Jos nyt saisin lapsen niin en tosiaan rokottaisi.
Mitkä perustelut sulla ap on ollut? Onnea viisaasta ratkaisusta ja siitä, että todella välität lapsistasi!

Silloin joskus kun keskimmäinen oli pieni ja puhuttiin paljon Calmetesta, aloin miettiä asiaa ihan tosissani. Luin, tutustuin monenlaisiin lähteisiin, "otin selvää" asiasta ja siinä se päätös kypsyi. Kuopuksen syntyessä ei ollut vaikea sanoa rokotteille ei :)

Olen todella tyytyväinen päätökseeni ja tiedän sen olevan meille juuri oikea. Kiitos vastauksestasi!

Olisko sulla viel jotain tarkempaa tietoa, mitä siis selvisi kun asiaa tutkit?
Aihe kiinnostaa kovin.

Tämä olis niiiin pitkä juttu ja aihe, mutta pääpiirteissään se, kuinka rahakas bisnes se on, rokotusohjelmat. Kytköksiä puolin jos toisin, miljardeja euroja vuodessa.. Rahalla on iso merkitys esimerkiksi sen suhteen, kuka suosittelee rokotetta.
Suurin osa taudeista ei ole vaarallisia oikein hoidettuina, osaa ei ole ollut vuosikymmeniin (parantuneen hygieniatason, asumisolosuhteiden, viemäröinnin, jääkaappien jne. jne. ansiosta). Tärkein kuitenkin oli se, kuinka haitat voivat näkyä vuosien kuluttua, haittavaikutuksista vain murto-osa kirjataan rekisteriin.

Ja ne vakavimmat haitat.. kuolemat, hermostosairaudet - ei yhdenkään lapsen pitäisi vammautua rokotteesta.

Tästä riittäis varmaan monta sivua asiaa, mutta nämä ovat osa niistä syistä jotka saivat minut tekemään tällaisen päätöksen.

hmm... siksi että tauteja ei esiinny on syy juuri nuo rokotteet... jos kukaan ei ottais rokotteita niin taudit pikkuhiljaa alkais leviään sitä mukaa kun rokotettu väestö vähenis. Niin ja helppoahan se on olla vapaamatkustaja!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:

Tässä yksi pohdinta:

Hyvin asiatonta. Mutta kiitos että valotit tämänkin puolen, sähän vastustat muutenkin afrikkalaisia. Mutta eipä liittynyt tähän keskusteluun vastauksesi ollenkaan. Ja turha esittää tyhmää ja väittää vastaan.

Mutta kerro nyt mitä tapahtuis sinun mielestä jos kaikki lopettaa rokottamasta?? Tuo ei ole asiaton kysymys.

No kerroppa minulle sitten miksi kannataa rokottaa jos olet nyt vierailu tällä puolueettomalla rokoteinfon sivulla sivulla? haluaisin tietää oletuksen sinulta että miten käy jos kaikki lopettaa rokottamasta?

Kuten jo sanoin, siellä ei kukaan eikä mikään käske olla rokottamatta. Minulla ei oletuksia ole suuntaan eikä toiseen, itsehän olen lapseni rokotuttanut. Mutta villi veikkaus tietty, että jos lopetettais lasten myrkytys, geneettisen koodn tuhoaminen niin ehkä vähenis huomattavasti syövät, keskittymis- ja ylivilkkaushäiriöt, allergiat- ja astmat, diabetes... joten ei kuulostais ollenkaan hullulta.

Alkuperäinen kirjoittaja TERVEYS:

Hei, minkä ikäisiä lapsia sulla on? Miten on suhtauduttu neuvolassa jne.? Enä millainen vastustuskyky lapsillasi on? Onko esim. korvatulehduksia..?

15v, 2 tulehdusta, 11v 5 tulehdusta, 9v 2 tulehdusta. Tuon keskimmäisen kohdalla oli rakenteelinen vika: 7v leikattiin kita-ja nielurisat. Annoin kyllä vuohenmaitoa 1 vuotiaana-1,5v ja mhb, jolloin tulehdukset loppuivat. En silloin vielä tiennyt D3-vitamiinin merkitystä vastustuskykyyn. Eihän neuvolassa tykätty ja synnärillä jopa uhkailtiin:"Kun lapsesi kuolee, se on sinun vikasi". Nyt terve 11 vuotias.Kenelläkään wei ole allergioita, eikä muitakaan sairauksia.

Meiän lapset on saanu kaikki normirokotukset.. ja ovat erittäisn terveitä.. flunssaa ei välttämättä edes joka vuosi. oksennustautia ei oo ollu yhtään (lapset siis 5 ja 7) eikä muitakaan tauteja. Normirokotukset ymmärrän, mut en vesirokkorokotuksia ym... Ja ymmärrän hyvin myös ap:n kannan asiaan..

Yhteistyössä