Muita jotka eivät ole ruskettuneita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ärsyttää kun kysellään että etkö pidä auringosta kun olet noin valkoinen ja oletko ollut ulkona ollenkaan.
Vaikka olen koko kesän touhunnut ulkona, en ole saanut väriä juurikaan ja se vähäkin mitä on tullut, on lähtenyt nopeasti pois. :(

Minä olen saanut kuulla siitä koko elämäni. Vaikeaa kai käsittää, että punaisilla hiuksilla ja vaalealla iholla varustettu ihminen ei rusketu vaikka miten yrittäisi.

Mulla on punaiset hiukset ja paaaaljon pisamia, näin kesällä ne pisamat ovat vaan kovasti vahvistuneet ja tummuneet. Sen takia näyttää, että olisin ruskettunut enemmän kuin oikeasti olen.

Mä en rusketu myöskään. Ennen ärsytti kanssa nuo kyselijät, mutta ei enää nykyään. Vitsiä mä tästä itsekin jo väännän. Tosiaan olen sen näkönen kun en olis ulkona käynyt koko kesänä.
Jos mä aurinkoa lähtisin ottamaan niin kärähdän kyllä hetkessä ja rusketus on lähinnä sitä että muutun punaiseks :D
Ootko kokeillu itseruskettavia?

Mun rusketuksen väri on harmahtava maitokahvin värinen. Saan kuulla varsinkin vanhoilta ihmisiltä (eli lähinnä miehen isältä) sitä ihmettelyä, vaikka olisin kuinka ruskea.

Eikä kiinnosta ruskettua, en halua pilata ihoani. Jotkut yli viisikymppiset ihmiset ruskettaa itseään edelleen ihan intona, vaikka iho on jo aivan vaurioitunut ja veltto. En ymmärrä.

Mä en rusketu myöskään. Ennen ärsytti kanssa nuo kyselijät, mutta ei enää nykyään. Vitsiä mä tästä itsekin jo väännän. Tosiaan olen sen näkönen kun en olis ulkona käynyt koko kesänä.
Jos mä aurinkoa lähtisin ottamaan niin kärähdän kyllä hetkessä ja rusketus on lähinnä sitä että muutun punaiseks :D
Ootko kokeillu itseruskettavia?

Olen, olen nyt vasta opetellut luopumaan itseruskettavista ja olemaan sellainen kuin olen.
En jaksaisi läträtä vain muiden mieliksi..

Niin, yleensä vanhat ihmisten arvostaa rusketusta eniten.

Mä taas olen käsittänyt että nuoretkin kun grillataan tosissaan, ja jos ei tartu niin laitellaan sitä itseruskettavaa tököttiä, ja sitten ollaan ihot laikuilla.:D

Niin, yleensä vanhat ihmisten arvostaa rusketusta eniten.

Jooh.
Yleensä ne on sukulaismummelit jotka ovat kärkkäimpiä huomauttelemaan kuka on ruskettunut ja kuka ei ja mistä syystä.
Samat mummelit myös jaksavat päivitellä olenko sairas, olenko nukkunut jne. tummien silmänalusteni vuoksi.
En ole varmaankaan nukkunut sitten 20 vuoteen, mutta ainakaan niiden silmänalusten ei pitäisi tulla yllätyksenä kellekkään.

[QUOTE="vieras";28781006]Jooh.
Yleensä ne on sukulaismummelit jotka ovat kärkkäimpiä huomauttelemaan kuka on ruskettunut ja kuka ei ja mistä syystä.
Samat mummelit myös jaksavat päivitellä olenko sairas, olenko nukkunut jne. tummien silmänalusteni vuoksi.
En ole varmaankaan nukkunut sitten 20 vuoteen, mutta ainakaan niiden silmänalusten ei pitäisi tulla yllätyksenä kellekkään.[/QUOTE]
:D Hahah, justiinsa näin. No, voi aina lohduttautua sillä, että yleensä ne, jotka eniten kyselee sairauksista, on itse jotenkin aika sairaita ja väsyneitä. Ja ne kai luulee, että se on kivaa kun semmoisia kysellään. Ja ne jotka päivittelee, että oletpas sinä aina vaan kalpea, on yleensä itse pilanneet ihonsa ihan liialla auringolla.

Jos luonnostaan ei kovin nopeasti rusketu, niin järkikin sen jo sanoo, ettei se grillaus silloin kannata.

Mä olen tietoisesti vältellyt aurinkoa tämän kesän kun en halua läträtä aurinkorasvojen kanssa näin raskaana ollessani. Hyvin olen viihtynyt varjossa :) Normaalistikaan en ole muutamaan vuoteen ottamalla ottanut aurinkoa. Nuorempana otin, mutta sittemmin alkanut miettimään, kuinka turvallista se touhu oikein on..

[QUOTE="...";28780918]Minä olen saanut kuulla siitä koko elämäni. Vaikeaa kai käsittää, että punaisilla hiuksilla ja vaalealla iholla varustettu ihminen ei rusketu vaikka miten yrittäisi.[/QUOTE]

Minulla taas on tummanruskeat hiukset, mutta perin toiselta vanhemmaltani punapään ihon. Palan puolessatoista tunnissa rakkuloille ja saan kesän aikana tosirumia pisamia käteni täyteen. Ihmisten tuntuu olevan todella vaikea käsittää tällaista yhdistelmää ja olenkin lapsesta asti kuullut mukahauskoja letkautuksia kalkkilaivan kapteenista ja vierailtakin ihmisiltä kehotuksia siitä, että pitäisi kesäisin viettää aikaa ulkona. Varsinkin asiakaspalvelutyössä kesäaikana ihmettelin nuorempana, mitä ihmettä kenellekään ventovieraalle keski-ikäiselle miehelle kuuluu jonkun nuoren naisen ihonväri.

[QUOTE="vieras";28780961]Olen, olen nyt vasta opetellut luopumaan itseruskettavista ja olemaan sellainen kuin olen.
En jaksaisi läträtä vain muiden mieliksi..[/QUOTE]

Joo ei tietenkään muiden takia tarvitse niitä käyttää. Ajattelinkin että jos sua itseesi häiritsee. Mä en niitä itsekään käytä, ei se niin tärkeää ole.

Itse estän ruskettumista käyttämällä suojakerrointa 50. Ja aurinko ei ole muutenkaan hyväksi iholle. Jos ette halua kasvoihin läiskiä ym.. miksi ette suojaa ihoa?

En ole kovinkaan ruskettunut tänä kesänä kuten en yleensäkkään hirveästi ole. En rusketu kovin helposti enkä myöskään jaksa ottaa aurinkoa vartavasten, uida kyllä tykkään ja silloin viihdyn rannalla mutta silloinkin pitää olla n. 30 astetta.
Kyselijät kyllä ärsyttää kun en itse ole ihan sinut tämän vaaleuden kanssa :/ työn alla kyllä on.. Hiukan lohduttaa kyllä samanikäiset himoauringonottajat joiden iho on jo vaurioitunut ja maksaläiskiä ym ruvennut ilmestymään. Alle kolmekymppisiä ollaan kuitenkin vielä. Toivon että parinkymmenen vuoden päästä kelkka käänty ja ihoani ihastellaan hyvin säilyneenä ja rypyttömänä :D

Jonkun verran päivetystä. Pisaminen myös oon ja pisamia tulee enemmän ja muuttuu ruskeimmiksi.
(tukka kuitenkin tumma eikä punakka) ja palan aika helposti. Palamisen jälkeen ihosta tulee kyllä ruskea.
Lähinnä käsistä ja kasvoista rusketun, rinnan alueelta. En ottamalla ota aurinkoa ja pyrin rasvaa käyttämään.

[QUOTE="vieras";28781027]Minulla taas on tummanruskeat hiukset, mutta perin toiselta vanhemmaltani punapään ihon. Palan puolessatoista tunnissa rakkuloille ja saan kesän aikana tosirumia pisamia käteni täyteen. Ihmisten tuntuu olevan todella vaikea käsittää tällaista yhdistelmää ja olenkin lapsesta asti kuullut mukahauskoja letkautuksia kalkkilaivan kapteenista ja vierailtakin ihmisiltä kehotuksia siitä, että pitäisi kesäisin viettää aikaa ulkona. Varsinkin asiakaspalvelutyössä kesäaikana ihmettelin nuorempana, mitä ihmettä kenellekään ventovieraalle keski-ikäiselle miehelle kuuluu jonkun nuoren naisen ihonväri.[/QUOTE]

Mulla on ihan sama homma viimeistä virkettä myöten. Käsittämätöntä miten ihmiset kehtaavat kommentoida toisen ihonväriä.

Yhteistyössä