Muita jotka eivät halua koskaan naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yäh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yäh

Vieras
Muita jotka eivät vain yksinkertaisesti halua naimisiin, tai ainakin tällä hetkellä ajattelevat näin?
Itseäni ahdistaa koko ajatuskin, en vain keksi yhtäkään syytä MIKSI naimisiin pitäisi mennä.
Tokihan se olisi ihanaa pukea oikein nätti mekko ja keskittyä juhlimaan vain minua ja minun kultaani,mutta se ei ihan riitä syyksi.
Tuntuu että muiden on älyttömän vaikea tätä käsittää, enkä ymmärrä miksi?
Mikä siinä naimisiin menossa/naimisissa olossa on niin mahtavaa?

Minä. En halua naimisiin, koska en usko siihen että välttämättä sen saman ihmisen kanssa olisin yhdessä lopun ikääni. Toki näin voi käydä mutta kuitenkin. Pelkään että tulisi avioero, sitten olisi riitaa ja kinaa kaikesta ja omaisuutta jaettaisiin jne. Mieluummin avoliitto. En myöskään kuulu kirkkoon ja en haluaisi mitään ihmeempiä hääjuhliakaan järjestellä.

perintöjuttujen ja lakijuttujen vuoksi (leskeneläke yms.) kannattaa mennä ainakin jos on yhteisiä lapsia/omaisuutta. kaveri eli avoliitossa ja kun mies kuoli, miehen vanhemmat ja veli hakivat kaiken pois :( omaisuus oli miehen nimissä tai molempien nimissä. siinä ei laki ole turvana. avioliitossa vaimo olisi perinyt. ei monikaan tee testamenttia erikseen vaikka sekin turvaisi paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja minä ainakin;22503536:
Minä. En halua naimisiin, koska en usko siihen että välttämättä sen saman ihmisen kanssa olisin yhdessä lopun ikääni. Toki näin voi käydä mutta kuitenkin. Pelkään että tulisi avioero, sitten olisi riitaa ja kinaa kaikesta ja omaisuutta jaettaisiin jne. Mieluummin avoliitto. En myöskään kuulu kirkkoon ja en haluaisi mitään ihmeempiä hääjuhliakaan järjestellä.

No avoliitto nyt ei mitenkään takaa sitä etteikö teille tule riitaa omaisuudesta eron sattuessa nykyiselläänkin... :D

Itseasiassa, avoliitto tarjoaa paljon paremmat mahikset omaisuusriitoihin kuin mitä avioliitto.

Jos mä joskus elän vakiintuneessa parisuhteessa niin kyllä mä naimisiinkin menen. Avioliitto on jurdinen sopimus, sillä vahvistetaan, että ollaan yhteiskunnan silmissä perhe. Leskeneläke, omaisuudenjako erotilanteessa tai toisen osapuolen kuollessa, lasten isyyden vahvistaminen/sisäinen adoptio ja esim ulkomaille muutettaessa tai jopa ulkomailla matkustaessa avopuolisoa ei välttämättä lasketa perheeksi, siinä syitä avioitua. Mitään hirveän yltiöromanttista en siinä näe, enkä halua, että mun avioituessa puhuttaisiin ikuisesta liitosta tms kun ei se sitä välttämättä ole.

Minä. Ei ole mitään syytä.
En kyllä todellakaan menisi pelkästään rahajuttujen vuoksi, vaikka lapsia onkin.
Ällöttää ajatella että olisin jonkun vaimo enkä haluaisi liittyä siihen onnettomien vaimojen joukkoon, tuntuu että alamäki alkaa aina naimisiin mentyä. :X

Yhteistyössä