Muita jotka eivät pääse sopuun lapsen nimestä?

• Viestiketjun aloittaja Pohtii
  • Ensimmäinen viesti
Pohtii
Meillä molemmilla erilainen maku. Toinen lapsi tulossa. Esikoisen nimeksi tuli suvussa oleva nimi luonnollisesti mutta toisesta nimestä oli sama kinaaminen kun nyt. Nyt tyttö tulossa eikä nimeä löydy. Tai minä olen ehdottanut muutamaa mielestäni nättiä nimeä mutta miehen mielestä ne ovat liian hankalia käytössä,suku on ruotsin ja suomenkielinen ja tuttavapiirissä paljon englanninkielisiä. Nimi saisi olla helppo lausua kielellä kuin kielellä. Oman kokemuksen mukaan mitään nimeä ei kaikki osaa lausua oikein heti,varsinkaan suomenkieliset ellei nimi ole suomalainen.

Mitä muita helppoja nimiä kaikille löytyy kuin Emma?

vieras
Eikös se muuten riittäisi, että te pidätte nimestä ja muut sitten saisivat luvan opetella sen? Vai ovatko ystävänne ja tuttavanne myös laittanut lasten nimet sen mukaan, että kaikki varmasti osaavat lausua sen "omalla kielelläänkin".

No meillä ihan sama ongelma. Mies haluaisi Fionan, minä Siirin. Esikoisen nimestä oltiin yhtä mieltä, kuopuksen nimi on kompromissi ja tämän kolmannen nimestä sota, toivotaan vaan ettei ainakaan ole poika, sillä silloin siitä vasta kinastellaankin :snotty:

näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös se muuten riittäisi, että te pidätte nimestä ja muut sitten saisivat luvan opetella sen? Vai ovatko ystävänne ja tuttavanne myös laittanut lasten nimet sen mukaan, että kaikki varmasti osaavat lausua sen "omalla kielelläänkin".
Valitkaa se mistä molemmat tykkää. Osa lausutaan erilailla esim. Heidi joka voi olla haidi, mutta mitä sitten, kunhan ei ole mikään ihan outo ´nimi muillakaan kiekeillä, esim Virpi joka ei vieraskielisen suussa taivu millään.
Pinja taas on helppo lausua ulkolaistenkin kun opetat ensin lausumaan ja näytät kirjoitusasun vasta sitten... Espanjassa, kreikassa ja ruotsissa osasivat ainakin helposti.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulle riittäisi,mies on hankala ja inhoaa selittämistä ja oikaisemista.

Yhteistyössä