Muita jotka eivät ole koskaan käyneet reilu 2v:n kanssa uimahallissa..`?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Vai olenko ainoa... =(

Uimarannoilla kesällä käyty toki, tyttö ei ole mikään vesipeto. Vähän jännitti vettä, vyötäröön asti uskalti kävellä, mutta ei sitten muuta. suihkussa käyminen aina kanssa vähän niin ja näin. Ts. tykkää siitä muuten, mutta hiusten pesusta ei.

No asiaan asiaan. Pitäisi ryhdistäytyä ja käydä uimahallissa. Voinko ottaa lapselle jonkun "uimalelun" mukaan, jolla vähän yrittäisin houkutella veteen...?

Onko suihkut yleensä sellaisia, että vesi tulee ns. ylhäältä, eikä sitä itse suihkua saa käteen ollenkaan.. mietin vaan että mitä mahtaa tulla kun päätä ei saisi pestä..

Toisaalta voisin odottaa vielä hetken, niin tyttökin ehkä reipastuisi tuon asian suhteen. Muuten on kyllä hyvin reipas tyttö, mutta tuo vesi ei ole hänen juttunsa.

emme käyneet vauvauinneissa ja se nyt tietenkin minua harmittaa. Ei vaan yksinkertaisesti ollut energiaa siihen koliikki- ja allergiaitkujen kanssa...
 
rumaruu harmaana
Ei olla käyty, tyttö 2v8kk. Nyt olen ryhdistäytynyt ja päättänyt että mennään, kun sisko menee seuraavaksi yökyläilemään. Uimareissu voi olla niin jännä, että tyttönne pelotkin unohtuvat huomaamatta :)
 
jaa
Me taas ei olla käyty 3-veen 1,5-veen kanssa koskaan uimarannalla. Uimahallissa kylläkin aika tiuhaan. Uimahalleissa on yleensä myös niitä kädessä pidettäviä suihkuja, tosin ruuhka-aikaan voivat olla varattuja... Ja altaille voi ottaa omia uimaleluja mukaan, ja myös hallin puolesta on jotain soveltuvaa. Opetusaltaalla ja lastenaltaalla lähinnä leluja näkee. Terapia- ja porealtailla ei yleensä.
 
AavikonNorsu
me käytiin just ekan kerran uimahallissa, tyttö 2v3kk ja lauantaina mennään uusiksi. Voi ottaa leluja mukaan, mutta siellä kyllä on ..ainakin joissain halleissa leluja ihan hallin puolesta. suihkut saa myös käteen. eli ei tuu ylhäältä. mut miks sinne uimahalliin on mentävä jos lapsi ei ole innokas?
 
näin
Suihkut on yleensä sellaisia kiinteitä ainakin meidän uimahalleissa. Uimaleluja: niitä pötköjä, ankkoja ja kellukkeita on yleensä lastenaltaan luona, eli ehkä sellainen riittää?

Meillä on innokas vesipeto 2 v. vaikka ei vauvauuinneissa mekään käyty. Mut on kyllä tykännyt aina loiskutella ammeessakin eikä ole siksi vesi ollut ongelma.
 
:wave:
Tyttö 2v.4kk. En ole nähnyt vielä tarpeelliseksi käydä, vaikka tyttö kyllä pitääkin vesileikeistä (suihkussa mun mukana useita kertoja viikossa). Kesällä käytiin rannalla ja siellä kahlailtiin. Ei kyllä käynyt mielessäkään, että tuon ikäistä vielä "pitäisi" viedä sinne uimahalliin... :ashamed:
 
Meillä on vajaa 5-vuotias joka kävi ekan kerran uimahallissa viime sunnuntaina. Uimakouluun menossa, joten käytiin tutustumassa paikkaan =)

*lisään vielä että kannattaa ottaa selvää järjestetäänkö teidän paikkakunnalla perheuimakouluja tms. niin lapsi näkee että vedessä on mukavaa ja vanhemmat saavat olla hommassa mukana.
 
ap
Ei toki pakko olekaan käydä. Olen vaan saanut kovasti ihmettelyä osakseni kun olen möläyttänyt että meillä ei olla käyty uimahallissa vielä kertaakaan.

Itse en käy uimahalleissa, niin siksi ei ole tullut käytyä, eikä se ole luontevasti mieleenkään aina tullut.

Mutta eiköhän tuota vielä ehdi.

Olisikohan joku kylpyläreissu kiva tehdä. Mikä olisi hyvä kylpylä? sitä ennen tietty vois olla hyvä käydä vähän treenaamassa ensin uimahallissa, ettei menis plörinäksi... =)
 
minä
Meillä 2v 8kk tyttö ja ei olla koskaan käyty uimahallissa. Ite en ole käynyt kuin lapsena joskus koulun pakollisilla käynneillä ja niistä jäi joku kammo--pakkosukeltamista jne. ettei ole kiinnostanut mennä. Kesäisin kyllä käydään rannalla ja tyttökin veteen tulee mutta hieman arastellen. alkukankeuden jälkeen ui kun kala. :) kotona saa olla lasten ammeessa (isossa) kylppärissä ja siellä saattaapi tunti pari vierähtää.:) Mut uimahalliin ei meitä kyllä saa,ja ollaanki siitä kuultu sit :(
 
joo
täällä kans. uimarannoilla käyty mut ei ikinä uimahallissa. lapset jo 2 ja 5v.
nuorempi kun ei mene altaaseen kotona (kylpyammeeseen) vauvasta asti huutanut kuin syötävä ja suihkukin on aika kauhistus..isompi kyllä on vesipeto mut ei olla silti uimahallille asti päästy..
 
vieras
Mullakin on uimahallikammo, ja nyt kun ensimmäistä lasta odotellaan niin mietin jo etukäteen että missä vaiheessa lapsi täytyy viedä uimahalliin :/ Kun en halua että hänestä tulee yhtä surkea uimari kuin minä itse. Kärsin siitä kouluaikoina kun muut osasi uida ja minä en. Mies on hyvä uimari mutta ei hänkään käy uimahalleissa. Lapsi on ainakin laitettava uimakouluun jo ennen kouluikää. Sinne ei onneksi vanhemman tarvitse mennä mukaan.
 
:wave:
Ei olla käyty, lapsi on 2v3kk (ja pienempi 1v4kk).

Rannalla kylläkin ja on melkoinen vesipeto. Uimahallissa vaan ei ole tullut käytyä. Enimmäkseen on pulikoinut mökin rannassa ja altaassa omassa pihassa.
Meidän uimahallissa on suihkut jotka saa käteen.
 

Yhteistyössä