Muita, jotka ei halua naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SukkaNukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eletään ns. uusioperheessä jossa on minun ja sinun lapsia ei yhteisiä.
Eli kun ei olla naimisissa minun omaisuuteni on minun eikä sitä jaeta kuin omalle lapselleni.
Näin ei tule riitaa kenenkään kesken.
Ja en oikein taida uskoa, että papin aamen tätä eloa sen ihmeellisemmäksi tekis !

:wave: täällä yksi, minä en usko avioliittoon,omilla porukoilla oli en verran kauhea liitto niin en halua samaa ja sillon kumpikaan ei kehdannu erota ku pitää sitten jakaa kaikki jne. tämä kihloissa olo on niin helppoa ja "huoletonta" ja parisuhde voi minusta kariutua niin nopeasti että en senkään takia tahdo naimisiin koska en halua olla eroamassa heti pari kuukautta häiden jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyytinkantaja:
en suostuisi asuu pari suhteessa enää jos sitä ei olis siunattu ja julkisesti kirkossa kuulutettu että lapsellekin parempi syntyä avioliitossa

Meillä on kaikki lapset syntyneet avioliitossa, toisin kummatkin ollaan nyt eronneita. Että kysyn ihan miten se nyt sitten on ollut lapsille parempaa se, kuin että nyt ollaan avoliitossa asuva uusioperhe ???

En halua avioon, vaikka se kuinka olisi lasten kannalta parempi. Mikään ei ole ikuista tässä maailmassa, joten en usko siihenkään että avioliittokaan kestää koko elämän. Mulle itelleni kaikki on helpompaa avoliitossa. Mä en vain näe mitään hohtoa avioliitossa.

Alkuperäinen kirjoittaja RuisNeppari:
En halua avioon, vaikka se kuinka olisi lasten kannalta parempi. Mikään ei ole ikuista tässä maailmassa, joten en usko siihenkään että avioliittokaan kestää koko elämän. Mulle itelleni kaikki on helpompaa avoliitossa. Mä en vain näe mitään hohtoa avioliitossa.

Jos et usko elämänpituiseen liittoon, oli se millainen tahansa, niin miksi ylipäätään olet miehesi kanssa..

Mua ei yksinkertaisesti kiinnosta, enkä sen kummemmin pidä avioliittoa arvossa. Hyvä ja pitkä suhde on hyvä ilman sormustakin. En usko että se muuttaisi yhtään mitään meillä. En myöskään kaipaa siunausta taholta, joka ei hyväksy homoseksuaalisuutta tai naispappeutta. Toisten häihin toki osallistun mielelläni!
Mies sanoi, että kyllä hän voisi avioitua jos mä haluaisin, joten siitäkään ei ole kiinni ;)...

Alkuperäinen kirjoittaja Magister:

Jos et usko elämänpituiseen liittoon, oli se millainen tahansa, niin miksi ylipäätään olet miehesi kanssa..

Hmm..eli mulla ei ole oikeutta parisuhteeseen jos en usko siihen että se on ikuista? Kai se on mullakin oikeus onneen, vaikken uskoisi että se kestää loputtomiin.

Ei ole meillä tarvetta naimisiin mennä kun yhessä ollaan jo kohta 20 vuotta oltu. Kihloissa ollaan oltu vuodesta 1992 ja jotenkin se naimisiin meno on vaan jäänyt. Meillä on hyvä näin,eikä se miksikään muuttuisi naimisiin menon jälkeenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Magister:

Hmm..eli mulla ei ole oikeutta parisuhteeseen jos en usko siihen että se on ikuista? Kai se on mullakin oikeus onneen, vaikken uskoisi että se kestää loputtomiin.

Ei en sitä tarkoittanut. Ymmärrän, et tällä hetkellä tunnet olosi hyväksi. Mut sitä ihmettelen, et miksi edes yrittää parisuhdetta, jos kuitenkin tietää pettyvänsä. Tää on vähän vaikee selittää..

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Ei ole meillä tarvetta naimisiin mennä kun yhessä ollaan jo kohta 20 vuotta oltu. Kihloissa ollaan oltu vuodesta 1992 ja jotenkin se naimisiin meno on vaan jäänyt. Meillä on hyvä näin,eikä se miksikään muuttuisi naimisiin menon jälkeenkään.

Mä olen ollut 6 vuotta kihloissa ja tällainen 'välitila' on alkanut jo rasittaa. Mies ei kuitenkaan pidä kihlasormustakaan sormessa (väittää vääränkokoiseksi), joten toistaiseksi olen katsonut, ettei mulla ole varsinaisesti mitään syytä naimisiinmenoakaan ehdottaa.

Aiemmin ajattelin myös, ettei naimisiinmenolla väliä, mutta nyt olen alkanut muuttaa mieltäni.

olen vannonut pikkutytöstä asti etten KOSKAAN mene naimisiin, kihloihin voin mennä, asua yhdessä ja halu saada lapsia oli pienestä asti. miehen kanssa oltiin oltu yhdessä 5 vuotta ja tyttö oli vauva, kihloissa yli 4 vuotta kunnes yht´äkkiä mies tuli ruusun ja suklaalevyn kanssa ovesta ja polvistui ja kosi... olin aivan paniikissa mutta rukkasia en omalle miehelle antanut =) ja mies tiesi mun vannomukset.