Muita joita pelottaa kertoa lapsille, ettei kieltä saa laittaa metalliin pakkasella, koska pelkää, että siitä vasta sitten keksivä

• Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
???
lapset 8v ja 6v ja pelkään, että jos nyt kerron heille, ettei niin saa tehdä niin sitten vasta innostuvat kokeilemaan :(

Eivät ole ennenkään pihalla nuoleskelleet, joten en ole kokenut tarpeelliseksi sanoa, nyt vain vanhempi on koulussa ja siellä voivat keksiä mitä vaan. Ei välttämättä ole käynyt moinen edes mielessä, PAITSI jos nyt menen sanomaan, ettei niin saa tehdä niin eikös vaan ole huomenna kieli kiinni tolpassa

juu
ihan noin se menee. pakko kokeilla moista lapsena. tonen juttu mitä kokeilin oli laittaa jalka pinnojen väliin kun olin mummon kyydissä pyörän tarakalla.

ja hävettää sanoa että en ollut edes pieni kummassakaan tapauksessa vaan juurikin ap:n lasten ikää, alakoulussa.

Hippo
Meillä (onneksi) katsotaan joka perjantai hauskoja kotivideoita. Siellä näkyi kerran pätkä, jossa näytettiin, miten käy kun laittaa kielen lyhtypylvääseen pakkasella. Oli niin kivuliaan näköistä, että tuskin ikinä tekevät samaa! Etsikääpä youtubesta, löytyykö sellaista pätkää, jonka voisi näyttää lapsille.

vieras
Juuri tänään tuli mieleen tuo, että pitäisikö varoittaa tuota 6 v:tä vai ei. Päätin, että on parempi jättää varottamatta, kokeilisi kumminkin =)
Itsekin on tullut pienenä kokeiltua.

Saraldo
Meidän ipanalle riittää, kun kerron kaikki kauheudet. "Jos pistät kieles kiinni, siitä lähtee palanen, tulee paljon verta, et pysty syömään karkkia piiiiitkään aikaan......" Ja uskon, ettei kokeile :D .

Tänään juttelimme aiheesta pian 5 vuotiaan reippaasti vipeltävän poikani kanssa, jolla on vielä taipumusta pistää asioita suuhunsa. Hän oli ainakin asiasta hyvin kiinnostunut ja varsin huolestuneena kuunteli varoitustani. Itse sanoisin että hän ei aio moista kokeilla. Saa nähdä miten tässä käy, mutta veikkaisin että olin fiksu kun asiasta varotin, koska ikävää olisi jäädä kiinni tietämättä että niin voi käydä. Meidän tapauksessa uskon siis asiallisen ja perustellun varoituksen tepsivän.

mitä pitää tehdä?
Hieman asiaa sivuten, mitä pitää tehdä jos pikkulapsi jättää kielen kiinni johonkin? Mä oon miettiny jo kauhulla mitä teen jos oon yksin 1,5-vuotiaan kanssa pihalla ja se saa kielensä kiinni johonkin (on vielä sen ikänen et saattaa maistaa keinun ketjua tai roskiksen laitaa tms.) Pitääkö siihen hakea lämmintä vettä (mut enhän voi sitä yksin pihaan jättää siks aikaa) vai repäseekö se pakosti kielensä irti???

v
Alkuperäinen kirjoittaja mitä pitää tehdä?:
Hieman asiaa sivuten, mitä pitää tehdä jos pikkulapsi jättää kielen kiinni johonkin? Mä oon miettiny jo kauhulla mitä teen jos oon yksin 1,5-vuotiaan kanssa pihalla ja se saa kielensä kiinni johonkin (on vielä sen ikänen et saattaa maistaa keinun ketjua tai roskiksen laitaa tms.) Pitääkö siihen hakea lämmintä vettä (mut enhän voi sitä yksin pihaan jättää siks aikaa) vai repäseekö se pakosti kielensä irti???
Yritä pitää lapsi paikallaan ja omalla syljellä"sulattaa"kieli irti,ei paljoa vaadi sylkeä. Ja melkein kaikki lapst tällää kielen kiinni pylvääseen:)

Tänään tuli just tyttö(8v) koulusta silmät pyöreinä ja kertoi miten heidän luokkalaiset pojat oli laittaneet kielen tolppaan ja oli tullutt verta ja vaikka mitä :D
Eli ei tarvinnut edes miettiä kertoakko vai ei.
Mut siinähän oppivat sitten jos se kieli siihen on pakko tunkea, ja tosiaan, mäkään en tunne varmaan ketään joka ei tuota joskus olisi tehnyt :xmas:

ap
mut kyllä se sit harmittais, jos kukaan ei olis lapsille kertonut mitä tapahtuu ja menisivät niin tekemään. Mutta eihän sitä voi tietää, olisivatko tehneet kertomisesta huolimatta

Yhteistyössä