Muita, joita ärsyttää se, että jotkut ihmiset purkavat oman pahan tuulensa muihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Esim. työpaikalla, koulussa tai muualla? Itse en sellaista tee, joten tulee aina vähän paha mieli sellaisista ihmisistä. Mä kun olen melkein aina hyvällä tuulella, kuulun niihin ihmisiin, jotka hymyilee paljon ja on ystävällisiä kaikille :whistle: Silloin harvoin, kun olen huonolla tuulella, todella väsynyt tms. niin ei tulisi kyllä mieleenikään kaataa sitä viattomien työkavereideni niskaan ja pilata heidänkin päivänsä. Yleensäkin ärsyttää, että jotkut tiuskivat ja/tai huutavat toisille..se on vähän toisen nolaamistakin, kun sen tekee tilanteessa, jossa on muitakin ihmisiä paikalla. Jotkut käyttäytyvät tuolla tavalla useinkin. Olisi vähän empatiataidoissa opettelemista. Omat esimerkkini on nyt lähinnä työelämästä, mutta sitä voi yleistää muihinkin tilanteisiin.

Kyllä. Todella tiedän mistä puhut. Tuollaisille ihmisille pitäisi näyttää paikkansa.
Entä jos ei vastaa toiselle mitään tai puhuu ivallisesti toisten kuullen?
Miten suhtaudutte ihmisiin, jotka kohtelevat toisia huonosti?

Mua ärsyttää työpaikalla lähinnä se että ne ihmiset jotka on korkeemmin koulutettuja koittaa pätee ihan joka asiaan ja laittaa omien mokiensa syyt muitten niskaan. :headwall:
Siis totta kai ymmärrän sen että korkeemmin koulutettu/kokeneempi osaa jotkut asiat paremmin kun vasta-alkaja mutta ei se sitä tarkota että tuo kokenut työntekijä osais ihan kaikki töissä..Ja välillä tuntuu että antaa neuvoja ihan muissakin asioissa,koska on ns PAREMPI. :/

Oot oikeessa että on tyhmää muille mennä melttoomaan jos on huono päivä.Esimerkiks mulla huono päivä ilmenee sillä,etten jaksa puhua läheskään niin paljon ja että kotiin tullessani käyn päivätorkuilla.En sitä hyvänen aika hoitotyössä voi purkaa..Ahdistaisi muita työntekijöitä ja asiakkaita. :|

Ja toinen juttu on se, miten jostakin työkaverista puhutaan selän takana paskaa muille työntekijöille ja valitetaan hänen työpanoksestaan tms. :kieh: Se parantaakin tämän ihmisen työtapoja ja auttaa korjaamaan virheitä, kun asiasta kerrotaan muille eikä tälle ihmiselle itselleen :whistle:

:wave:

Tosin kyllä syyllistyn siihen itsekin kotona: :ashamed: joskus tulee sanottua kipakammin kuin oli tarkoitus ja tarvis. Yritän kyllä yleensä varoittaa etukäteen, että nyt olen pahalla päällä, mutta se ei johdu sinusta. Mutta kun on temperamentilla "siunattu", niin aina ei ehdi. :attn: Mutta siinäpä mulla on haastetta ja harrastusta, kehittää itseäni ja itsehillintääni.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Ja toinen juttu on se, miten jostakin työkaverista puhutaan selän takana paskaa muille työntekijöille ja valitetaan hänen työpanoksestaan tms. :kieh: Se parantaakin tämän ihmisen työtapoja ja auttaa korjaamaan virheitä, kun asiasta kerrotaan muille eikä tälle ihmiselle itselleen :whistle:

Mä huomasin tän saman kun olin kaupungilla töissä paskaa jauhetaan selän takana koko ajan ainakin tietyistä ihmisistä.

näin on. ja on muuten sitte yleisintä juuri naisvaltasilla aloilla... miksiköhän...

:whistle:

Näinpä!
Mun työharjoittelun ohjaaja vastas mulle aina että hyvin on mennyt ja oot kehittynyt päivä päivältä,kun kysyin n.2 krt/vko miten on harjoittelu mennyt.No,kun työharjoittelu ja näyttö oli ohi niin opettaja tuli käymään työpaikalla ja juteltiin kolmistaan.(minä,opettaja,ohjaaja)
Ohjaaja paukutti menemään siitä kuinka olen vieläkin epävarma ja kuinka ote puuttuu ja kuinka he on asiasta puhuneet MUIDEN työntekijöiden kanssa.Aattelin sillon että voi v*tt*!!
No,opettaja tietty sano siihen että ei 6 viikossa alan ammattilaiseksi tulla että nuorelta ei voi vaatia täyttä itsevarmuutta ja sitä samaa,mitä alalla 15 vuotta olleilla on.
Huh huh sanon minä. :o

ja sit on ihmisiä, jotka omalla olemuksellaan saavat mut raivon partaalle. ovat aina niiiiiiin positiivisia ja kivoja. erinomaisia ja täynnä itseensä. niillä sellainen hyväntahtoisuus on siis ihan näennäistä, oikeesti ne on sitä mieltä et muut on perseestä, itse on vain niin erinomainen. semmonen katteeton omahyväisyys on ärsyttävintä maailmassa. jos olis edes jotain perää siinä erinomaisuudessa mut ei sit niin mitäääääään!

Sekin ärsyttää, että kaikki vakityöntekijät eivät ymmärrä, että kesätyöntekijät ja muut osa-aikaiset eivät voi eikä heidän pidäkään osata kaikkia asioita yhtä hyvin kuin pitkään töissä olleiden. Ymmärrän toki senkin, ettei aina jaksaisi jatkuvasti selittää samoja asioita ja korjata aloittelijoiden virheitä, mutta kun jotkut eivät jaksaisi ollenkaan. Olen huomannut, että moni ärsyyntyy, jos kyselee liikoja, mutta jos ei kysy niin saattaa tehdä pahoja virheitä, joiden korjaamiseen menee aikaa ja energiaa. Teki niin tai näin niin tekee kuitenkin aina väärin :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

näin on. ja on muuten sitte yleisintä juuri naisvaltasilla aloilla... miksiköhän...

:whistle:

Mä olen huomannut, että usein miespuoliset työkaverit ovat paljon rennompia ja reilumpia :) Tämä on toki yleistämistä, mutta tämä on mun kokemus asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
ja sit on ihmisiä, jotka omalla olemuksellaan saavat mut raivon partaalle. ovat aina niiiiiiin positiivisia ja kivoja. erinomaisia ja täynnä itseensä. niillä sellainen hyväntahtoisuus on siis ihan näennäistä, oikeesti ne on sitä mieltä et muut on perseestä, itse on vain niin erinomainen. semmonen katteeton omahyväisyys on ärsyttävintä maailmassa. jos olis edes jotain perää siinä erinomaisuudessa mut ei sit niin mitäääääään!

Totta tuokin, mutta mä pidän enemmän sellaisestakin käytöksestä kuin tuosta, missä aloitusviestissä puhuin. Omalla työpaikallanikin on ihminen, joka kyllä hymyilee herttaisesti ja yrittää puhua ystävällisesti, mutta hänestä jotenkin vaistoaa ja näkee, mitä hän oikeasti ajattelee työkavereistaan.

Totta tuokin, mutta mä pidän enemmän sellaisestakin käytöksestä kuin tuosta, missä aloitusviestissä puhuin. Omalla työpaikallanikin on ihminen, joka kyllä hymyilee herttaisesti ja yrittää puhua ystävällisesti, mutta hänestä jotenkin vaistoaa ja näkee, mitä hän oikeasti ajattelee työkavereistaan.

Silti on jotenkin sivistyneempää esittää pitävänsä toisista kuin alkaa rähjätä. Varsinkin tuo rähjääminen on väärin jos toinen on alempiarvoinen eikä kykene puolustautumaan koska on jotenkin riippuvainen, esim . ohjaaja- oppilassuhde.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Silti on jotenkin sivistyneempää esittää pitävänsä toisista kuin alkaa rähjätä. Varsinkin tuo rähjääminen on väärin jos toinen on alempiarvoinen eikä kykene puolustautumaan koska on jotenkin riippuvainen, esim . ohjaaja- oppilassuhde.

Niinpä.

Se on myös perin rasittavaa, että jotkut valittavat pomolle toisten virheistä, vaikka voisivat ensin kertoa asian tälle ihmiselle itselleen, jotta tämä voisi yrittää korjata virheensä. Inhottavaa tuollainen kantelu. Mulla taitaa nyt olla jotain pahasti hampaankolossa :whistle: :D

Yhteistyössä