Muita,joista tuntuu,että oma maito aiheuttaa vauvalle enemmän vaivoja kuin korvike??

Siinäpä olikin kysymys... Meillä siisi pariviikkoinen vauveli, joka pulauttelee ja kärsii mahanpuruista juurikin tuon mun maidon takia... Korviketta antaessa nukkuu tyytyväisenä ja röyhtäisee vaan... :/ Tulee niin paha mieli, kun ei voi omaa maitoa hyvällä mielellä antaa. Siis juo pullosta molempia, eli siitä ei ainakaan ole kiinni.

Tietenkin mun ruokavalio saattaa vaikuttaa, mutta jotenkin tuntuu niin ylivoimaiselta alkaa karsimaan omasta syömisestä juuri nyt, kun sitä ruokaa pitäisi mahdollisimman monipuolisesti syödä ja oon väsynyt muutenkin... :ashamed:
 
kahvin ja esim. kaalit jättäisin pois ruisleivän kanssa ensimmäisenä :) Ne voi helposti jättää vaikka söisikin monipuolisesti :) oliskohan sipuli kuulunut myös tähän joukkoon? palkokasvit? jos jotain näistä syöt usein niin siitä aloittaisin.

Helpotus kuitenkin varmaan että korviketta pystyy syömään eli maitoproteiini ei ainakaan mahavaivoja aiheuta :)
 
Pulauttelu ja masuvaivat voivat johtua myös siitä, että sinulta maitoa tulee runsaasti. Tähän on helppo "lääke": imetä pari kolme kertaa samasta rinnasta ennen kuin vaihdat puolta. Näin maidontulo hieman hidastuu (ei suihkua) ja vauva saa keskimääräistä rasvaisempaa maitoa, joka menee hitaammin mahasta suolistoon eikä aiheuta (ainakaan yhtä kovia) masuvaivoja.

Puhutaan ns. suihkutisseistä: http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/suihkutissit.html

Ihan ekana voisit kokeilla tuota suihkutissihoitoa, ja jos se ei viikon parin sisällä auta, niin sitten voi miettiä, olisiko esim. maitohappobakteereista tai oman ruokavalion viilaamisesta hyötyä.

Muuten, tiedän useammankin äidin, joiden vauvojen masuvaivat helpottivat, kun he jättivät hiilihappoiset juomat juomatta...
 
Kokeile kysya neuvoa/opastusta myös maitolaiturilta
http://maitolaituri.imetys.fi/index.php

Luulisin, että saat hyvia vinkkejä.

Mulle meinasi olla hankala hyväksyä sitä, että myös raskauden jälkeen pitää vähän tarkkaila ruokavaliota. Mua neuvottiin olemaan varovainen appelsiini/sitrushedelmelmämehujen juonnissa (kaipa ne hedelmät on sama) joten en ole syönyt klementtiinejä ym. Mutta muuten olen tainut syödä mitä mieli tekee. Tosin en juuri juonut hiilihappoisia juomia, joten ehkä sekin on auttanut.

Tsemppia imetykseen!

:hug:
 
Joo, hyviä vastauksia tullut eli tosiaan kannattaa miettiä syötkö jotain sellaita mikä vauvaa ärsyttää ja sitten toi suihkutissiongelma. Itse uskoisin johtuvan enemmän jälkimmäisestä, koska vauva on vasta noin pieni.
Ja maitolaiturilla osataan varmasti auttaa, siellä pyörii imetystukineuvojia jotka tietää aiheesta suunnilleen kaiken...
 
Hei,
huomasitteko milka ja viuvauvou että ap kirjoitti antavansa myös oman maidon pullosta joten suihkutissit eivät taida olla ongelma tähän vaivaan. Taitaa vaan olla niin että sitä omaa ruokavaliota pitäisi vaan rukata jotta masuvaivat helpottavat. Se on sitten eri asia, löytyykö yksi tai kaksi tekijää vai pitääkö dieetata kunnolla. Hyviä ehdotuksia ruoka-aineista olit jo saanutkin. Itsekin ehdotan kahvin, ruisleivän, paprikan, sipulin, mausteisten ruokien ja limujen poisjättöä alkuun + aloittamaan maitohappobakteerit vauvalle. Tsemppiä!
 

Yhteistyössä