Muita, joilta loppuraskaus vie yöunet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aallii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aallii

Vieras
Täällä mä makaan taas valveilla rv 38+ enkä saa unta. Päivisin oon ihan poikki kun esikoinen herää aina klo 6 ja ite en saa unta iltasin... Päikkäreitä tosin nukutaan noin tunti päivässä sitten. Huolestuttaa, että mitä se on sitten kun vauva on syntynyt... Nyt siis valvottaa ajatukset, närästys ja levottomat jalat. En osaa sanoa onko säryillä vaikutusta. Ahdistaa myös se, etä jos olen sitten synnytyksessä niin väsynyt, ettei se suju sen takia hyvin...

Mulla kävi just noin molemmissa raskauksissa. Synnytyksessä ja sen jälkeen onneks hormonit pelastaa, ei väsytä vaikka on hirveät univelat. Hyvä että pystyt ees vähän päivällä levähtämään :)

Jälkitarkistuksessa tajusin tokalla kerralla onneks pyytää nukahtamislääkkeitä sen varalta että uni ei edelleenkään tulisi. Riitti että oli purkki kaapissa, siis tieto siitä että apua on saatavilla, niin sain nukuttua.

Sama juttu täällä, 38 rv menossa ja illalla saan unta klo 2, nukun katkonaisesti klo 7:ään enkä myöskään saa enää unta, jos joudun nousemaan vessaan. Meillä esikoinen nukkuu sentään aamulla tosi myöhään, mut itse en meinaa saada unta silloinkaan.. Tsemppiä loppuodotukseen!

ihan samoin kävi mulle. siis jalat levottomat vai kramppaakin? mun piti ottaa magnesiumia ja pitää jalat tosi lämpiminä, kun kouristi niin rajusti että onnuin monta päivää. ja se sietämätön närästys, kerran istuin aivan tööttönä sängynreunalle kesken unien ja paukutin nyrkillä sitä reunaa ja kiroilin kuin jotain mantraa. nukuin puoli-istualtani.

ihan sama pelko siinä alkoi nousta, että miten tätä jaksaa. onneksi käynnistettiin jo tuossa kohtaa, niin en tiedä olisiko jaksanut.

Mulla alkoi toi unettomuus kuukausia ennen laskettua. Öisin nukuin ihan muutaman hassun tunnin. Enkä kyllä paljoa päivälläkään nukkunut. Ei levottomia jalkoja, närästystä tms. Ei vaan nukuttanut. Ja helkutin kuuma oli koko ajan. Päivin ja öin.

Itseäkin huoletti, että miten jaksan synnytyksen (kaksoset) ja sen jälkeen ne ensimmäiset kuukaudet vielä valvoa, mutta kaikki meni hyvin. Älä huoli! Kyllä ne hormonit auttaa sua!

Juu, tuttua on jo esikoisesta. Tajuttoman univelan kanssa synnyttämään ja koko sairaalassa olemisen aika meni nukkumatta, kun ahtaaseen huoneeseen oli sullottu kolme äitiä ja vauvaa.Nyt toista odottaessa unettomuus piinannut jo n. 26. viikolta lähtien ja vielä pitäis pari kuukautta jaksaa...

Sain unta jotai klo.01.30 jonka jälkeen esikoinen heräili paiin otteeseen. Nukahdin mutta heräsin käy vessassa. Sitten esikko heräs klo.05 ja tuossa potkii edelleen. Pikalaskutoimituksena unta tänä yönä noin 3h :( Eipä taideta tänään kerhoon lähteä, tuntuu että oon jo nyt sen verran poikki...

Saan kyllä alkuyöstä nukuttua, mutta kyllä toisinaan uni kevenee aamuyötä kohden. Välillä olen pirteänä jo kuuden aikaan aamulla, silti torkuttelen vielä seitsemään asti, ennen kuin nousen ylös.

Jospa pärjäis lääkkeittä tän lopun pari viikkoa...

Mulla on nimenomaan alkuyöstä ongelma nukkua. Viikonloppuisin nukutaan miehen kanssa vuoroaamuin, jolloin saatan (pätkittäin) nukkua jopa klo.10-11 asti! Mutta nyt on ollut viikonloppuisin menoja aamupäivisin, niin ei ole sitten saatu nukuttua oikein.

No huamenta vaan täältäkin silmäpussien luvatusta maasta.

Meinasin just tehdä alotuksen tästä loppuraskauden unettomuudesta.

Mitä tarkoitusta tääkin unettomuus ja tuskailu palvelee, kysyn vaan.

Ensin sitä kampeaa itsensä sänkyyn. Asettelee tyynyt haarojen väliin ja selän taakse.

Sitten se alkaa, kaveri möyrii mahassa ja punkee päätä lantioon. Puutuminen, ylävatsa kipu, närästys, asennonvaihto- rumba, pissahätä, kuumat aallot.

Aamulla olo on kuin ois ihan hirvee darra. Viimeyö meni taasen niin harakoille.

Sitten se tunne kun aamulla kampeaa itsensä ylös sängystä ja nousee ylös. Se tuska häpyluun seuduilla ja alavatsalla. Se olisi niinku 18 päivää sektioon. Jaksaa jaksaa...

kaikissa raskauksissa on ollut uniongelmia loppuraskautta kohti pahentuvana, mutta kas.. vauvan synnyttyä ja ekojen päivien hormonihyrrytyksen jälkeen uni on tullut kuin halolla päähän lyötynä. Eli ei mitään ongelmia nukahtaa vauvan yösyöttöjen jälkeen tai illalla nukkumaankäydessä.. paremmin ei vois nukkua.

Toivottavasti ap:lla käy samoin.

Täälläkään ei nukuta kuin 2-4h yössä. Ja nekin tunnit pätkissä. Taapero herää joka aamu klo 6.00-7.00. Rv nyt kasassa 37+5 ja neljäs raskaus kyseessä. Omien lasteni lisäksi meillä asuu myös alkoholistimieheni sekä hänen 2 alaikäistä lastaan. Mulla on hoidettavana myös yli 300 neliön omakotitalo piha-alueineen ja ajoittainen epätoivo alkaa iskemään täälläkin. Omat vanhempani asuvat 300km päässä.

Tsemppiä meille kaikille unettomille ! Palkinto tästä kaikesta on kuitenkin kaiken tämän arvoista ❤