Muita, joille tulossa köyhä joulu?

  • Viestiketjun aloittaja surkeus sentään
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
[QUOTE="köyhä";22368228]alkuperänen kyseli muita kenellä tulossa köyhä joulu, ei varmaan ole kiva kuulla, että jollain on varaa laittaa 200 euroa per lapsen lahjat, huh huh...

meillä ollaan tyytyväisiä jos talo pysyy alla joulunkin jälkeen, siinä on lahjaa tarpeekseen. Hyvä jos ruokaa on, kun laskut pitäisi maksaa, mutta perintäänhän ne on jo menossa... :(

eli on muita. Voisihan ap vihjaista sukulaisille, että ehkä teidän lapset haluaa tänä vuonna vähän enemmän lahjoja? Mutta ei ne lahjat tosiaankaan ole tärkeimpiä joulussa, ainakaan aikuisille. Iloista joulua teille kuitenkin, älkää surko sitä jos ei turhaa tavaraa tule taloon taas roppakaupalla ;)[/QUOTE]

no meidän pojalle 15v tulee kyllä olemaan yli 200e. lahjoja. Katsos kun hänelle pitää hankkia uus judopuku ja se maksaa 120 postikuluineen ja se on pakko hankkia, niin miksi ei stten joululahjaksi. Pienellä judopuvulla on vähän vaikea harrastaa.
 
"vieras"
Todella köyhä joulu tulossa täälläkin. Itse olen työttömänä ja kärsin kolmen kuukauden karenssia nyt, kestää vielä vuoden loppuun ellen työllisty. Työvoimatoimiston virkailijan kehotuksesta valitan tuosta karenssipäätöksestä (pitkä juttu mutta en ole sitä ansainnut) mutta vaikka valitus menisi läpi, rahaa tuskin ehtii tämän vuoden puolella tulla. Eli minulla ei ole tuloja ollenkaan nyt. Mieheni on onneksi työelämässä mutta jää sairauslomalle ja ehtii pudota sairauspäivärahalle ennen joulua. Laskuja on jo rästissä liikaa, olisi mahtavaa jos saisi edes luottotiedot pidettyä kasassa vuoden loppuun.
 
Ei kai aiheettomasti
[QUOTE="vieras";22456662]Todella köyhä joulu tulossa täälläkin. Itse olen työttömänä ja kärsin kolmen kuukauden karenssia nyt, kestää vielä vuoden loppuun ellen työllisty. Työvoimatoimiston virkailijan kehotuksesta valitan tuosta karenssipäätöksestä (pitkä juttu mutta en ole sitä ansainnut) mutta vaikka valitus menisi läpi, rahaa tuskin ehtii tämän vuoden puolella tulla. Eli minulla ei ole tuloja ollenkaan nyt. Mieheni on onneksi työelämässä mutta jää sairauslomalle ja ehtii pudota sairauspäivärahalle ennen joulua. Laskuja on jo rästissä liikaa, olisi mahtavaa jos saisi edes luottotiedot pidettyä kasassa vuoden loppuun.[/QUOTE]

karenssia kenellekkään lätkästä?Eikö niissä ole ihan selkeät rajat tai säännöt? Olen hämmästynyt jos aiheettomasti olet karenssin saanut.
 
opiskeleva yh
[QUOTE="vieras";22456662]Todella köyhä joulu tulossa täälläkin. Itse olen työttömänä ja kärsin kolmen kuukauden karenssia nyt, kestää vielä vuoden loppuun ellen työllisty. Työvoimatoimiston virkailijan kehotuksesta valitan tuosta karenssipäätöksestä (pitkä juttu mutta en ole sitä ansainnut) mutta vaikka valitus menisi läpi, rahaa tuskin ehtii tämän vuoden puolella tulla. Eli minulla ei ole tuloja ollenkaan nyt. Mieheni on onneksi työelämässä mutta jää sairauslomalle ja ehtii pudota sairauspäivärahalle ennen joulua. Laskuja on jo rästissä liikaa, olisi mahtavaa jos saisi edes luottotiedot pidettyä kasassa vuoden loppuun.[/QUOTE]

Mikä voi olla mahdollinen syy väärään karenssiin? En siis epäile etteikö tällainen ole mahdollista ja sinun kohdallasi nyt toteen käynyt, haluaisin vain kuulla, mikä on syy (en siis ole aiemmin tällaiseen törmännyt).
 
"vieras"
En viitsi täällä yksityiskohtia tuosta väärästä karenssista laittaa. Sanotaan lyhyesti näin että vajaa vuosi sitten työpaikanvaihdoksen yhteydessä virkailija laittoi vääriä tietoja muistiin eikä niitä tärkeitä ja olennaisia juttuja. Karenssipäätöksen teki joku johtajaihminen työvoimatoimistosta, itse virkailija jonka kanssa olen asioinut soitti minulle tuon päätöksen jälkeen tyrmistyneenä ja kehotti valittamaan siitä.
 
no one knows
Varmaan jollekin 200 euroa on suuri raha, mutta ei kaikille. Suomalainen mentaliteetti näkyy hyvin tässä ketjussa; yhdellä on kurjaa joten kaikilla pitää olla (tai jos ei ole, ei ainakaan saa sanoa sitä). Jouluruoat ovat halpoja, kinkkua saa alk. 1,90€ pakkasesta, laatikot eivät tule maksamaan kuin vaivan. Lahja voi olla esim. se itsetehty lahjakortti tai sitten joku tarpeellinenkin juttu, minkä nyt sattuu löytämään halvalla. Ap:lle vinkkaisin että katsoo etenkin kirja-alet tarkkaan, niistä saa usein alle kympillä jättimäisiä satukirjoja.

Meillä ostetaan lapselle yht. ~ 70€ edestä lahjoja. Ikävä sanoa tätä, mutta lapsella on oikeus myös ikätasoisiinsa leluihin ja muuhun "turhaan"- meidän perheessä on rahat tiukilla mutta lapsen ei tarvitse tietää siitä. Itse olemme ratkaisumme tehneet (lapsi opiskeluaikana).
 
"mä"
Varmaan jollekin 200 euroa on suuri raha, mutta ei kaikille. Suomalainen mentaliteetti näkyy hyvin tässä ketjussa; yhdellä on kurjaa joten kaikilla pitää olla (tai jos ei ole, ei ainakaan saa sanoa sitä). Jouluruoat ovat halpoja, kinkkua saa alk. 1,90€ pakkasesta, laatikot eivät tule maksamaan kuin vaivan. Lahja voi olla esim. se itsetehty lahjakortti tai sitten joku tarpeellinenkin juttu, minkä nyt sattuu löytämään halvalla. Ap:lle vinkkaisin että katsoo etenkin kirja-alet tarkkaan, niistä saa usein alle kympillä jättimäisiä satukirjoja.

Meillä ostetaan lapselle yht. ~ 70€ edestä lahjoja. Ikävä sanoa tätä, mutta lapsella on oikeus myös ikätasoisiinsa leluihin ja muuhun "turhaan"- meidän perheessä on rahat tiukilla mutta lapsen ei tarvitse tietää siitä. Itse olemme ratkaisumme tehneet (lapsi opiskeluaikana).
Ap:han saa ruuat ilmaiseksi ja lapset saa 200 eurolla lahjoja sekä joulupuusta lisäksi. Meinaatko ettei tuolla rahalla saa ikätasoon sopivia leluja?
 
no one knows
[QUOTE="mä";22457377]Ap:han saa ruuat ilmaiseksi ja lapset saa 200 eurolla lahjoja sekä joulupuusta lisäksi. Meinaatko ettei tuolla rahalla saa ikätasoon sopivia leluja?[/QUOTE]

Joo, luin vain ekat viestit kun vastasin :eek:. Ei jumalauta mitä ahneutta!!!
 

Yhteistyössä