Muita joille riittäisi äitiys elämäntehtäväksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
onko naisia, jotka voisivat vaikka koko elämän keskittyä lapsiinsa, ehkä tehden jotain pientä osa-aikatyötä korkeintaan, jos talous sallisi?

Siis kotityöt, talon kunnostus, ja lasten ja perheen hyvinvointi pitäisi tyytyväisenä, jos siihen olisi taloudellinen mahdollisuus?
Vai tarvitsisitko myös siihen yhteiskunnan hyväksynnän? Siis että vaikka voisit taloudellisesti jäädä kotiäidiksi, et jää, koska se ei ole hyväksyttyä suomessa?

Minusta ei ikinä voisi tulla täysipäiväistä kotiäitiä. Nostan kyllä hattua niille, jotka sitä jaksaa.

Meillä iso liuta lapsia ja kotona olo on välillä kovaa työtä. Palkkatyö on suorastaan hengähtämistä kotona oloon verrattuna. :kieh:

:wave: Minä olen sellainen.
Toivon jopa,että mieheni saisi työpaikan,missä pitää paljon matkustaa,josta saisi päivärahoja ym. lisiä,jotta minä voisin jäädä kotiin vielä sen vuoden 2010 jälkeen,jolloin minun on tarkoitus mennä töihin.
Tosin teen osa-aika töitä omassa yrityksessäni nytkin,että voin olla kotona.
Siis oikeasti päivätyöt + kotityöt+perhe on kaamea yhdistelmä...mutta onneksi vasta kolmen ja puolen vuoden jälkeen se aika koittaa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 15:14 Töllin Ruusa kirjoitti:
Mulle riittää elämä.

Tehtävillä en itseäni korkeammalle arvosta. =)

Mitä tarkoitat tuolla "tehtävillä en itseäni korkeammalle arvosta"? Tarkoitatko, että mikään työ ei ole korkeampiarvoinen kuin sinä? Olisitko kotiäiti, jos teillä olisi vain 2-3 lasta?

riittaa koska elamantilanne on sellainen etta lapset on pienia ja ennenkaikkea olen jo ollut tyoelamassa kauan ja saanut siella patea ihan tarpeeks.
luultavasti ei riittaisi jos en olis saanut patea toissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 15:23 Tyttösenäiti kirjoitti:
Minulle riittäisi siihen asti että kuopus olisi toka-kolmasluokkalainen, sit voisi tylsyys iskeä, ilman seuraa =)
Niin varmaan minullekin. Tuo voisi olla hyvä aika, jos valinta olisi oma, eikä pakko sanelisi ehtoja.
ap

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 15:22 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 15:14 Töllin Ruusa kirjoitti:
Mulle riittää elämä.

Tehtävillä en itseäni korkeammalle arvosta. =)

Mitä tarkoitat tuolla "tehtävillä en itseäni korkeammalle arvosta"? Tarkoitatko, että mikään työ ei ole korkeampiarvoinen kuin sinä? Olisitko kotiäiti, jos teillä olisi vain 2-3 lasta?

En, vaan sitä, että mä olen tyytyväinen eläessäni, tyytyväisyyteen en tarvitse työtä tai toimenkuvaa.
Tai työksi käy mikä vaan ja silti olen yhtä tyytyväinen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 15:24 familia kirjoitti:
riittaa koska elamantilanne on sellainen etta lapset on pienia ja ennenkaikkea olen jo ollut tyoelamassa kauan ja saanut siella patea ihan tarpeeks.
luultavasti ei riittaisi jos en olis saanut patea toissa.

Minä en kyllä näe omaa työssä käyntiäni pätemisen tarpeena, vaan ihan puhtaasti vaihteluna tämän arjen pyörittämiseen.

Mielekkäitä harrastuksia en ole koskaan löytänyt, joten niidenkään pariin en voi upottautua. Työstä saan kaksi kärpästä yhdellä iskulla, rahan ja vaihtelun.

taloudellisesti varmastikin pärjättäisiin, mutta en kehtaisi koska ei ole hyväksyttävää suomessa. työmarkkinoilla katsottaisiin karsaasti jos olisin ollut "vain" kotiäiti siihen saakka kunnes nuorin olisi toka-kolmasluokkalainen. voisin kyllä tehdä viikonloppuisin välillä jotain ihan vaikka vapaaehtoistyötäkin, mutta en omalla alallani joten siitä ei heru palkkaa saatika työkokemustakaan

Mulle kyllä riittäisi ihan hyvin jos se olisi taloudellisesti mahdollista.
Vaikka tämä kohta 8 vuoden kotiäitys ei aina ole ollut ruusuilla tanssimista niin tämä on minusta ollut ihanaa.
Vielä on reilu kolme vuotta tiedossa ainakin :D

Kyllä se riittäisi, mutta ei siis ole mahdollista. Ja totta puhuen: mun hermot ei taitaisi kestää, "pelkkää" (koti)äitiyttä. En kaipaa työpaikan ihmissuhteita, niistä on yleensä riesaa (juorukellot ;)), mutta kaipaan kyllä sitä tilipussia ja sitä, että voin tehdä muutakin kuin venyttää pärettä kotona. Ja silti äitiys on minulle maailman tärkein juttu. Ja raskain. Ja rakkain. Arvostusta en ulkopuolisten taholta tarvitse tippaakaan. Ei työllä/tittelillä tarvitse arvoansa ostaa. Se meillä kaikilla on jo muutenkin, ihan ilman mitään muuta kuin itsenämme oloa.

Kyllähän sitä mielellään kotiin jäisi jos vain taloudellinen tilanne antaisi periksi. Syksyllä valmistun ja nyt on toinen muksu jo tulossa niin sitten jään kyllä lasten kanssa ainakin pariksi vuodeksi kotiin.

Yhteistyössä