Muita joille naistenpäivä ei merkitse mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nekku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nekku"

Vieras
Taas oli aamulla FB täynnä teematoivotuksia. Miehillä kaikkea siirappista ihanista naisista ja naisilla aika pitkälle mussutusta siitä, onko muistettu naistenpäivänä eli ei. Työpaikalla toimari kävi vaivaantuneena jakamassa naisille ruusut ja halasi. Ou jee. Koska tämä kotkotus pääsi valloilleen? Olen vasta viime vuosina tottunut puskista tulleeseen "ystävänpäivään".

Lisäksi naistenpäivä hirvittävän epälooginen. Toisaalta YK juhlistaa sitä maailmanlaajuisesti ja käydään läpi tasa-arvon tilannetta eri maissa. Toisaalta sitten naiset kikattavat pikkutytöän lailla ruusuja odotellen ja taannutaan niin perinteiseen naisenrooliin, josta on tasa-arvo kaukana.

Maailmanlaajuisesti hyvä asia. Tuollainen ruusuttelu on merkityksetöntä, koska se pohjimmiltaan on merkityksetöntä kaikkien siihen osallistuvien puolelta. Pahinta juuri tuo työpaikan vaivaantunut miespuolinen asialle laitettu, halaamassa.

Mä en ois ees muistanu koko helvetin päivää, jos ei mies ois alkanu aamulla vauhkoomaan, että pitää päästä kauppaan ostamaan mulle jotain ko naistenpäivä sitä ja tätä... Sanoin ettei tartte ostaa, lähti kuiteski.

Meillä joka päivä on naistenpäivä, mies sen verran huomioi ja hellii ettei siihen olis tarvinnut yhtä päivää omistaa.

Mut kolikon toinen puoli, on varmasti mukava päivä niille joiden puoliso huomioi harvemmin. Sinänsä ymmärrän hössötyksen, saa mieskin "luvan kanssa" passata vaimoa ;)

evvk...

Miks just tasan tänä päivänä? muina päivinäkö naisia saa kohdella ku rukkasta?
Kyl se miesten/naisten päivä on ihan joka päivä..ei just tiettynä päivänä kauheeta markkina hömppää vaan pitäis ihan normina päivänä näyttää et arvostaa sitä toista

Lähinnä ärsyttää mutta ei edes kamalasti sitä.
Saadaanpahan kaupattua kaikkea krääsää naistenpäivänkin kustannuksella... Ja tuntisin kyllä oloni vaivaantuneeksi jos töissä jaeltais jotain ruusuja ja mun mielestä oli lähinnä naurettavaa että kauppakeskus Mylly lähetti oikein sähköpostia että jakavat klo 17 alkaen naisille ruusuja (että hopihopi sinne jos joku haluaa ruusun :D)

Minä sain tänään ylimääräisiä elämyspisteitä Sharewoodissa ja kukkia mieheltä. Tytär sai 20 prossaa alennusta vaateliikkeen ostoksista. Siinä meidän perheen naistenpäivä... En itse olisi aktiivisesti muistanut koko päivää, eikä tuolla nyt niin erityistä merkitystä itselle ole.

[QUOTE="Sari";25831369]Hep.

Paitsi oli kyllä ihan kiva, kun töissä sai parilta mieheltä ruusun ja pusun poskelle naistenpäivän kunniaksi.[/QUOTE]

yak, en kyllä haluaisi

Ei se minulle henkilökohtaisesti mitään merkitse, mutta ei naistenpäivän kuuluisi olla mikään siirappinen krääsäpäivä vaan tarkoitus olisi kiinnittää huomiota naisten ja tyttöjen asemaan ympäri maailman. Enemmän merkitystä tällaisella teemapäivällä on globaalissa mittakaavassa kuin sillä että pitäisi ruusuja ostella vaimoille...

Ei se minulle henkilökohtaisesti mitään merkitse, mutta ei naistenpäivän kuuluisi olla mikään siirappinen krääsäpäivä vaan tarkoitus olisi kiinnittää huomiota naisten ja tyttöjen asemaan ympäri maailman. Enemmän merkitystä tällaisella teemapäivällä on globaalissa mittakaavassa kuin sillä että pitäisi ruusuja ostella vaimoille...

Näinpä. Ja olisihan Suomessakin tuolla saralla parantamsta, voitaisiin noiden ruusujen sijaan keskittyä vaikkapa perheväkivallan uhrien tukemiseen.
Mutta se kai ei olisi riittävän kaupallista.

Yhteistyössä