Muita joilla viisaudenhampaat puhjennut jo varhaisessa teini-iässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
En uskonut kun poika, parin viikon päästä 14 v., sanoi että hänellä on puhjennut ylös ihan taakse hampaat, että ne on selvästi kielellä tunnistettavissa. Tänään sitten katsoin pojan suuhun ja laskin että kolmannet poskihampaat sinne on ihan selvästi tuloillaan, osittain jo esillä.
Googletin ja totesin että poika on noin 6 vuotta etuajassa hampaittensa kanssa.

Muita joilla puhjenneet varhain ja onko ollut ongelmia? Hammashoitajaa/-lääkäriä kuulolla?

Pitäiskö varata aika hammaslääkäriin?

Onko suvussanne hampaiden liikakasvua tai puuttuvia hampaita.
Isälläni on ollut näitä kiikahampaitakun taas minulta puuttuu kolme rautahammasta...eli mulla on kolme maitohammasta suussa.
Käyppä hammaslääkärissä.

Ahdasta on ollut suussa, minullakin yksi poskihammas kasvoi melkein toisen viereen. Pojalla ollut yövenytystelineet pienempänä, nyt hammasrivi on tasainen.
En muista milloin minulle tuli viisaudenhampaat, ja isällään on ihan tasaiset hammasrivit.
Pitää varmaan soittaa ja kysellä voiko tuosta koitua ongelmia.

Minulla tuli ysinluokan aikana kaikki neljä viisaudenhammasta. Oli kyllä tuskaisia aikoja. Kaikki mahtuivat kyllä hyvin olemaan, hammaslääkärin mukaan hämmästyttävän hyvin. Yksi on poistettu reikiintymisen vuoksi muutama vuosi sitten.

Minulla tuli ysinluokan aikana kaikki neljä viisaudenhammasta. Oli kyllä tuskaisia aikoja. Kaikki mahtuivat kyllä hyvin olemaan, hammaslääkärin mukaan hämmästyttävän hyvin. Yksi on poistettu reikiintymisen vuoksi muutama vuosi sitten.

No niin, sinäkin olet ollut muutaman vuoden etuajassa. Pojalla ei ole ollut mitään kipuja, ne vain ilmaantui sinne, ja kohta ovat kokonaan esillä. Miten sitten käy jos alaskin tulee, siellä on ahdasta....

Yhteistyössä