muita joilla sf-mitta loivempi kuin käyrät...

raskausviikkoja 31+5 ja sf-mitta 29cm... mitta on menny muutenki loivemmin kuin mallikäyrät, alussa yläkäyrän päällä mutta nyt tippunu keskikäyrälle...onko muita joilla näin? vauvan sydänäänet hyvät ja ihan kamalan kova potkimaan. toivottavasti kaikki on o.k.

Mulla oli edellisellä neuvolakäynnillä, jolloin viikkoja oli täynnä 27+5, sf: 20,5.
Alakäyrillä mennään jatkuvasti, mutta empä se minä mikään jättiläinen ole, ettei tuon kuulemma tässä vaiheessa niin iso tartteis ollakaan... on tässä vielä aikaa mahaa kasvatella...
Kai sieltä sitten tulee vain pienepti tirriäinen, tai sitte on muksun asento semmonen, ettei ota noi lukemat niin mitään sanoakseen... :whistle:

Esikossa mun viimonen neuvolassa mitattu sf oli rv 40+5 33 cm ja muutenkin koko ajan alakäyrillä... silloinen neuvolantäti oli kokematon ja oli pitkin raskautta laittamassa sen takia johonkin tutkimuksiin, kertoili epäilyksistään ja aiheutti aikamoista huolta minulle ensiodottajana. Tutkimuksiin ei ikinä laitettu ja terveen kokoinen lapsi syntyi. Yritin kyllä selittää että äidilläkin on aina ollut mitat maksimissaan 33cm.

Nyt toisen kanssa menen odotetusti myös alakäyrillä, joten olen ihan varustaunut selittämään neuvolassa että niin meni ekalla kerrallakin :)

Yhteistyössä