muita joilla revennyt myöss peräaukko synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja xioma
  • Ensimmäinen viesti
;)
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Huh, onneksi sain sektion... Nämä on juuri niitä asioita, joista ei neuvolantädit ja lääkärit puhu mitään, ja jos kysyy, niin silloinkin tietoa pimitetään ja vähätellään. Ihan kuin se synnytys olisi sitä, että kerran ponnistat, niin lapsi on ulkona ja korkeintaan saattaa pikkuinen nirhauma tulla ja vähän kirpaista.
Sektiohaavan tulehtuminen + repeäminen onkin sitten ihan pikkujuttuja...

ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Huh, onneksi sain sektion... Nämä on juuri niitä asioita, joista ei neuvolantädit ja lääkärit puhu mitään, ja jos kysyy, niin silloinkin tietoa pimitetään ja vähätellään. Ihan kuin se synnytys olisi sitä, että kerran ponnistat, niin lapsi on ulkona ja korkeintaan saattaa pikkuinen nirhauma tulla ja vähän kirpaista.
Sektiohaavan tulehtuminen + repeäminen onkin sitten ihan pikkujuttuja...
Harvinaisia onneksi. Kyllä minä tiedostin riskit kun sektion halusin, mutta peräaukon repeäminen ja muut ihanuudet kuulostivat sata kertaa pahemmilta. Appeni sattuu olemaan synnytyslääkäri (tosin nyt jo eläkkeellä) ja oli itsekin sitä mieltä, että en tee typerästi valitessani sektion.

En usko että on peppuseksin harrastus syynä. Minulla oli taatusti neitseellisen tiukka peppu ennen synnytystä.
Minulla ei näkynyt ulospäin ollenkaan että olisi ollut repeämää. Minä vain ihmettelin pidätyskykyni heikentymistä, että näinkö kaikille äideille käy ja kauanko se kestää. Kun ommeltavaa ei ollut, mitään ei tehty. Lääkäri totesi että peräsuolen uloin, se tahdonalainen sulkijalihas varmaankin katkesi venytyksestä (lihasrevähtymä) myöhemmin, mutta uskoi lihasten korjautuvan itsekseen. Näin ei ihan käynyt, ilma karkaili ja löysempi uloste samoin. Pissakin vähän lorahtaa ellen ole jalat ristissä.
Näin pitkän ajan kuluttua kirurgisesta operaatiosta ei ole enää hyötyä, joten on pakko tyytyä siihen, että ilmaa karkailee ja ripulissa housut tuhriintuu :(

"Mei"
:/ Itse pelkäsin juuri tuota repeämistä eniten synnytyksissä,onneksi ei kummankaan kohdalla tarvinnut tikkailla yhtään mitään. Toinen lapsi nelikiloinen kuitenkin.
Mulle tuli varmaan vaan jonkun sortin peräpukama(?) kun pari kk synnytyksen jälkeen isompi hätä tuntui todella pahalta, jos yhtään oli hätä,en voinut edes istua missään...

Yhteistyössä