Muita, joilla pelkkiä poikia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mam1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mam1

Vieras
Meille on tulossa toinen poika. Kovin odotettu ja haluttu <3

..mutta! Minulla itselläni on läheinen suhde omaan äitiini, sekä pelkkiä siskoja. Aina olen ajatellut, että samat äiti-tytär perinteet ym jakaisin sitten oman tyttäreni kanssa. Ensimmäisen lapsen kohdalla kuullessani, että tulokas on poika, en ajatellut asiaa sen kummemmin, olin onnellinen. Samoin tästä toisesta. Nyt olen tajunnut, että minulle ei tyttöä ole tulossa. Kuulostaa varmasti todella typerältä ja ei-kiitolliselta puheelta, mutta asia on mielessä usein, ja tavallaan jo suren asiaa. Kolmatta lasta ei sen takia lähdetä tekemään, että tyttö tulisi. Ja kaikille tiedoksi, että olen hyvinkin onnellinen näistä kahdesta pojastani, mitkä minulle on suotu <3

Kiva olisi kuulla muiden poikien äitien ajatuksia ! :)

En ihan tähän kategoriaan kuulu. Mutta meillä 5 poikaa ja 1 tyttö. Kolmas poika oli aika kova pala. neljäs sitte olikin tyttö.
Loppujen lopuksi en tiedä onko tuolla väliä kumpaa sukupuolta ovat. Ei meillä tuon tytön kanssa oo mitään kummempia tyttöjen hömpötyksiä. Kun viiden pojan keskellä tuo tyttö kasvanut niin inhoaa kaikkia hörselöitä. tukka roikkuu aina auki, pitkänä tosin haluaa pitää.

Keksi ne omat perinteet mitä teet omien lasten kanssa. On meillä pojat kokeillut kasvonaamioita ja jalkakylpyjä jne. Jos nuo nyt perinteisesti lasketaan tyttöjen hömpötyksiin.

Kyllä se jokin pieni kaipaus voi jäädä mutta jos se pysyy siellä jossain ja vain joskus käy mielessä niin ok.

Minullakin on kaksi poikaa. Tytöttömyyttä en sure, mutta teen koko ajan mielessäni töitä hyväksyäkseni sen, etteivät aika ja voimat ehkä riitäkään siihen toivomaani kolmanteen lapseen.

Jos kolmas lapsi tulisi, toivoisin sen olevan poika. Tämä tuntuu olevan sukulaisilleni käsittämätöntä.

minulla on 4 poikaa iältään 8-vuotias, 3-vuotias ja 2-vuotiaat kaksoset.Raskausviikolla 20 ultrassa sanottiin,että toinen kaksonen 100% tyttö, ja siitähän innostuin ja ostelin vaaleanpunaisia vaatteita heti, mutta seuraavassa ultrassa tiedoksi tulikin että kaksi poikaa tulossa.Pettymys kesti hetken aikaa. Kun pojat sitten syntyivät, ei sukupuolella todellakaan ollut enää mitään väliä, vaan olin onnellineni terveistä lapsistani. Onhan se eri asia kasvattaa poikia kuin tyttöjä, ja olisin utelias näkemään miltä oma tyttöni näyttäisi, olisiko samanlainen kuin minä luonteeltaan,olemukseltaan ja voisi tehdä tyttöjen juttuja yhdessä. Ei lapsen sukupuolella ole väliä, mutta jos vielä lapsen saan joskus niin toivon kyllä tyttöä, ihan vaihtelun ja uteliaisuuden kannalta=)

Itkin onnesta kun sain kolmas poika syliini.. Niillä on niin paljon iloa toisistaan! Totta kai olisin ollut onnellinen myös jos kolmas oli ollut tyttö, mutta itselläni on ollut niin paljon iloa siskosta, ja tiesin että neljättä lasta ei tehdä, joten olisi ollut yksinäinen tyttö.. En ole koskaan kaivannut tyttöä, vaan olen iloinen näistä lapsista mitkä mulla on!

Meillä on neljä poikaa ja olen aina sanonut etten varmaan osaisi hoitaa etes tyttöjä ;)
En ole koskaan oikein välittänyt leikkiä enkä viettää tyttöjen kanssa aikaa. Kaveritkin oli nuorempana enimmäkseen poikia. Jotenkin vain on tuntunut luonnolliselta että lapsenikin ovat olleet "vain" poikia.
Kyllähän ne mummot kaupassa kauhistelevat että on siinä vilinää kun on vain poikia, mutta tottapuhuen meidän pojat on rauhallisia miehen alkuja :) ja rakkaita <3

Yhteistyössä