Muita, joilla pakkomielle saada sisaruksille samanlaiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkkiTurkoosiLime
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PinkkiTurkoosiLime

Vieras
Siis ihan kaikki. Vaatteet, kengät, reput, huonekalut jne... Kolme lasta ja molemmat sukupuolet edustettuina. Huoneet sisustettu samanlaisiksi, eri väreillä.
Aina, kun näen rehellisesti unisex-värisiä ulkovaatteita ja/tai asusteita, on pakko saada kaikille samanlaiset. Ja etenkin, jos on samanlaiset kolmena eri unisex-värinä. Joskus, vaikka olisivat muuten vaan samanlaiset, mutta eri väriset sukupuoleen sopivina. Tulee vähän kalliiksi, kun ostaa kaikille, vaikka vain yksi tarvitsisi.
Alunperin ajatus tuntui vaatteissa järkevältä: pienemmät käyttää isompia aina sitä mukaa, kun jäävät pieniksi. Todellisuudessa, kun isoin kasvaa jostain ulos, niin kaikki saavat uudet samanlaiset.
Hullutuksensa kullakin.

Mulla on lapsena siskon kanssa aina ihan samanlaiset jutut erivärisinä :/ eikä olla kaksosia vaan hän on pari vuotta nuorempi. Voi kettu kun vieläki risoo :/ en tiedä mikä äiskän pointti oli mut ei tykätty siitä yhtään.

Ei tulisi mieleenkään, molemmat tytöt ovat omia persooniaan ja toiselle sopii tponen ja toiselle toinen. Kaupantäti erehtyi ehdottaa kun viimevuonna ostin vauvalle toppapussin että siihen samaan sarjaan löytyy isommalle takki, kiitos ei eikä sen jälkeen ole erehtynyt moista ehdottamaan.

meillä lapset on niin eri luontosia, eri ikäsiä, eri sukupuolta.. et ei kyllä tulis mieleenkään. eikä ne välttämättä es halua samantyylisiäkään vaatteita. tuon takia eivät kyllä käytä toisiltaan pieneksi jääneitäkään vaatteita.

Juu ei. En tykkää. Ihan älytöntä. Vaikka täytyy myöntää että viikko sitten ostin tytöille samanlaiset tunikat, mutta eri väriset :ashamed: Mutta, niitä pidettiin yhtä aikaa päällä vain viime sunnuntaina, never again!

no ei tulis mieleenkään vaikka on kaksi lähes samanikäistä tyttöäkin plus vielä yks poika.. ainoastaa jos pienille jotai välikausi hattuja ja hanskoja ostellut tms niin otan samaa merkkiä mutta usein eri väritkin

Meillä ei ole lapsilla samanlaisia vaatteita noin niinkuin yleisesti, joskus tytöillä voi olla samanlaiset paidat jos on joku hyvä löytö tehty, mutta silloinkaan eivät ylleensä pue niitä samoina päivinä päälle. Mulla on kyllä ystävä jolla kaksi tyttöä 4v. ja 6v. ja niillä on samanlaiset vaateet ja asusteet hiuspompuloita myöten joka päivä. Jos toinen likaa vaikka paitansa niin sitten vaihdetaan kummallekkin vaatteet.... en tiedä tykkääkö lapset siitä mutta voisin kuvitella että ainakin sitä vanhempaa tyttöä rupeais jossain vaiheessa risomaan, ei tietty välttämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Mulla on lapsena siskon kanssa aina ihan samanlaiset jutut erivärisinä :/ eikä olla kaksosia vaan hän on pari vuotta nuorempi. Voi kettu kun vieläki risoo :/ en tiedä mikä äiskän pointti oli mut ei tykätty siitä yhtään.

No, äitisi oli vaan yhtä pöhkö, kuin minäkin. Ehkä sitä jotenkin tunnistaa (lapset ja) tavarat helpommin omikseen, kun on joku tietty "värikoodi" tai jotain.
Itse asiassa oma äitini puhui joskus, miten häntä lapsena ärsytti, kun itsellään oli kaikki sinistä ja siskollaan punaista.
Meidän lapset on vielä niin pieniä, että eivät ole protestoineet. Ehkä ymmärrän lopettaa sitten, kun haluavat itse alkaa valita ainakin vaatteensa.

Kun mä olin lapsi minun ja siskoni oli PAKKO saada samanlaiset. Ihan vaan siksi ettei toinen saa "parempaa" Irtokarkkejakin äidin piti ostaa jokaista karkki 2 nimittäin jos salmiakkia oli 3 karkkia niin nousi hirvee meteli siitä kuka saa 3nen karkin

Jäätelöä piti leikata viivottimen kans.. Huh huh me ollaan oltu hirveitä muksuja...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä ei ole lapsilla samanlaisia vaatteita noin niinkuin yleisesti, joskus tytöillä voi olla samanlaiset paidat jos on joku hyvä löytö tehty, mutta silloinkaan eivät ylleensä pue niitä samoina päivinä päälle. Mulla on kyllä ystävä jolla kaksi tyttöä 4v. ja 6v. ja niillä on samanlaiset vaateet ja asusteet hiuspompuloita myöten joka päivä. Jos toinen likaa vaikka paitansa niin sitten vaihdetaan kummallekkin vaatteet.... en tiedä tykkääkö lapset siitä mutta voisin kuvitella että ainakin sitä vanhempaa tyttöä rupeais jossain vaiheessa risomaan, ei tietty välttämättä.

No huhhuh! Ei meillä kyllä ikinä vaihdettaisi kaikille vaatteita, jos joku sotkee omansa. Eikä yleensä ole edes samanlaiset yhtäaikaa päällä, vaan olemassa ylipäätään. Paitsi niitä ulkovaatteita tulee pidettyä tietty samaan aikaan, kun ovat samaan säähän sopivia. Sisävaatteissa ei ole niin, että olisivat samanväriset kaikille, mutta samaa mallia tai samalla kuva-aiheella, jolloin tytöllä voi olla mekko ja pojalla housut samaa sarjaa.

Meillä kans, siskolla punaista, mulla sinistä, siskolla oranssia, mulla turkoosia ja sitten jotkut vaatteet oli ihan samanlaisia. Meillä ikäeroa vuosi ja ollaan parivuotiaasta lähtien oltu samankokoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:
Kun mä olin lapsi minun ja siskoni oli PAKKO saada samanlaiset. Ihan vaan siksi ettei toinen saa "parempaa" Irtokarkkejakin äidin piti ostaa jokaista karkki 2 nimittäin jos salmiakkia oli 3 karkkia niin nousi hirvee meteli siitä kuka saa 3nen karkin

Jäätelöä piti leikata viivottimen kans.. Huh huh me ollaan oltu hirveitä muksuja...

Meillä oli veljeni kanssa lapsina sama homma. Varsinkin jäätelön kanssa oli tarkkaa. Tai kun juhlissa kaadettiin limsaa lasiin... Millilleen yhtä paljon, äitini muistelee kauhulla silloin tällöin.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Meillä kans, siskolla punaista, mulla sinistä, siskolla oranssia, mulla turkoosia ja sitten jotkut vaatteet oli ihan samanlaisia. Meillä ikäeroa vuosi ja ollaan parivuotiaasta lähtien oltu samankokoisia.

Painajaismaisen kamalaa oli tää: mulla neon pinkki pörrö pusero ja siihen säärystimet ja pipo ja siskolla neon vihreenä samat :x saan vieläki puistatuksia :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:

Meillä oli veljeni kanssa lapsina sama homma. Varsinkin jäätelön kanssa oli tarkkaa. Tai kun juhlissa kaadettiin limsaa lasiin... Millilleen yhtä paljon, äitini muistelee kauhulla silloin tällöin.

Meillä oli sama homma :D viivottimella mitattii ettei toinen vaan saanu enemmän :headwall:

Painajaismaisen kamalaa oli tää: mulla neon pinkki pörrö pusero ja siihen säärystimet ja pipo ja siskolla neon vihreenä samat :x saan vieläki puistatuksia :D

Senkö takia kamalaa, että ne oli samanlaiset, vai sen takia, että ette kumpikaan tykänneet niistä?
Ei mua haittaa vieläkään, jos jollain toisella on jotain samanlaista, kuin mulla, jos siitä tykkään. Varsinkin lapsena se oli tosi imartelevaa suorastaan huomata, että joku toinen tykkää samanlaisista vaatteista. Saman olen huomannut omasta tyttärestäni, miten kikattavat päiväkodissa, kun "sulla on samanlainen, kuin mulla". Tietty vähän eri asia kuin sisaruksilla, mutta ajatuksena yleensä.
Tietysti, jos ei koskaan saa itse päättää mistään, niin kai sitä periaatteesta jossain iässä alkaa protestoimaan.

Mulla on yksi lapsi vaan, mutta haluisin kommentoida kuitenkin. Eli oon ite miettiny, et eikös se ois kivempaa ja järkevämpää, jos on esim. kaksoset tai suht samankokoiset lapset, että ne vaatteet on erilaisia. Vaihtoehtoja silloin paljon enemmän pukeutumiseen. Musta itestä ois hassuu jos mulla ois kaks samanlaista neuletta kaapissa (eriväriset ymmärrän osittain, nyt kun näin omakohtaisesti naisena ajattelen :) ) kahdet samanlaiset kengät, jne. jne.

Yhteneväisyydestä vaatteissa pidän, mutta yksilöllisyyttä korostaen.

Mutta saas nähdä jos poika joskus sisaruksia saa, että kulkeeko ne sitten samanlaisissa vaatteissa...

Alkuperäinen kirjoittaja Siis miksi?:

Senkö takia kamalaa, että ne oli samanlaiset, vai sen takia, että ette kumpikaan tykänneet niistä?
Ei mua haittaa vieläkään, jos jollain toisella on jotain samanlaista, kuin mulla, jos siitä tykkään. Varsinkin lapsena se oli tosi imartelevaa suorastaan huomata, että joku toinen tykkää samanlaisista vaatteista. Saman olen huomannut omasta tyttärestäni, miten kikattavat päiväkodissa, kun "sulla on samanlainen, kuin mulla". Tietty vähän eri asia kuin sisaruksilla, mutta ajatuksena yleensä.
Tietysti, jos ei koskaan saa itse päättää mistään, niin kai sitä periaatteesta jossain iässä alkaa protestoimaan.

Se oli kamalaa kun oltiin ja ollaan aivan erilaiset persoonat, tykätään ihan eri jutuista vaatteissa ja muussaki. Oltiin jo penskana aivan erilaisia. Ja oli aivan sairaan kamalaa kun meidät puettiin samanlaisiin vaatteisiin, meistä molemmista siis.

Meilleio oo läheskään kaikki samaa, mut likat tykkää pitää samiksia vaatteita ja sit niitä yritän ostella:) En ikinä pakottais pitämään mitään mitä ei halua. 4.5v ja 2,5v ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Musta samanlaisiin vaatteisiin (vaikka sitten erivärisiin) pukeminen on pelkästään, vain ja ainoastaan naurettavaa. Ei tulisi mieleenikään tehdä niin ikinä - ei edes kaksosille.

Ei nyt puhuta pelkistä vaatteista. Meillä on myös esim astiat niin, et yhdellä prinsessa, toisella Nemo ja kolmannella Nalle Puh lautaset, lasit ja aterimet. Lapset alle 5- vuotiaita kaikki, niin jotenkin jopa helpottaa, kun kaikki tietävät mikä on kenenkin annos ja juoma.
En todellakaan väkisin pue ketään teininä enää, luultavasti viimeistään kouluun mennessä saavat itse valita vaatteensa. En olisi itsekään lapsena pukenut sellaista päälleni, mistä en tykännyt. En kuitenkaan osaa tuota naurettavuutta ajatella, miksi?

Yhteistyössä