Muita, joilla mies on viikot pois/reissutyössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lady of the lake
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lady of the lake

Vieras
Meillä mies on ilmeisesti nyt lähdössä talveksi laskettelukeskukseen kokiksi ja minä teen 3-vuorotyötä.Miten te, joilla samanlainen tilanne eli olette itsekin töissäkäyviä ja mies on pitkiä aikoja pois on asiat sujuneet?Meillä siis kaksi lasta ja käytännössä tulen olemaan talvella aika paljon keskenään poikien kanssa...Miten olette jaksaneet?Saaneet asiat hoidettua?Miten suhteenne voi?
Kysyttävää on niin paljon, mutta en osaa edes kysyä kaikkia nyt.Mietin vain jaksamista lähinnä ja sen vähänkin oman ajan menettämistä.Mahdotonta itsellä harrastaa oikein mitään...

Meillä mies viikot yleensä pois kotoa. Jos kotomaisemissa on, niin silloinkin tulee tavallisesti myöhään kotiin :/ Tällä hetkellä arki pyörii hienosti, kun olen hoitovapaalla.
Kovasti energiaa ja vaivaa kysyy, kun itsekin on töissä :/
Piti vielä lisätä...
Välillä minulla oli sellainen tunne, että mies kotiin tullessa tuli sekoittamaan meidän kuviot. Just saatiin arki rullaamaan ja iskä tuli kotiin ja sama uudestaan maanantaina. Nyt kun isommat lapset vähän isompia ei samaa tunnetta enää ole.
Asioiden hoitaminen on sitten luku sinänsä. Kaikki asiat jää itselle. Mihinkään ei päästä arkena yhdessä. Virastoasioihin tarvitsee lupalapun toiselta ym...tällaisia nyt ekaksi tuli mieleen :D
Mutta muuten suhde on voinut yllättävän hyvin :heart:

mies on jo monettakohan vuotta reissutöissä. Lapset pian 2 v ja 6,5 v kotona. itte käyn töissä, ei oikein mummoja tms käytössä. Sillon kun on isi kotona, käyn sitten harrastuksissa. Lasten kanssa uimassa, hiihtämässä, pyöräilemässä ja lenkillä... Äitiysloman aikaan meinasin tulla hulluksi, sen verran vähiin jäi aikuiskontaktit. Yhteiset hetket on sitten sitäkin parempia ja voisin väittää, että mies on enempi läsnä henkisesti, kun jos olis kotonta käsin töissä=)
Ei ehkä kaikille sovi, meille hyvinkin.

Mies on nyt ollut aika paljon kotona, siis öitä. Tulee jälkeen kympin illalla järjestäen, ja lähtee ennen aamua. Toisinaan on sitten kausia, kun ei tule kotiin öiksikään.
Mutta ei ne yöt tätä arkea auta: arjessa mun äiti on ollut valtava apu. On hoitanut tyttöä (kun tuota pientä miestä ei vielä ollut) kun tarvitsen hoitajaa omien työvuorojen ajaksi, tullut päästämään kuntosalille mua (tietää, että mulle on taipumusta ylipainoisuuteen, masennukseen ja selkä ollut huono, joten on pitänyt tärkeänä sitä että pääsen käymään). En voisi mitenkään kiittää tarpeeksi mammaa kaikesta avusta!

suosittelen lämpimästi pitämään yllä sosiaalisia suhteita. illat voi muuten olla yllättävän pitkiä, ilman teehetkiä kavereiden kanssa.. :whistle:

Mäkin tuun kyselemään, jatkossa saattaa mies joutua noita reissuja jonkin verran tekemään. Toivottavasti nyt ei kuitenkan kovin paljoa! mUtta siis mullakin on 3-vuorotyö, kunhan sen aika tulee. Nyt siis äippälomalla. Kyllä hirvittää ajatus siitä, että lapsi pitää yöksi hoitopaikkaan viedä.

Meillä mies on kanssa viikot pois. Tai no ma-to on reissussa. Mä palasin töihin kesäkuussa hoitovapaan jälkeen. Teen nyt puolikasta ja se helpottaa arjen pyörittämistä kummasti. En edes halua ajatella millaista olisi käydä joka päivä työssä!

Illat ovat pitkiä ja se että on yksin vastuussa kaikesta on raskasta. Parisuhde voi yllättävän hyvin. Ehkä paremmin kuin silloin kun mies oli enemmän kotona. Tänään mies yllätti iloisesti ja tulikin kotiin jo nyt!! Lapsetkin olivat ihmeissään kun iskä yhtäkkiä ilmestyi eteiseen! =)
Lapset ikävöivät iskää ja haluaisivat että tämä olisi kotona enemmän. Mutta näin mennä ainakin tämän vuoden loppuun.

Meillä semmonen tilanne että mies viikot poissa ja viikonloput kotona.. tällä hetkellä olen vielä aika loppusuoralla raskaana ja esikko vaatii kaiken ajan..Onhan tää raskasta mutta onneksi vaan joulukuuhun asti tällä meiningillä! Eniten varmaan vaikuttaa tohon esikkoon kun isäänsä ikävöi :(

:wave:

Mies tulee kotiin viikonloppuisin, jos tulee silloinkaan. Itse olen kylläkin kotosalla lasten (6v, 5v, 3v ja 1v) kanssa ja kohti uutta äitiyslomaa :whistle: . Mutta joskus se minäkin töihin palaan, mutta se on sen ajan murhe sitten, nyt mennään näin :D .

Mutta kuten tuossa joku jo sanoikin, että välillä tuntuu, että mies tulee kotiin sekoittamaan kuvioita, niin siltä tuntuu välillä täälläkin ja niin kamalalta kuin se kuulostaakin, niin joskus huokaisen helpotuksesta, kun mies taas sunnuntai-iltana lähtee :ashamed: .

Minun mies on tehnyt pian 5v reissutöitä. Muutaman kuukauden hän on nyt ollut lähempänä töissä, että on välillä päässyt yöksi kotiin, mutta sitten on taas viikkoja (kuten nytkin), että tulee vasta perjantaina ja lähtee sunnuntaina takaisin.

Vanhemmistani on ollut suuri ja korvaamaton apu lasten- ja kodinkinhoidossa. Olen nyt itsekin palannut hoitovapaalta työelämään ja teen 3-vuorotyötä.

Kaikenkaikkiaan arki on sujunut näiden vuosien aikana suht' hyvin, vaikka vastoinkäymisiäkin on tietenkin ollut ja molempien lasten vauva-ajat olivat aika rankkoja. Kummasti sitä vain jaksaa kun on pakko eikä ole muita vaihtoehtoja. Nyt on alkanut arki jo helpottua kun lapset ovat jo vähän kasvaneet eivätkä ole enää vauvoja ja kyllä siitäkin apua on, että mies pääsee edes josku viikollakin kotiin käymään.

mies paljon poissa, olen yksin lasten kanssa, ja välillä tunnen olevani yksinhuoltaja.
kun mies tulee kotuiin, sekoittuu tarkasti vaalimani päiväjärjestys, ja minäkin joskus huokaisen helpotuksesta kun mies taas lähtee, vaikka samaan aikaan meinaa itku päästä, kun tuntuu raskaalta jäädä taas yksin.
lapset kyllä ovat alkaneet ikävöidä isää aina enemmän. miehen ammatti myös sellainen, että pettämisriski on korkea, ja välillä heikkona hetkenä sekin arveluttaa, vaikka meillä hyvä suhde onkin.
tälläisessä etäliitossa täytyy luottamuksen toimia 100%, liiton täytyy olla varmalla pohjalla muutenkin.
varmaa on, että en jaksaisi koko elämää (lasten lapsuusaikaa siis) näin jatkaa, vaan luulen, että näin tämä jatkuu kuitenkin vuosia..
raskasta on.

Täällä myös yksi arjen pyörittäjä. Jos mies ei reissun päällä, niin sitten tekee ympäripyöreää päivää tuossa tehtaalla. Onneksi on niitäkin aikoja, että tekee ns. normaali tuuria ja on enemmän kotosalla.

Yhteistyössä