muita joilla ei pedata koskaan petejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei meilläkään pedata. Silloin ne peitot oion, jos vieraita tulee.

Sitäpaitsi, sänkyähän ei saisi edes heti ylösnousemisen jälkeen pedata vaan sen täytyisi antaa tuulettua yön jäljiltä ainakin puoli tunita ennen petaamista.

Meillä on siis superhyvin tuulettuneet sängyt :D

Joo kyllä pedataan sängyt joka aamu, on asia mikä on tullut lapsuuden kodista. Aina joka aamu kun noustaan ylös pedataan. ja aion myös lapsen opettaa tekemään niin. Minua ärsyttää suunnattomasti kun mies ei petaa ja voisi jättää sängyn petaamatta. On asiasta monet riidat ollut. Mutta mun mielestä se vaan kuuluu tehdä joka aamu ja käyttää päiväpeittoa. (Miehen kotona ei käytetä päiväpeittoa mutta peitot pedataan nätisti jonka anoppi ja appiukko teki aina pojalle kun tämä oli lähtenyt kouluun).. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ekkekeke:
Eipä pedata meilläkään. Nykyisin suositellaan, että sängyn pitäisi saada hetki "tuulettua" sen jälkeen, kun siitä on noustu yöunilta, jotta kosteus ehtii haihtua pois. Meillä ollaan aamulla niin pieni hetki kotona, että jos haluaa tuon "tuulettumistuokion" sängylle antaa, se pitää jättää petaamatta työpäivän ajaksi. Ja töistä tultua kello on jo sen verran, että kohtahan sinne sänkyyn pitää kömpiä nukkumaan... ;-)

Mäkin käytän tätä nykyään tekosyynä, ennen olin vain laiska :D
Mutta tosiaan pölypunkkien takia pitäisi vähän aikaa tuulettua ja mulla on aina aamulla kiire. Päiväpeiton laitan jos on vieraita tai jos siivoan kunnolla, niin tekee viimeisen silauksen:)

pedataan joka päivä,mutta päiväpeiton käyttö jäänyt,miehen mielest se on ihan turha.Teini kyllä jättää sänkynsä petaamatta,jossei komenna jotain 100 kertaa sitä tekemään.

Meillä ei pedata. Laitetaan vaan peitot ojennukseen. Haulusin kyllä päiväpeiton ostaa kun välillä ällöttää.

Mies menee paskasilla työvaatteilla sänkyyn! Joutuu aina mainita erikseen että otatko sukat pois tyynyltä!

Pedataan kyllä. Meillä avara yksitasoinen koti ja olkkarin sohvalta näkee makkariin kun ovi on auki. Toki voishan sitä ovea (maitolasinen) pitää kiinnikin, mut tykkään avarasta tilasta ja makuuhuoneessa sängynpäällää on ihanat pikkuikkunat josta valo taittuu kauniisti olkkarinkin puolelle. Ja ne ikkunat näin kesällä on kuin taulut, takana ihana koivikko ja sinitaivas.

Joka aamuiset rutiinit:pedataan kaikki sängyt, imurointi, tiskit, pyykit yms..eikä mene kuin 1 tunti jos sitäkään ja loppu päivän saa olla siistissä kämpässä eikä tarvi yllätys vieraita pelätä :D

Hyi olkoon!! En oo tavannut vielä ketään joka ei petaa sänkyä aamuisin!!

Tokko tuo minua haittakaan jos muilla ei oo pedattuna, mutta ite en menis nukkumaan sänkyyn joka ei ole pedattu aamulla :D Joskus harvoin viikonloppuna odotan jopa klo 10 ennen ku petaan ja joskus kipeenä jättänyt petaamatta kokonaan.

Meillä lasten sängyt petataan päiväpeiton kanssa, koska kavereita käy ja makailevat ja istuskelevat sängyillä samoissa vaatteissa missä ovat ulkona.
Meidän sängyssä on jenkkityyliin huopa jalkopäässä suojana, siinä kun vaihdetaan vaippoja vauvalta mutta isoa päiväpeittoa ei haluta, musta se on hankala ja meidän makkarissa ei kukaan vieras käy. Mut siis peitot oiotaan eli petataan mut ilman päiväpeittoa.

Alkuperäinen kirjoittaja iik:
Hyi olkoon!! En oo tavannut vielä ketään joka ei petaa sänkyä aamuisin!!

Tokko tuo minua haittakaan jos muilla ei oo pedattuna, mutta ite en menis nukkumaan sänkyyn joka ei ole pedattu aamulla :D Joskus harvoin viikonloppuna odotan jopa klo 10 ennen ku petaan ja joskus kipeenä jättänyt petaamatta kokonaan.

Miksei voi mennä nukkumaan sänkyyn jota ei ole pedattu? :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jes:
Ja mä kun luulin että kaikissa muissa kunnon perheissä pedataan sängyt päivittäin, paitsi meillä :D Lohdullista!
Kyllä kunnon perheissä pedataankin.

Kunnon perhe :D :D

Kunnon perheessä varmaan käydään sunnuntaisin kirkossa ja pidetään kasvatusneuvottelu maanataisin ravitsevan ilta-aterian jälkeen.

miks ne pitäsi petata, meillä makuuhuoneiden ovet on aina kiinni, ja vaikka olis auki, niin tupaan ei ole näköyhteyttä, vaikka vieraita tulisikin. ja jos vieras makkariin änkee, niin sitten on oma syy, jos ne petaamattomat pedit häiritsee

Me pedataan.
Aamulla avaan makkarien ikkunat, silloin petivaatteet tuulettuu sen mitä tuulettuu.
Sitten petaan AINA meidän vanhempien sängyn ja kuopuksen alapetin.
Esikoisen sänky yläpedissa jää joskus petaamatta kun vasta nousee kun me lähdetään jo.

Meillä iltapäivällä pyöritään päivävaatteissa sängyllä; lukemassa, katsomassa telkkaa, loikomassa jne. Siksi tykkään et on pedattuina.
Esikoinen saattaa tuoda myös jonkun kaverin koulun jälkeen enkä tykkäis et pedit on silloin petaamatta.

Yhteistyössä