muita joilla ei pedata koskaan petejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
siis mä en petaa petiä kun silloin jos tulee vieraita ja silloinkaan en käytä päiväpeitettä, petaan vaan peitot. ja siis vieraita meillä ehkä kerran 4kuukaudessa... ja lapsilla parvisängyt joten sinne ei edes näe, eikä ees yllä ilman tikkaita... lakanoiden vaihto muuten aivan tuskaa... :D se on vaan asia joka ei meillä ole tärkeä. muilla joilla käyn kylässä on aina peti petattu päiväpeitteet kera. on kuulemma osa päivärutiineja heti aamlla pedata se... itse en ole moista rutiinia koskaan opetellut...

Eipä meilläkään petejä pedata, niille sijoilleen jäävät, kun sängystä ylös noustaan. Lapsuuskodissa sen sijaan kyllä sängyt pedattiin joka ikinen aamu, mutta minä en ole omaksunut moista rutiinia.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ite laitan aina vaan peitot ojennukseen, päiväpeittoo ei meilläkään käytetä vaikka sellanen löytyyki :) tuntuu jotenki turhalta!

juu niin löytyy meiltäkin! mutta se on ollut viimoset 5v säilytyslaatikossa makkarissa joka toimii penkkinä. :D voi vähän haiskahtaa jo tunkkaiselle...

mustakin se tuntuu turhalle!

Meillä kans pedataan kyllä ihan päiväpeitolla silloin kun on vieraita tulossa, mutta nyt en ole viitsinyt alkaa kun vauvaa syötän sängyssä niin päiväpeiton kanssa menee liian pehmeäksi se alusta. Varmaan sitten kun imetys on ohi niin alan taas pettaamaan ihan kunnolla.

en mäkään jaksa..sillon ku vieraita tulee..ei niillä vierailla kyllä etes oo asiaa meijän makuuhuoneeseen... petivaatteiden vaihtokin on yhtä tuska..ei vaan ajska,saattaa olla kuukaudenki samat..tai jopa kauemmin..:O hyi oon ihan kamala...

Minä petaan aina. Aina ennen töihin lähtöä ja viikonloppuisinkin melko pian heräämisen jälkeen. Olen aina kummastellut mieheni lapsuudenkotia, jossa ei edes tunneta päiväpeittoja.

Mä petaan koska petaamaton näyttää sotkuiselta. Illalla on kiva vetasta päiväpeitto pois koska siitä tulee olo "nyt on nukkuaika!" :) Ja lakanat vaihan kahen viikon välein. Silitän tosin vain pelkät tyynyliinat.

harvoin mekään jaksetaan pedata. joskus skarpataan ja muutama viikko petailllaan mut sit se taas jää... mut vieraita jos tulee ni sit on sängyt pedattu päiväpeittoineen kaikkineen.

Olen myös joskus laiskana sunnuntaina pitänyt koko päivän sänkyä petaamatta, mutta koska en halua mennä petaamattomaan sänkyyn yöksi, olen pedannut sen joskus klo 20 illalla ja "avannut" uudestaan klo 22 jälkeen mennessäni nukkumaan :D

Eipä pedata meilläkään. Nykyisin suositellaan, että sängyn pitäisi saada hetki "tuulettua" sen jälkeen, kun siitä on noustu yöunilta, jotta kosteus ehtii haihtua pois. Meillä ollaan aamulla niin pieni hetki kotona, että jos haluaa tuon "tuulettumistuokion" sängylle antaa, se pitää jättää petaamatta työpäivän ajaksi. Ja töistä tultua kello on jo sen verran, että kohtahan sinne sänkyyn pitää kömpiä nukkumaan... ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Eipä meilläkään petejä pedata, niille sijoilleen jäävät, kun sängystä ylös noustaan. Lapsuuskodissa sen sijaan kyllä sängyt pedattiin joka ikinen aamu, mutta minä en ole omaksunut moista rutiinia.

sama täällä. Jostain syystä esikoisen olen opettanut petaamaan sänkynsä aamuisin vaikken itse sitä teekään... :S

Me nostetaan patjat lakanoineen olohuoneen lattialta sohvan taakse. Peitot ja tyynyt tungetaan kirjahyllyyn. Lasten petivaatteita vähän suoristellaan, ei ole päiväpeittoja.

Yhteistyössä