Muita joiden vaikea laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pyöreä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pyöreä"

Vieras
Minä olen yrittänyt nuoresta asti laihduttaa ja nuorempana se toki oli helpompaa, mutta lasten myötä kilot tulivat kuin jäädäkseen. Nyt on sellainen 10 kg ylipainoa ja tuntuu, että ei onnistu tiputus. Minun laihdutuksellani ja terveellisellä elämäntyylillä paino pysyy paikallaan, mutta ei tipu. Jos annan olla niin painoa kyllä tulee helposti lisää.
Elämäni aikana on kokeiltu paastoa, Atkinsia, kaalisoppadieettiä, painonvartijoita, Jutan superdieettiä (mitä pidän nykyään vähän niinkuin terveellisen syömisen mallina), Nutrilett-kuureja yms yms. Ei vain onnistu enää ei.

Muita kanssakärsijöitä?

Ei nuo tuollaiset kuurit auta vaan sinun täytyy muuttaa koko ruokailutapasi. Kuurit voivat auttaa hetkeksi, mutta entäs kun palaat entiseen.
Säännöllinen ruokailurytmi, tietty määrä kaloreita per päivä, herkut pois ja riittävästi liikuntaa tueksi. Minua hymyilyttää, kun ihmiset sanovat käyvänsä päivittäin kävelyllä ja todellisuudessa se on muutama satametriä koiraa taluttaen ja puhelinta räpeltäen. Tutustu liikuntasuosituksiin. Ruokavalio on kaiken a ja o, mutta liikunta auttaa mielialaan ja kyllä siitä saa puhtia päivään.
Kerroit, että sinulla on 10 kg ylimääräistä. Ajattele se pahana terveyttäsi heikentävänä rasvana. Minulla ainakin auttaa kun miettii, mitä hyötyä on terveellisestä elämäntavasta.

Mitäs jos hylkäisit kaikki ihmedieetit ja oikotie onneen -ratkaisut (sellaisia ei ole)? Ja alkaisit syödä vähemmän kuin kulutat? Luultavasti syöt vain liian isoja määriä "terveellistä ruokaa".

Mäkin luulin pitkään, että mussa on jotain fyysistä vikaa, kun paino ei meinannut laskea, vaikka mitä tein. Mutta oikeasti huijasin itseäni ja söin liikaa. Aloin laskea kaloreita ja pysyin tiukasti sallituissa rajoissa. Kappas vain, kilot rupesivat karisemaan.

Laihduttaminen vaatii itsekuria. Pitää kestää nälkää ja pystyä vastustamaan mielitekoja. Eikä kuurin jälkeen voi palata vanhaan, sitten ne kilot tulevat takaisin.

ihmedieetit ja kuurit tosiaan pois! niillä ei saa kun hetkellistä tulosta - jos sitäkään. ei kannata tehdä mitään sellaista, jota ei pysty ylläpitämään viikkoa, kahta pitempään. eli elämäntaparemontti on edessä :)

pienistä teoista se lähtee: älä ota lisää ruokaa kun tulit kylläiseksi jo ensimmäisestä annoksesta. yksikin keksi kahvin kanssa riittää, koko pakettia ei tarvi tuhota. älä tartu kaupassa houkutukseen ja nakkaa karkkipussia ostosten sekaan. kävele lähikauppaan, vie lapset pyörällä tarhaan yms :)

Yhteistyössä