E
Ermi
Vieras
Olen taloushallinnon asiantuntijatehtävissä ison firman osastolla, jossa on muita vastaavaa työtä tekeviä ihmisiä yhteensä neljä. Olen ollut paikassa nyt puoli vuotta ja viihdyn hyvin, mutta ihmettelen yhtä asiaa: jos/kun välillä meillä on erilaiset näkemykset asioista (siis ihan työasioista, esimerkiksi jonkun raportin kehittämisestä), keskustelu menee aina huutamiseksi, siis ihan kurkku suorana aletaan asiasta huutaa. Lopulta oman näkemyksensä saa läpi se joka huutaa kauiten ja kovimmin. Minusta työpaikalla ei ratkota asioita huutamalla, ja tuollainen on ihan pelkästään huonoa käytöstä, enkä itse ole siihen alkanut. Minulla on kyllä asioihin mielipide, mutta se jää yleensä vain omaan tietooni, koska en suostu tuollaiseen älyttömään tapaan kommunikoida. Ja en ole mikään tossu, vaan asiallisessa keskustelussa tuon eriävän mielipiteni selvästi ja perustellen esiin, mutta tuollaiseen touhuun vaan ei minusta aikuisten ihmisten pitäisi alkaa! Onko muilla vastaavia kokemuksia, ja mitä olette tästä mieltä? Esimies ei asiaan puutu, muttei kyllä myöskään koskaan itse huuda. Joskus hän käy komentamassa huutajia että nyt vähän rauhallisemmin, mutta kun esimies poistuu, sama meno jatkuu. Samoissa tiloissa muissa tehtävissä työskentelevätkin häiriintyy tästä, varsinkin kun meillä on sääntö, että työhuoneiden ovia ei saa pitää kiinni