Muita joiden lapsilla ei ole kavereita kuin tarhassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä

Vieras
Mä en tunne ketään jolla ois saman ikästä muksua kun mulla ja lapsen sosiaaliset kontaktit saman ikäsiin on vaan tarhassa. Lapsella ikää 4,5v. Onko siitä haittaa että illat ja viikonloput leikkii vaan mun kanssa? Välillä lapsi kyllä harmittelee kun ei ole illalla kavereita leikkimässä, mutta ei niitä tosta vaan hommatakkaan...

Meidän 4veellä ei oo omanikäisiä kavereita muuta ku päiväkodissa ja mun ystävättären lapset.
Mistä ne pitäs hommata?

Meillä toi leikkii veljensä ( 7v. ) ja veljen kavereiden kanssa esim. meillä tai pihalla.
Ja tykkää skulaa myös itsekseen.

meillä sama homma. Tai on tuossa naapurissa lapsiperheitä ja pihalla leikkivät kyllä porukalla mutta nyt talvisaikaan kun hoidon jälkeen ei enää ulkoilla ja viikonloput tahtoo mennä muissa puuhissa, kaupassakäyntiä sun muuta, niin kaverikontaktit jää kyllä täysin hoitoon. Tosin on 2 v. pikkusisko mutta enempi tuntuu tulevan kinaa kuin yhteisiä leikkejä. En ole tätä kokenut mitenkään ongelmaksi vaikka sosiaalinen poika onkin. Hoidossa on kuitenkin 5 päivää viikossa ja täytyyhän joskus saada olla omassa rauhassakin.

No jos on siellä kavereita tarhassa, niin mikäpä estää soittamasta niiden kavereiden äideille ja sopia, että joku niistä tulee teille leikkimään tai teidän muksu menis heille leikkimään??

Omaa lastani en uskalla päästää kavereille leikkimään, koska hänellä sen verran vaativa perussairaus. Jotenkin en osaa soittaa näiden tarhalasten äideille, soitteleeko muutkin sitten keskenään? En ole edes nähnyt puoliakaan tarhalaisten vanhemmista:D

Minä ainakin soitan, kun huomaan, että tyttö tykkää jostain toisesta lapsesta. Ja heti en edes päästä yksinään menemään, vaan menen mukana. Ja kun näyttää sille, että osaa olla siellä ilman äitiä, niin saapi käydä kylässä mys ilman äitiä.
Sinä, ap, voisit mennä mukana. Ja kutsu toki teille leikkimään. Voit aluksi kutsua ko. lapsen äidin mukaan kahveelle:)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä