muita joiden lapsi ei vaan kertakaikkiaan syö perunaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perunaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perunaton

Vieras
meidän muksu ei ole vauvanakaan syönyt perunaa, kaikki perunamössöt sylki pois ja nyt kohta 5vuotiaana ei syö perunaa kun ehkä muutaman ranskalaisen. ei muusia, ei uuniperunoita, ei keitettyjä perunoita, ei uusia perunoita, ei paistettuja perunoita... mulle asia on ok, en mä itsekään niin perunasta välitä, mutta monelle tuntuu olevan ongelma. ja onhan se hankalaa kun lapsi "ällöää" perunaa niin, että ei voi syödä edes esim.makkarasoppaa ilman perunaa koska siellä on niitä perunoita ylipäätään.. neuvolassa sanottiin, että ei pidä pakottaa ja tuputtaa, että se kyllä pikkuhiljaa alkaa sitä syömään jos on syödäkseen ja jos ei syö, niin ei syö.
haluaisin nyt kuulla muiden kokemuksia tällaisesta perunattomuudesta, onko helpottanut vai ei..

meillä oli ,söi kyllä vauvana perunaa muta sit tuli totaallinen stoppi,nyt poika 5v9kk ja hoitoon meni tammikuun lopussa ja siellä rupes syömään perunaa ja nykyisin syö mutta tosi vähän kerrallaan

ei ole allerginen, ei vaan tykkää.
hoidossakin syö kun varpunen, koska suomessa on valitettava tosiasia et sitä perunaa on lähes joka ruuassa tai joka ruuan kanssa. onneks kasvaa ja kehittyy normaalisti kun syö kuitenkin kaikkea muuta, mutta jotenkin nyt heränny siihen miten paljon sitä perunaa täällä tyrkytetään! oot kerrassaan friikki jos tykkäät enemmän pastasta / makaronista (kuten minä..)

Useammankin muksun tiedän kenelle ei maistunut jossain vaiheessa peruna ja omanikin tuntuu olevan sitä sorttia. Soseena menee muttei muuten. Josko se on joku vaihe sekin vaikkakin tuntuu kestävän useampia vuosia... :/

Yhteistyössä