Muita joiden 3-vuotiaat eivät ole käyneet KERTAAKAAN uimahallissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja tietoisku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
Meilläkään ei ole lapset käyneet kertaakaan uimahallissa. Esikoinen täytti 6v.

Osaako hän jo uida? Oletteko käyneet kuitenkin esim. kylpylöissä tms?

Niin, tääkin mua kiinnostaisi. Ne, joiden lapset eivät ole käyneet kertaakaan uimahallissa niin ovatko sitten oppineet uimaan jossain muualla. Enkä tarkoita viisasteluja (meidän lapset eivät ole käyneet uimahallissa ikinä kun käydään aina lähikylpylässä), vaan tosissaan niitä jotka ovat käyneet vain esim. rannalla.

niitä uimakouluja nääs pidetään ihan kesäisin vaan rannoilla ja maauimaloissa, esim kumpulan maauimalassa täällä hki:ssä

Niin? En asu Helsingissä mutta on niitä rantauimakouluja täälläkin.

joo, tuota niin... siellähän ne sit varmaankin oppivat uimaan, ei tartte uimahallia.

Alkuperäinen kirjoittaja Höö:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Onkohan sitten ihan samat niitä poikia kenet tuodään 8-9 v vielä tyttöjen riemuksi naistenpuoleelle? Meillä käydään ja paljon ja ihan pienestä.

Kerrokko mitä kaikkea _pitää_ ehtiä tehdä.

Luistella, hiihtää, käydä uimahallissa, kylpylässä, uimassa järvessä, uimassa meressä, metsässä, pyöräilemässä, jalkapalloleirillä, yleisurheiluleirillä, vauvajumpassa, temppukoulussa, soittotunneilla, ratsastamassa, etelänmatkalla, puuhamaassa, muumimaailmassa, huvipuistossa, kalastamassa, kerhossa, päivähoidossa, kaverilla, mummolassa, konsertissa, teatterissa, lastennäytelmässä, hiekkalaatikolla, maatilalla, eläintarhassa, akvaariossa, tähtitornilla jne.

Ihan oikeasti uimahalli ei ole nyt niin erityisen tärkeä asia, että ilman sitä yleissivistyksessä on aukko. Maailmassa on paljon asioita, joita erilaiset perheet tekevät. Onko oma lapsesi kokenut muuten tuon listan jo?

Kaikki muut paitsi päivähoidon ja leirit (jalkapallokoulussa kylläkin ;) ) ja tähtitornin.

Niin, tääkin mua kiinnostaisi. Ne, joiden lapset eivät ole käyneet kertaakaan uimahallissa niin ovatko sitten oppineet uimaan jossain muualla. Enkä tarkoita viisasteluja (meidän lapset eivät ole käyneet uimahallissa ikinä kun käydään aina lähikylpylässä), vaan tosissaan niitä jotka ovat käyneet vain esim. rannalla.

niitä uimakouluja nääs pidetään ihan kesäisin vaan rannoilla ja maauimaloissa, esim kumpulan maauimalassa täällä hki:ssä

Minäkin olen sitä mieltä että kyllä uimataito saadaan ihan järvessäkin :) Sinne meiltä on 400m. Uimahalliin pitää mennä jo oman kaupungin ulkopuolelle.

Aika lyhyeksi jää uimakausi, jos ainoastaan järvessä ui...Kesää muutama kuukausi, eikäs nytkään oikein lupaavalta näytä uimakelien suhteen. Mutta kukin tavallaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nääs:

Niin? En asu Helsingissä mutta on niitä rantauimakouluja täälläkin.

joo, tuota niin... siellähän ne sit varmaankin oppivat uimaan, ei tartte uimahallia.

Ok, no kukin tavallaan. Meillä alkaa rantauimakoulut jussin jälkeisellä viikolla ja kestää 5pv. Katsoisin että aika lyhyt aika, ja että melko kylmä vesi saattaa haitata oppimista.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Aika lyhyeksi jää uimakausi, jos ainoastaan järvessä ui...Kesää muutama kuukausi, eikäs nytkään oikein lupaavalta näytä uimakelien suhteen. Mutta kukin tavallaan. :)

No ei tartte 4 vuotiaan vielä osata uida ja kyllä itsekin järvessä uimaan olen oppinut.

Uimataito on kansalaistaito ja syytä oppi mahdollisimman varhain. Olemme aloittaneet vauvauinnista, käydään pari kertaa viikossa uimassa. Juuri kolme täyttänyt sukeltaa, hyppii reunoilta, ui käsikellukkeilla ja kelluu. Hyvä niin. Toivottavasti kakkonenkin oppii rakastamaan vettä ja uimista

Minäkin olen sitä mieltä että kyllä uimataito saadaan ihan järvessäkin :) Sinne meiltä on 400m. Uimahalliin pitää mennä jo oman kaupungin ulkopuolelle.

jep, niin. mä en itsekkään ui kuin kesällä mökkijärvessä, käydään siellä melki joka vkl. en voi sietää uimahalleja joissa mun pitää olla alasti muden vieraiden ihmisten kanssa, hyi.

No ei tartte 4 vuotiaan vielä osata uida ja kyllä itsekin järvessä uimaan olen oppinut.

Eihän sitä tarvi osata paljon muutakaan, eihän siitä ole kyse. Tyytyväinen olen silti, että meidän 4-vuotiaan uimataito on ihan nurkan takana, kuten jo aiemmin sanoin, ihan turvallisuussyistä, jos ei muuten. Meille uimassa käyminen läpi vuoden, kuten muukin liikkuminen lasten kanssa, on osa arkea ja yhteistä tekemistä perheenä.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti:
En osaa uida, eikä mieheni. Ehkä lapsi viedään joskus uimakouluun tai sitten ei. Itse emme ole uimaan menossa.

Ruoskikaa :D

Jos sun mielestä taito, joka voi joskus pelastaa jopa henkesi tai lapsesi hengen, on yliarvostettua, niin sitten on. Miksette osaa uida?

Alkuperäinen kirjoittaja iik:
Me ollaan sitten toista ääripäätä eli käydään lähestulkoon viikottain uimahallissa. Molempien lasten kanssa aloitettu vauvauinnista ja nyt esikoinen 4½v. sukeltelee sujuvasti ja pysyy uiden pinnallakin jokusen metrin, kuopus 2v4kk puolestaan menee sukeltaa kyykkyyn menemällä ja kävelee niin syvälle että vain nenä ja silmät pinnalla. Todella rohkeita molemmat vedessä ja nauttivat silminnähden. Ajatellaan, että uimataito on myös turvallisuustekijä ja mitä nopeammin oppivat, sitä parempi.

Voi vinde kun teillä menee hyvin.

Niin meneekin. :D Meillä katso lapset opetetaan liikkumaan pienestä pitäen, on kyse sitten juoksemisesta, pyöräilystä, luistelusta tai uimisesta. Harmittaako?

Ei. Aloittaja vaan kysyi, että onko muita jotka eivät ole käyneet uimahallissa....

Eihän sitä tarvi osata paljon muutakaan, eihän siitä ole kyse. Tyytyväinen olen silti, että meidän 4-vuotiaan uimataito on ihan nurkan takana, kuten jo aiemmin sanoin, ihan turvallisuussyistä, jos ei muuten. Meille uimassa käyminen läpi vuoden, kuten muukin liikkuminen lasten kanssa, on osa arkea ja yhteistä tekemistä perheenä.

Miten ihmeessä te kerkiätte käydä tekemässä kaikea mahdollista (säännöllisesti)? Kotona oleva varmaan pystyykin, mutta työssäkävät joutuvat valitsemaan esim mennäkkö metsään tutkimaan käpyjä vai mennä uimahalliin, käydäänkö tänä viikonloppuna teatterissa vai mennäänkö pelaamaan jalkapalloa. Ja kun olisi ihanaa joskus olla ihan kotonakin, ilman mitään ohjelmaa. Kaikkea kyllä ehtii tehdä vaikka kaikkea ei teekkään orjallisesti, säännöllisesti. ähkyhän siinä tulee.

Tulee sellainen olo, että osalla on tärkeää suorittaminen. Pitää osata sitä ja tätä :D Toki uimataito on tärkeä, mutta tosiaan että uimaHALLISSA käymättämyys on häpeä... Järvi ei riitä, kun siellä ei voi kokoajan olla. Huokaus.

Miten ihmeessä te kerkiätte käydä tekemässä kaikea mahdollista (säännöllisesti)? Kotona oleva varmaan pystyykin, mutta työssäkävät joutuvat valitsemaan esim mennäkkö metsään tutkimaan käpyjä vai mennä uimahalliin, käydäänkö tänä viikonloppuna teatterissa vai mennäänkö pelaamaan jalkapalloa. Ja kun olisi ihanaa joskus olla ihan kotonakin, ilman mitään ohjelmaa. Kaikkea kyllä ehtii tehdä vaikka kaikkea ei teekkään orjallisesti, säännöllisesti. ähkyhän siinä tulee.

Tulee sellainen olo, että osalla on tärkeää suorittaminen. Pitää osata sitä ja tätä :D Toki uimataito on tärkeä, mutta tosiaan että uimaHALLISSA käymättämyys on häpeä... Järvi ei riitä, kun siellä ei voi kokoajan olla. Huokaus.

En mä ole sanonut, ettei järvi riitä ja että uimahallissa pitäisi käydä, mutta eihän se nyt ole sama asia taidon oppimisen ja ylläpitämisen kannalta, uidaanko vain kesäisin vai läpi vuoden.

Ja meillä ei todellakaan suoriteta, eikä tehdä orjallisesti mitään. Liikutaan vapaasti, lapsilla ei ole ainuttakaan varsinaista harrastusta. Ulkoillaan yhdessä, käydään metsässä kävelemässä ja kiipeilemässä, pyörälenkeillä, puistoissa, uimassa, palloa potkimassa jne., mitä milloinkin päivästä ja vuoden ajasta riippuen. Kotona ei olla kumpikaan, vaan kolmivuorotyössä, mutta hyvin sitä ehtii, yhdessäolo porukalla on parasta arkea. Meillä on lisäksi myös niin vilkkaat lapset, että höyryjä on pakko päästä laskemaan ulos.

Ihan oikeasti uimahalli ei ole nyt niin erityisen tärkeä asia, että ilman sitä yleissivistyksessä on aukko. Maailmassa on paljon asioita, joita erilaiset perheet tekevät. Onko oma lapsesi kokenut muuten tuon listan jo?

Mulle et kysymystä esittänyt. Mutta minustakin uimataito on turvallisuuskysymys. Itseasiassa kahden taaperon kanssa on takuulla turvallisempaa yksin uimahallissa kuin uimarannalla.

Meillä myös on uitu varhain, 8 v osaa uida jo 100 metriä yhtäjaksoisesti, pidempikin matka menisi varmaankin, mutta tuo on ainakin vesirallissa tarkistettu. 5 v. sukeltaa, kelluu, ui selkää ja vatsallaankin joitakin metrejä.

On turvallinen olo mennä sinne rannalle, kun tietää, etteivät sen silmänräpäyksen aikana huku.

Toki uimarannallakin voi oppia uimaan, ja esikko onkin käynyt yhden uimakoulun uimarannalla.

Yhteistyössä