Muita isopäitä?? Help!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vain...

Vieras
Poika 4kk paino 7600g, pituus 68cm ja päänymp. 44cm!

Tuo päänympärys huolettaa, että onko iso ja täytyykö huolestua? Vaikkei koskaan neuvolassa oo sanottu, että ois syytä huoleen ja pään koko on yläkäyrällä ja omalla käyrällä kasvaa tasaisesti, mutta silti oon huolissani... :/ Syntymäpäänymp. oli 36,5cm

4kk iässä 45,6. Iso poika, pitkä ja harteikas edelleen, ikää nyt 4v. Lakit ostan 10v osastolta. Pää tutkittiin vauvana ultralla, kaikki oli kunnossa ja pää on kasvanut omaa tasaista käyräänsä aina. Syntymämitta oli 37,5cm.

Minkä kokoinen teidän poika 4kk ikäisenä muuten oli? Siis pituus&paino? Huh, helpottaa aina kuulla, että muutkin isopäät ovat terveitä :) Ja meillä neuvolasta ei oo ees mitää kuvaamista ehdotettu koskaan, mut en oikein luota kuitenkaan siihen...

pojalla syntyessä alle 36 cm (mutta rv 36:ssa syntyi), 2-vuotiaana 53.5. Ei neuvolassa koskaan huomautettu, vaikka pikkasen käyrän yli muistaakseni näkyi olevan. Miehen suku isopäistä sakkia ja omakin 58 cm. Pojalla alle 3 v n. 54-56 hatut käytössä (harteikas ja roteva, pituus 2-käyrällä ja paino 1:llä).

näköjään 68cm ja 8kg. Just 4kk iässä oli se ultra ja lastenneurologin mukaan tuon meidänkin pojan pään koko oli normaalin rajoissa, kun kyseessä pitkä lapsi. Päänkasvu menee suhteessa pituuteen. Eli huoli pois, normilta kuulostaa:)

Hitsi, en löydä pojan neuvolakorttia nyt mistään mutta syntyessään oli 37cm päänympärys. Nyt 3,5-vuotiaana on pää lähes samankokoinen kuin minulla( muoks, tai siis päänympärysmitta). Mutta ei ole mitenkään isopäisen "näköinen". Iso poika on kyllä ja kasvanut hurjaa vauhtia... Pituus yläkäyrällä ja paino yläkäyrän yllä..

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;25910070:
näköjään 68cm ja 8kg. Just 4kk iässä oli se ultra ja lastenneurologin mukaan tuon meidänkin pojan pään koko oli normaalin rajoissa, kun kyseessä pitkä lapsi. Päänkasvu menee suhteessa pituuteen. Eli huoli pois, normilta kuulostaa:)

Mä olen siis tuo alkuperäinen meillä:) Joku käytti samaa....

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain...;25910180:
Kiitos vastauksista, jotenki en vaa osaa olla huolehtimatta...

Mä en niinkään huolehtinut pojan isopäisyydestä. Mutta kun hällä oli valtava aukile niin sitten kun syntyi pikkusisko jolla oli 1,5cm pienempi pää ja tosi pikkuinen aukile niin olin ihan paniikissa että "apua tällä lapsella ei ole aukiletta!", terkkari sitten näytti että "tässähän tämä on", sormenpään kokoinen pieni aukko, kun pojalla oli melkein koko päälaki auki..

Kolme isopäistä tyttöä meillä, tässä 4 kk päänympärykset. Suluissa syntymäpäänympärys:
44,5 (39)
45 (38)
45,4 (38,5)

Ja nyt 6v keskimmäisellä on py 56,5 cm, eli enemmän kuin monella aikuisella. Mutta sukuviaksi tämä on tuomittu, joten ei huoleta. Oma päänympärykseni on 58 cm, lasten isällä muistaakseni 61 cm.

Yhteistyössä