Muita "entisiä" lapsettomia, jotka jäivät piirien ulkopuolelle kun raskaus vihdoin onnistui?

"vieras"
No jos jäit muiden lapsettomien piireistä ulkopuoliseksi, niin tavallaan ymmärrettävää ja ehkä vähän odotettavissakin. Lapsettomien piireissä vellotaan kaikki siinä lapsettomuudessa, tsempataan kovasti toisia ja ollaan tukena. Mutta sitten kun jollekin ne kaksi viivaa testiin pärähtää niin auta armias sitä kateuden määrää niissä muissa. Ja se kateuskin on kyllä ihan ymmärrettävää, mutta aiheuttaa yleensä sen että se ex-lapseton jää piireistä pois.
Kokemusta on =)
 
Kaveripiirien yms.

Sattui nyt niin että koko kaveripiiri kärsii lapsettomuudesta, itse olin ensimmäinen joka raskautui, ja jäin ulkopuolelle. Nyt ei ole enää montaa lapsetonta, mut silti minä olen se joka edelleen jää ulkopuolelle kaikesta ja tämä muu porukka on yhdes; lapsettomat ja lapselliset...
 
Joo ja siis tiedän ja ymmärrän tämän kateuden. Itsekin 8 vuotta lapsettomana ja kovat hoidot läpikäyneenä tiedän miltä se tuntuu... Mut harmittaa kun edelleen on samanlaista ... Vai johtuuko se siitä ku mä olin se ensimmäinen?
 
Joo ja siis tiedän ja ymmärrän tämän kateuden. Itsekin 8 vuotta lapsettomana ja kovat hoidot läpikäyneenä tiedän miltä se tuntuu... Mut harmittaa kun edelleen on samanlaista ... Vai johtuuko se siitä ku mä olin se ensimmäinen?
Veikkaan, että johtuu juuri siitä. Toiset jäivät vielä keskenään vellomaan siinä surussa, jonka sinun raskautesi aiheutti. Ja porukka kiinteytyi entisestään. Sinun kohtalosi vain oli joutua siitä ulos. :(
 
Ja eniten mua harmittaase, että se muut, jotka ovat raskautuneet, ovat raskautuneet helpommilla ja nopeammin hoidoilla kuin me, ja silti heitä ihastellaan, et hekin yrittivät niin ja niin kauan että kyllä heille sen onnen suokin. Mut, no, me ollaan vaan 8 vuotta hoidoissa ja vaan 6 IVF/ICSI + keskenmenot yms käyty läpi niin meillä oli niiiiiiiiiin helppoa... Äh. antaa olla.
 
"vieras"
Ja eniten mua harmittaase, että se muut, jotka ovat raskautuneet, ovat raskautuneet helpommilla ja nopeammin hoidoilla kuin me, ja silti heitä ihastellaan, et hekin yrittivät niin ja niin kauan että kyllä heille sen onnen suokin. Mut, no, me ollaan vaan 8 vuotta hoidoissa ja vaan 6 IVF/ICSI + keskenmenot yms käyty läpi niin meillä oli niiiiiiiiiin helppoa... Äh. antaa olla.
Olet saanut lapsen ja nyt sinua harmittaa, kun joku muu lapsettomuudesta kärsinyt on saanut lapsen helpommalla eikä kaikki pyörikään Sinun vaikean raskautumisen ympärillä? Ihanko olet tosissasi? Hieno ystävä olet. Etsipä se syy sieltä peilistä.
 
[QUOTE="vieras";26865930]Olet saanut lapsen ja nyt sinua harmittaa, kun joku muu lapsettomuudesta kärsinyt on saanut lapsen helpommalla eikä kaikki pyörikään Sinun vaikean raskautumisen ympärillä? Ihanko olet tosissasi? Hieno ystävä olet. Etsipä se syy sieltä peilistä.[/QUOTE]

Pitääkö ilkeillä?

Mua ketuttaa se että mut jätettiin ulos porukoista kun menin naimisiin ja menin saamaan lapsen.
 
[QUOTE="vieras";26865930]Olet saanut lapsen ja nyt sinua harmittaa, kun joku muu lapsettomuudesta kärsinyt on saanut lapsen helpommalla eikä kaikki pyörikään Sinun vaikean raskautumisen ympärillä? Ihanko olet tosissasi? Hieno ystävä olet. Etsipä se syy sieltä peilistä.[/QUOTE]

Et huomannut pointtia tässä tekstissä. Ei suinkaan noin kuin asian ilmoitit! Kiitti vaan...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;26865936:
Pitääkö ilkeillä?

Mua ketuttaa se että mut jätettiin ulos porukoista kun menin naimisiin ja menin saamaan lapsen.
Oletko vihainen/ärsyyntynyt sitten kun muutkin menevät naimisiin ja saavat lapsia?
 
Mä en ole vihainen enkä kateellinen.

Mua HARMITTAA ja SURETTAA se että mä olen edelleen ulkopuolinen tässä porukassa vaikka kaikilla sama ongelma ja suurimmalla osalla ongelma on "poistunut". Silti se, että (luulen näin) minä sain ensimmäisenä lapsen, poisti minut siitä piiristä...
 
[QUOTE="vieras";26865957]Ilmeisesti niiden muidenkin lapsettomuudesta kärsineiden on vaikea ymmärtää tuollaista katkeruutta ja siksi olet yksin?[/QUOTE]

Samat niillä on olot. Miksi muuten ne puhuu jatkuvasti siitä kenellä oli mitäkin ongelmia jne jne jne ja kuka ansaitsee eniten ne lapset jne. Mä en viitsi tuollaisesta puhua, kun voitaisiin jo vaihtaa lapsettomuuden puheenaiheet niihin lapsiin vaikka se alkuperäinen ongelma ja vaikeudet jokaisella on mielessä---
 

Yhteistyössä