Muita aviopareja joilla ei ole avioehtoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ehtoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ehtoja

Vieras
Meillä ei ole.Miehelläni vain asuntolainaa ei omaisuutta maksanut lainaa vasta vähän aikaa.Minulla muutama kymmenen tuhatta euroa säästössä.Luotan mieheeni siksi ei avioehtoa,uskon liittomme kestävän.

:wave: Ei ollut varallisuutta kummallakaan kummoisesti kun yhteen mentiin 17 vuotiaina ja kaikki mitä tähän mennessä on kerätty on kerätty yhdessä ni tasan ne menis jokatapauksessa. =)

Hitto sä oot ap tyhmä... älä sit tuu tänne itkemään kun eroatte ja menetät niistä säästöistäsi puolet.
Minusta avioehto on kahden toisiaan kunnioittavan ihmisen päätös eikä todellakaan mikään "eron povaaminen" noh, eipä oo mun rahat jotka menee.

Ja joo, meillä ei oo avioehtoa, mä oisin halunnut, mut mies ei tahtonut. En laittanut sitten vastaan, kun kaikki omaisuus oli miehen ja mä täysin varaton, nyt hankitut on joka tapauksessa yhteisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ei se kyllä tarkoita ettei uskoisi liiton kestävän vaikka avioehdon tekeekin. Joskus se vain on järkevää.

Se on aina järkevää. "Rakastan sinua ja vain sinua ja sinä rakastat minua ja vain minua huolimatta siitä, mikä on taloudellinen tilanteemme."

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
meille kyllä tulee avioehto kun naimisiin mennään. molemmilla niin paljon omaisuutta että on jo ihan järkevää, vaikka yhdessä on kyllä tarkoitus olla...

Näin se oli meilläkin. Sanaakaan emme riidelleet aiheesta vaan sulassa yhteisymmärryksessä allekirjoitimme paperit. Me olemme ainakin toistemme kanssa rakkaudesta, ei rahasta. Sehän tuli sillä todistettua =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Eli toisin sanottuna jos mainittavaa omaisuutta ei ole, niin turha sitä avioehtoakaan on tehdä....

niin. ja perinnötkään eivät kuulu puolisolle. meille tulle aviehto koska miehellä osake ja omakotitalo ennen naimisiinmenoa. enkä ole niistä koskaan penniäkään maksanut.

tuli tuossa joskus mieleen et jos tulen raskaaksi enenn kuin naimisissa ja mies kuolee ennen lapsen syntymää ei lapsella ole oikeutta omaisuuteen...

Yhteistyössä