Muita "anti"suomalaisia

Jeppistä elikkäs löytyykö muita joita syytetään usein siitä,että ei tykkää jostain ja se on epäsuomalaista tai tekee jotain ja se on epäsuomalaista.

Tässäpä esimerkkejä;

- En pidä ruisleivästä. Siitä menee vaan maha kuralle,se maistuu samalle kun jäystäisi kengänpohjaa ja jotta siitä saa maukasta pitäisi päälle vetää paaaksu kerros voita

- Sauna ei kiinnosta,en ymmärrä kuumassa hikikopissa istumisen konseptia. Toisaalta ihoni ei sitä kestä vaan kuoriutuu laikkuina pois jos satun saunaan menemään.

-Mökkeily on hirveää. En ymmärrä mitä rentouttavaa on lähteä metsän keskelle itikoiden syötäväksi. Siellä sitten aherretaan hiki otsassa,juodaan viinaa ja käydään paskalla kopissa josta ne ääneet varmasti kaikuu koko tontille.

-Formulat ja jääkiekko ..mä en edes aijo kommentoida

-Suomalainen ruoka on suurimmaksi osaksi paskaa. Perunaa on joka hemmetin sapuskassa tai jos ei perunaa niin sitten pastaa ( joka on muuten Iltaliasta alunperin) Läskiä ja lätinää ja jos et tykkää karjalanpaistista niin olet vähintäänkin outo

vieras
Ehkä sä olet vaan nirso ja yltiömukavuudenhaluinen? Tosta jääkiekosta ja formuloista olen tosin sun kanssa samaa mieltä. Ja mökkeily ok kunhan siellä on täysmukavuudet... :D

:LOL:

Tarkemmin mietittyäni allekirjoitan kyllä osaltani aika monta noista. Mökki olis kiva mutta tuotahan se käytännössä on. Formulat ja jääkiekko- turhaa. Saunotakaan ei edes kahdesti kuussa vaikka oma sauna onkin....

täällä
en palvo sotaveteraaneja ja talvisodan myyttiä. Suomi joutui sotaan ja niiden miesten oli pakko mennä sinne rintamalle. Hienon työn tekivät, mutta kuka tahansa muukin olisi sen tehnyt, jos olisi ollut pakko. Tämä mielipiteeni. Hyvin anti-suomalaista.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja täällä:
en palvo sotaveteraaneja ja talvisodan myyttiä. Suomi joutui sotaan ja niiden miesten oli pakko mennä sinne rintamalle. Hienon työn tekivät, mutta kuka tahansa muukin olisi sen tehnyt, jos olisi ollut pakko. Tämä mielipiteeni. Hyvin anti-suomalaista.
sama täällä. Ahdistaa semmonen fanaattisuus.

x
Minä myös en jaksa mitään formuloita tai jääkiekkoa, en syö lihaa,joten kauppojen valtavat makkaratiskit on aika järkkyjä ;), en myöskään juo alkoholia,mutta ruisleivästä pidän! Mökille minua ei saisi väkisinkään, en tiedä,mikä voisi olla tylsempää (kännääminen?),en muista, milloin olen viimeksi ollut saunassa, mitä kuumempi ilma sen parempi, en halua ostaa kotia Suomesta, mitähän vielä....Meilläkin perunaa käytetään vain lisukkeena kastikkeessa, useimmiten riisiä ja lähes aina syömme lusikalla tai sormin. Tykkään asua monikulttuurisessa lähiössä, en ikinä muuttaisi mihinkään pikkukylään Suomessa. En tiedä suomalaisesta musiikista mitään....

vieras
Mä taidan olla ytimiä myöten suomalainen, kun palvon sotaveteraanejakin ja talvisodan myyttiä... Nuorempana en tykännyt saunoa, mutta siitäkin olen ajan myötä oppinut tykkäämään.
By the way, onko formulat muka jotenkin erityisen suomalaista?

mancunian
Ma oon asunut ulkomailla kuusi vuotta ja en kaipaa mitaan Suomesta, paitsi joskus kielta. Eli kai ma aika anti-suomalainen olen. Olen tosi laiska kaymaankin Suomessa. Kerran vuodessa saa riittaa ja en kuitenkaan Englantia kauempana asu. Jos siella ei olisi aiti, isa ja sisarukset, niin en varmaan kavisi koskaan.

:wave:
En sulkisi maamme rajoja kokonaan kaikilta ulkopuolisilta, ja olen sitä mieltä että me suomalaiset emme ole yksi kansa ylitse muiden vaan tasan samanlaisia tallaajia kuin muutkin, eikä Suomi ole mielestäni maailman paras maa elää vaan yksi monesta hyvästä maasta maailmassa = olen Suomi-vihaaja ja epäisänmaallinen :xmas:

Formulatkaan ei kiinnosta. Yhtään.

Mutta saunaa rakastan, ruisleivästäkin tykkään kunhan se on tuoretta, salmiakki on herkkua...Mökkeily on kivaa, jääkiekosta tykkään myös.

sama täällä
Minäkin ole anti-suomalainen.

Inhoan isänmaahössötystä, inhoan kylmää.

Inhoan ylipitkälle vietyä sukupuolten tasa-arvoa eli sitä että naisten on näytettävä miehiltä ollakseen uskottavia. Rakastan esteetikkona kaikkea kaunista, kauniita esineitä ja kauniita ihmisiä (ja kauniita naisia, vaikka heteronainen olenkin).

Rakastan olla ystävällinen ja vieraanvarainen viimeisen päälle, en jaksa jurottaa synkkänä kuten täälläpäin monien mielestä kuuluu.

Ahdistaa, että ehdin perustaa perheen tänne Pohjanmaalle ja suku on juuri sitä tuulipukukansaa viimeisen päälle jolle pelkkä huulikiiltokin tuo aiheen pahoille puheille tyyliin "aina sekin yrittää olla viimmosen päälle". Aarghh!!

Mutta mitä tässä valitan, itse virheeni tein.

Olen silti oma itseni enkä anna periksi, käyn kampaajalla, kosmetologilla, meikkaan ja pidän kauniita vaatteita ja rakastan kenkiä. Korkeakoulututkintokin on vaikka sitten "bimbo" olisinkin joillekin (maaseudun) ihmisille.

:wave: saunon tosi harvoin ja mökkielämä ei vois vähempää kiinnostaa..eikä juhannukset ja muut ole mulle mitenkään erityisiä..palkallisia vapaapäiviä vaan :D

ruisleipä on jees,kun on tuoretta ja salmiakistakin tykkään..en koe olevani isänmaallinen,lähtisin heti jos vaan se olisi niin yksinkertaista :snotty:

Pidän ruisleivästä ja suomalaisesta ruoasta muutenkin, ja mökkeily on ihan jees.

Saunasta en välitä tuon taivaallista ja formula ei voisi vähempää kiinnostaa. Jääkiekkoa olen joskus tainnut katsoa pari ottelua.

Kunnioitan sotaveteraaneja heidän tekojensa vuoksi, mutten ole isänmaallinen. Suomessa on ihana asua, en täältä mihinkään muuttaisi, muttei me mitään muita parempia ihmisiä olla. Erilaisuus on rikkaus ja toisissa kansallisuuksissa on monia todella hyviä ihmisiä. Tummaihoinen on tummaihoinen, eikä mikään neekeri.

Yhteistyössä