Muita allergikkojen äitejä joilla on välillä jaksaminen ong.

  • Viestiketjun aloittaja töpöhäntä
  • Ensimmäinen viesti
töpöhäntä
..elmana???

Aina hirveet kokkailut ja leipomiset. Vaikka tekis pakastimeenkin, niin silti aina kuitenkin miettii näitä ruokajuttuja. Joskus tuntuu, että päivät pyörii vain ruoan ympärillä.
Nyt on taas ronklausvaihe päällä meillä, ei tunnu kelpaavan oikein mikään ruoka eikä syöminen kiinnosta... Ja paino tippuu ja pituukasvu hiipuu... Lääkäri sanoi, että seuraillaan, itsellä stressi nousee... Tuntuu että olen huono äiti kun en saa lasta syömään ja välillä hermostunkin... Ja väsyn...
:'(
 
Ihan samoja asioita pohdin minäkin. Tuntuu todella, että aika menee ruokaa tekiessä, kokeiluissa ja ylipäätään liikkuu ruoan ja lapsen kasvun ympärillä :/ Ei päivääkään, ettenkö miettisi, mitä tänään lapselle ruoaksi tarjoan :\| Ja tietysti 5 kertaa päivässä, kun on ruoka-aika. Sitten nirsoillaan ja lakkoillaan ruoan ja maidon kanssa...Huoh! Kyllä olisi helppoa, kun kävisi vaan kaupassa ja tekisi perheelle ruokaa eikä tarvitsisi lueskella tuoteselosteita.
 
Hei
Minulla on 2v poika joka on maito allergia ja paljon muita ruoka-aineallergioita. Ja ruoan laitto on yhtä tuskaa aina. Hänellä on myös astma ja välillä olen niin lopen uupunut että oikein hirvittää. Itku on todella herkässä välillä. :heart: Pidän itseäni huonona äitinä kun on väsynyt ja välillä pahantuulinen. Kyllä kaikkia muuta kestää mutta se ainainen miettiminen mitä laittaa ruoaksi.
 
yksi äiti
Minkä ikäisiä teidän kahden ensimmäiset lapset ovat? Ja oletteko te työelämässä? Meillä vauva on vasta hyvin pieni, mutta on maitoallergia ja näemmä ruoka-allergia. Emme ole vielä löytäneet yhtään sopivaa kiinteää ruokaa. Silti tuntuu nyt juuri paremmalta vointi kun päästiin koliikista eroon. Mutta ajatukset menevät jo tulevaisuuteen ja mietin että milloin on sopiva aika lähteä töihin. Taloudellisesti en voi sitä viivyttää kovin pitkään. Toisaalta taas jo mielenterveyteni takiakin haluan mennä pian takaisin töihin... En ole kotiäiti-tyyppiä. Kuitenkaan en haluaisi lasta päiväkotiinkaan.. joten todella ristiriitaisia tunteita.
 
töpöhäntä
Meillä on 1,5 vuotias poika.
En ole töissä, enkä tiedä jaksaisinkokaan tällä hetkellä, siis stressata hoitopaikastakin (kun ei aina kaikkiin ihmisiin voi luottaa näissä allergia-asioissa, kokemusta on - kaikki vain eivät ymmärrä, varsinkaan ulkopuoliset).
Toisethan kyllä sanovat, että helpottaa kun menee töihin, mutta en tiedä, olen sellainen "stressaaja" luonteeltani, yritän pitää asiat kontrollissa, murehtisin varmaan aina, että mitenkähän poika pärjää hoitopaikassaan, ettei vain kukaan vahingossa anna kiellettyä ruokaa (vahingossakaan). Hänellä kun on melko rajut ihoreaktiot jo pienistäkin määristä, ei se mitään hauskaa ole. Tiedän, että mies ei stressaa läheskään niin paljon kuin minä, mutta eihän hän joudukaan olemaankaan tässä 24h, kun käy töissä... Ja helppoahan se on, kun on joku joka hoitaa 100% varmuudella kaiken stressaamisen...
Huokaus. No, kyllä se tästä. Toivotaan, että allergiat helpottavat...
 
Mulla 4.5v poika hoidossa, maidolle allerginen on. Ruokavalion kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa hoitopaikassa, tarkasti on noudatettu ja huolehdittu erikois annoksista. Pitää vaan luottaa siihen että erikoisruokavaliota noudatetaan hoitopaikassakin, ovathan hoitajat koulutettuja ja varmasti tarkkoja näiden pienten allergikkojen ruuan kanssa.
 
Kyllä mun piti mennä loppuvuodesta polilla käymäs pojan kanssa ku usko loppu.Tänään käytiin allergiatesteis ja pölyistä ainoastaan kissa reagoi.Kissa on nyt sit pihalla ja ruokavaliosta jätetään pois kokeeksi porkkana ja päärynä.Poitsu on 1v2kk ja saa syödä :riisi,possu,kukkakaali,parsakaali,peruna,kurkku ja mustikka.Ei oo paljo mahollisuuksia vaihteluun.Ravitsemusterapeutti anto mulle kaikenlaisia ruokaohjeita, mut ei oo hirveetä innostusta kokeilla.Pakko silti testata ett poitsu sais vähä vaihtelua ruokavalioonsa.Kalkkilisää pitäs hakee apteekista, käytössä on Nutri-Junior.Ja rasvaa saan kuulemma lisätä ruokaan enemmän.Pojalla oli painokäyrä nyt laskeva, liikkuu kovasti kun konttii. Oma ruokavalio on retuperällä ku huolehtii pojan ruoista.....
 

Yhteistyössä