Muita "alkutaipaleella" olevia?

Mukava kuulla, että asiat etenee amalia !

Jos tässä sais kans itteään niskasta kiinni ja soittas heti huomenna klinikalle, että miten edetään (pitäny jo muutama viikko sitten). Kun päätös tutkimuksiin lähtemisestä tehtiin niin halusin kaiken etenevän mahdollisimman nopeasti...mutta nyt on itse ollut niin saamaton ettei mikään etene. Mikälie syysmasennus tämäkin, onneksi on maa valkosena =D ihana ulkoiluilma oli tänäänkin.
 
Hei!

Jaahas mahtava homma että tulokset oli hyviä :) toivotaan että tärppäis ennen sitä ens vuotta!

Amalia mie en tiiäkkään onko meilä täälä lapsettomuuspolia, pitääpä ottaa selvää :) entä jos ei oo? onko se sit yksityisellä joka kaupungissa vai miten menee?

Hieno homma että sulla on kaikki johdot auki nii maholisuudet on aina paremmat :)

AamuTorkku saitko soitettua aikaa? :D Mie oon kans aina nii saamaton ku johonki pitää soittaa, se vaan on nii ärsyttävää hommaa.

Juuriki nyt pitäis ettiä itelle harjottelupaikka ja se tietää taas sitä soittelua :kieh: Mutta positiivistä on se että tarkotus on mennä johonki päiväkotiin, ihanaa!

Omaa napaa vielä sen verran että torstaina (eli YLIHUOMENNA) on se lekuri, iiik!! Mieski kysy eilen että pitääkö hänenki tulla sinne :D JOOO, kai sie ite haluat kuulla mitä elämää sielä nesteissä elelee :LOL: Taitaa vähän jännittää häntäki!

Mukavaa viikkoa kaikille, tuun sitte kertomaan mikä oli lääkärin tuomio :wave:
 
Saaks tulla mukaan ketjuun?

Pikkukakkosta on tässä tekemällä tehty kohta 18 kiertoa. Imetys loppui 11 kiertoa sitten ja mitään ei tapahdu :/. Lääkärille pitäisi soittaa mutta jotenkin se jää joka päivä tekemättä. Tarttisin hiukan rohkaisua, persiille potkimista tai jotain..

On niin naurettavaa kun eka laps sai alkunsa tokalla yk:lla yhdellä seksikerralla, ja nyt sitten ei jumalauta millään tärppi käy! Kierto mulla on ihan normaali 28-30 pv ja ovisoireitakin on aina välillä ollut, ei tosin parissa viime kierrossa. En tajua mistä tää ny tkiikastaa..

Jaksamista kaikille ja uskoa tulevaan!
 
tervetuloa Kinkula!!!

Tänään ottaa ihan tosi paljon päähän... ARGH... Facebookissa kolme kaveria manailee raskausmahaansa ja toiset kaks valittaa miten raskasta on vauvan kanssa.
No onhan se varmaan raskasta, mutta jotenkin nyt tänään tuntui tosi pahalta nuo jutut.

Tekis aina mieli kommentoida jotain asiatonta... Mutta onneksi en oo vielä niin alas vajonnut. En tahdo olla mikään katkera lapseton harppu.
 
AmaliaArmas hienoa, että tutkimuksissa kaikki kohallas hyvin.
Ja tiedän niin ton ärsytystunteen...siis syksyllä tuntu, että joka puolella ympärillä kuulu vaan raskaus-uutisia jne. Tällä hetkellä lähipiirissä useita mahakkaita rouvia ja neitejä ja menneelläkin viikolla lähipiiriin syntyi kaksi lasta. Mutta tässä talven lähestyessä on kerennyt sen verran tottua tilanteeseen, että pystyy jo iloitsemaankin toisten puolesta.

Eli ei vaivuta synkkyyteen =)
Ja en ole saanu soitettua, jos sitten huomenna...menny taas viikko niin nopeasti=)

Ja tervetuloa Kinkula
 
Dodii, pitkästä aikaa taas täällä :)

Tosiaan, käytiin lääkärillä sillon viime viikolla. Minun hormooneissa tai muissa ei siis mitään tavallisuudesta poikkeavaa ollu niinku jo tiesinki. Miehelle sano että siittiöiden määrä on normaali, liikkuvuus vähän normaalia alhasempi ja niitä epämuodostuneita on(niinku kaikilla), ei tosin mitää määristä tms puhunu.. Se myönsi ite ettei niitä tuloksia sen kummemmin osaa tulkita et aika mitään sanomaton oli lääkärin "tuloskertomus" :D mutta lähetteen laitto keskussairaalaan gynegologian polille ja sieltä tuliki jo laput, aikaa pitäis sinne soitella. Vielä ei oo ehtiny, menee ens viikkoon se.
Ilmeisesti, mitä nyt sen lääkärin jutuista käsitin nii miestä tutkitaan siellä sitte tarkemmin.
Harmittaa ko en ite saanu niitä miehen tuloksia nähä, oisin varmaan paremmin osannu niitä tulkita ko se lääkäri :D noh, jospa ne siellä polilla sitte availee niitä vähän tarkemmin ja perusteellisemmin!

AamuTorkku ja Amalia tiiän niin mistä te puhutte! Juurikin isoveljelle synty viikko sitten kolmas poika neljän vuoden sisään ja systeri laitto eilen viestiä että minusta tulee taas täti heinäkuussa :) systerillä on kaks nuorinta 2v ja toinen 11kk! Vähän kyllä pisti mielen matalaksi mut onneksi vain vähän. Systerin lapset on mulle oman lapsen jälkeen ne rakkaimmat ja ihanimmat lapsukaiset, tätin kullat :heart: Piristää paskimmanki päivän ko kylään mennessä 2vuotias juoksee ovelle vastaan ja huutaa "täti,täti" =)

Nii ja Tervetuloa kaikille joille en sitä oo vielä sanonu :wave:


no Mitäs teille muille kuuluu? tavallista arkea? :)
 
Mulla tuo muiden raskauksiin suhtautuminen on vähän kaksijakoista. Joidenkin raskaudet tuntuvat pahemmilta, kuin toisten. Osittain olen huomannut, että tuttavien pikkukakkos uutiset tuntuvat kaikkein pahimmalta... Johtuen ehkä siitä, että meillekin sitä toista lasta toivotaan.

Kaksi hyvistä ystävistäni odottaa esikoistaan ja heidän raskautensa eivät tunnu ollenkaan niin pahoilta. Olen pikemminkin iloinen heidän puolestaan (vaikka kumpikin tuli raskaaksi heti kun jättivät ehkäisyn).

Lapsettomuusrintamalla meille ei kuulu mitään uutta. Seuraavaa aikaa odotellaan rauhallisin mielin. Tosin sen verran täytyy kertoa, että tänään juuri tuli puheeksi kaksi tuttua pariskuntaa, jotka saivat hoidoilla kolmoset... Aikamoinen sattuma... Hui, jos moinen itselle kävisi :)
 
Me jo hieman pidemmällä tutkimuksissa. Kesällä aloitettiin tutkimukset eikä mitään syytä ole löytynyt. Perustutkimukset kummallekkin + munatorvien aukiolotutkimus ja kohdun tähystys tehtynä. Vatsaontelon tähystys seuraavaksi vuorossa.

Takana yritysta 1,5v ilman mitään merkkejä raskauden alusta. Tosin positiivisin mielin ollaan miehen kanssa, siinä mielessä ollaan tosi onnekkaita. Ikää meillä on kuitenkin sen verran vähän että ei ole paniikki iskenyt.

Nyt kun joulu lähestyy niin toiveet on erityisen korkealla että ennen joulua päästäisiin plussaamaan!

Plussaonnea kaikille lapsista haaveileville!
 
Moikka taas!

Täällä alkaa just yk19.. tuhrua on jo, huomenna varmaan kunnolla hanat aukeaa. Mietin tässä että mikä ihmeen klikki mulla on, etten uskalla soittaa sinne klinikalle. Tänään jo pyörittelin kännykässä numeroa mut en sitten saanut soitettua kuitenkaan, vaan viime hetkellä jänistin :(. Selvästikin olis jo syytä, ei tää enää mene normaalin todennäköisyyden piikkiin mitenkään päin.

Vielä kun tietäis minkä verran sitä pitää olla valmis sijoittamaan tutkimuksiin heti alkuunsa, muutama satanen nyt ainakin? yksityiselle ollaan siis menossa ilman mitään lähetteitä mistään. Vaikka kai sellaisenkin jo terveyskeskuksesta saisi, en tiedä. Vähän on vaan siipi maassa eikä tee mieli puhua kenellekään aiheesta mitään, edes lääkärille :(

Toivottavasti joku muu saa vielä joululahjoista arvokkaimman :)
 
Kinkula nyt vaan reippaasti soittelemaan klinikalle!!! Itse oon ihan hirveä puhelinfobikko mutta niin sitä vaan uskalsin minäkin alkaa tätä asiaa eteenpäin ajamaan.

Yksityisten hinnoista en osaa sanoa mitään. Julkisella puolellahan ensikäynnistä tuli vain poliklinikkamaksu. Lähetteen varmasti saisitte terveyskeskuksesta.

Itsellenikin tämä on ollut hiukan arka paikka ja aluksi arastelin ottaa asiaa puheeksi kenenkään kanssa. Lopulta kuitenkin satuin olemaan muusta syystä terveyskeskuksessa ja uskaltauduin mainitsemaan myös siitä, että oltiin yritetty lasta vuosi (ja miehellä taustalla syöpähoidot). Asiat alkoivat rullata heti. Tuosta, kun sain suuni auki meni kaksi viikkoa ja me oltiin jo käyty lääkärillä ja ensimmäiset verikokeet oli otettu ja tulokset tulleet. Kuukauden päästä tuosta saatiin spermatestistä diagnoosi ja nyt kun asiat ovat edenneet tähän pisteeseen on aikaa kulunut viitisen kuukautta (välissä oli vielä paikkakunnan vaihdos).

Joten nyt vaan rohkeasti tartut toimeen :D Kohdallanne voi kyseessä olla joku ihan pikkuongelma, joka hoituu helposti. Ei kannata pitkittää!!!

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!!!
 
Kiitos, Amalia Armas, tsemppaavasta vastauksestasi! Tosi kiva kuulla, että se soittaminen ei sitten ehkä olekaan lopulta niin kamala juttu kuin pelkään.. vaikka yleensä olen yks suupaltti, niin tää asia saa ihan lukkoon samantien.

Mä mietin pitkään sitä, mennäänkö terveyskeskuksen kautta vai suoraan klinikalle. Helsingissä kuitenkin asutaan ja täällä on jonot käsittääkseni puolikin vuotta julkisella puolella, niin päätettiin sit mennä suoraan yksityiselle, kun varmaan perustutkimuksilla alkuun päästään eli rahaa on sen verran jemmassa.

Mainio juttu, että teillä lähti asiat rullaamaan noin nopeasti!

Mulla on nyt kp2 ja vuoto ihan olematonta... villi veikkaus, limakalvossa ei riitä paksuus raskaudelle? Kun menkatkin on aina tällaset pöh, mitäänsanomattomat. No, huomenna soitan. Prkl.
 
Hyvä, hyvä kinkula!!!! Nyt vaan sitten jännittämään.

Meillä oli tänään eka käynti Naikkarille ja lääkärin mukaan meidän kannattaa kokeilla ensin inssiä. Ja inssi voidaan kuulema tehdä heti! Käytännössä menee ensi vuoden alkuun, mutta vuoden alussa sitten päästään viimein edes yrittämään. Eihän tuo inssin onnistumisprosentti kovin kaksinen ole, mutta lääkärin mukaan meidän kannatta ehdottomasti yrittää, koska mussa ei ole "vikaa" ja mulla jo yksi lapsikin on.

Jos inssi ei onnistu on edessä sitten ivf ja jono on puoli vuotta. Huoh. Pitkältä ajalta kuulostaa, vaikka äkkiähän tuo puoli vuotta menee. Täytyy nyt kuitenkin pitää kaikki mahdolliset sormet ristissä ja toivoa, että meille ihme tapahtuisi ja inssi toisi kaivatun tuloksen!
 
Moikka! :)

Täällä olis kans yks alkutaipalelainen! Aika naistentautienpolille on 17.1., mieheltä tutkittiin simpat ja ne on ok eli diagnoosina normospermia! Kärsimättömänä odottelen nyt sitten sitä poli aikaa! :) Onneks ei oo enää pitkä aika kuitenkaan. Niin ja mun verikokeet mitä marraskuussa tehtiin, oli nekin kuulema ihan ok! Takana yritystä 1v 2kk, mut YK:ssa menossa vasta 11, epäsäännöllisten kiertojen takia. Viimeisen vuoden aikana olleet väliltä 21-68! Pillerit lopetin jo 2004 joulukuussa, silloisen miehen kanssa aloitettiin yritys, mutta reilun vuoden yritys johti sitten eroon. Ei siis editty mihinkään tutkimuksiin silloin mennä. Joulukuu 2004 pillereiden lopetuksen jälkeen tuli ensin normaalisti kuukautiset, seuraavat vasta 5 kk:n päästä. Kun mensut oli ollu vähän reilun vuoden epäsäännölliset, menin lääkäriin. Ei mitään tutkimuksia, sanottiin vaan että korvien välissä on vika. Olin hieman puulla päähän lyoty tuosta kommentista ja varasinkin uuden ajan toiselle lääkärille, mutta ei siltikään mitään. Yritettiin vaan uudestaan tarjota e-pillereitä, en suostunut ottamaan enkä tulevaisuudessakaan suostu! Siitä se lääkäreillä ramppaaminen sitten alkoi, jotka joko olankohautuksella tai sanomalla ei täs nyt voi mitään tehdä, sivuuttivat koko asian. Koska ei ollut enää raskaustoivetta, niin mitäpä sitä suotta tutkimaan mitään. Nyt sitten kun uuden miehen kanssa aloitettiin yritys marraskuussa 2010, yritin 3 yk:n jälkeen päästä jo tutkimuksiin, dissattiin sekin sanomalla, ei voi vielä kun pitää olla vuosi yritystä. Yritin siinä selittää menneisyyttä miten mensut on heitelly ihan miten sattuu ja edellisen miehen kanssa yritystä, ei auttanut! Vuosi oli odotettava! Marraskuussa 2011 oli tk-lääkärin aika, verikokeet otettiin, laittoi lähetteen tuonne polille ja aika nyt siis käsillä siellä. 7 vuoden pitkän odotuksen jälkeen pääsen vihdoin selvittämään (toivottavasti ainakin) miksi kuukautiset ovat edelleen näin epäsäännölliset! Välillä meni puolikin vuotta et kierto oli 30 pv, sitten taas alkoi heittelemään kaikkea 30-90 väliltä (yksi 19 pv:n kierto n. 1,5 vuotta sitten)... Kyselin neuvolatädiltä viime maaliskuussa mahdollisuutta PCOhon, vastaus: Ei voi olla, ei oo tarpeeks epäsäännölliset kuukautiset! Kysynkin: Kuinka epäsäännölliset niiden pitää olla että ovat epäsäännölliset?? Eli yhden kerran ollut 19 ja yhden kerran 21 pv ja loput väliltä 30-90 (esim. 30, 31, 35, 37, 40, 43, 50, 68, 75, 83, 90 ja pisin se 5kk, mitä se ikinä päivissä tekeekään...kutakuinkin 180!). Tulikohan nyt tarpeeksi epäselvä selostus, tuntu ainakin et hypin asiasta toiseen ja taas takaisin! :D Anteeksi siitä! :ashamed:

Ja tosiaan mitä tuohon muiden raskautumiseen tulee, vetää niin synkäksi: maaliskuu 2011-maaliskuu 2012 välinen aika tutuille ja kavereille syntynyt/syntyy yhteensä n. 20 lasta. Meinas ihan kunnon masis kausi iskeä tuosta loppu kesästä, kun sillon niitä tuli ihan ku tykin suusta kokoajan.


ONNEA VUODELLE 2012!!!! :heart:

 
Tervetuloa Ansku83!

Onpa harmi ettet oo päässyt tutkimuksiin epäsäännöllisen kiertosi takia. Kyseessähän voi olla joku ihan "pikkuinen" hormoonalinen juttu, joka olis helposti hoidettavissa.
Voisin pitää tässä yhteydessä pitkän valituksen julkisen terveydenhuollon rapautumisesta, mutta en taida viitsi :D

Noh pääasia on, että olet nyt hoitoputkessa!

Mulle ei nyt kuulu mitään uutta. Inssiä odotellessa. Ensi viikolla haen lääkkeet ja pistäminen alkaa sitten kun uusi kierto käynnistyy (varmaan ensi viikonloppun).

Hyvää ja onnekasta uutta vuotta kaikille!
 
Tiiättekö mitä?

Meikä teki tässä toissapäivänä vissiinkait positiivisen raskaustestin! Ehdittiin käydä kierron kartoituksessa ja setviä miehen simpat, ja nyt sitten käsittämätöntä kyllä, plussa testissä. Tosin kp 29/29 ja aika vaalea viiva, mut kuitenkin. Jos tää nyt jatkuu vielä pidempään kuin muutaman päivän ja saan johonkin Oikeasti Luotettavaan testiin plussan, on kai itsekin uskottava, että niin siinä vaan kävi.

Ihan pöllämystynyt olo. 19 kiertoa yritetty ja nyt sit tuijotetaan epäuskoisina tikkua jossa ON KAKSI VIIVAA \o/.

Taidan poistua takavasemmalle sulattelemaan tätä ja katsomaan kestääkö ilo riittävän kauan, että uskaltaa itsekin olla onnellinen. Toivottavasti 2012 tuo kaikille täällä plussan!!
 
  • Tykkää
Reactions: julie_

Yhteistyössä