Muita äitejä/vaimoja, "aikuisia", joita oma äiti pitää vielä "lapsena" :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nadia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nadia

Aktiivinen jäsen
20.02.2005
3 616
0
36
Itse olen 26 vuotias kolmen lapsen äiti ja yhden miehen ( :D ) vaimo, mutta oman äitini pieni tytöntyllerö vielä :D
Nyt sen varsinkin huomaa, kun muutettiin pois kotipaikkakunnalta, niin äiti soittaa joka pvä ainakin kerran, tekstailee vähänväliä mitä tehdään yms.
Samoin joka vko ollaan siellä yötä tai vähintään käydään monta kertaa vaikka välimatkaa on vajaa sata kilomertriä.
Itse myös sorrun kysymään melkein joka päätökseen äitini "luvan".
Hän tuntuu tietävän myös lasteni kasvatuksesta, pukeutumisesta ym paljon paremmin kuin minä itse.
Oikeastaan ainut missä asiassa en ole sinnepäin riippuvainen tai tilivelvollinen on raha.
Ei se mua haittaa, mut välillä ärsyttää, kun pitää tupakillakin nurkalla käydä, ettei äiti vaan huomaa :D

Joo, ihan niinkuin oma tarinani. Sain itse esikoiseni suunnilleen sun ikäisenä ja melko samanlaista oli. Nyt lapsia on neljä ja äitikin jo edesmennyt. Joskus nuo äidin piirteet ärsyttivät niin paljon, että meillä tuli melkein välirikko. Nyt kun äitiä ei enää ole, niin suhtaudun asiaan paljon lempeämmin :(

no mun äiti ei niinkään, mut mun isä. Voi helevetti. Siis se sanoo mulle "varohan sormia" jos näkee mut veitsi käessä, "kato ettei tule autoja" kun ylitän tietä :laugh: No, söpööhän tuo on.

Mun isä kutsuu mua pikkutytökseen. Muuten olen ihan itsenäinen, en kysele lupia jne. Usein mä äitin kans soittelen ja kyllä ne isän kans tietää suurinpiirtein meidän tapahtumat (kerhot, juhlat jne) ja aika usein kyläilläänkin (välimatkaa tosin kolme kertaa sun oma joten kerran kuussakin on paljon mielestäni tolla välimatkalla).

minä olisin tässä elämässä ollut kiitollinen, jos vanhempani olisivat edes joskus soittaneet. minusta äitisi toimii hienosti. eihän sun ole pakko sille selittää juurta jaksain kaikkea. valikoit mitä kerrot, jos siltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
no mun äiti ei niinkään, mut mun isä. Voi helevetti. Siis se sanoo mulle "varohan sormia" jos näkee mut veitsi käessä, "kato ettei tule autoja" kun ylitän tietä :laugh: No, söpööhän tuo on.

Meillä myös isä huolehtii tosi paljon. Tänään se soitti aamusta ja kun kerroin meidän olevan pihalla niin ensiksi kysyi: onhan sulla tarpeeksi vaatetta ja vasta sitten kysyi, mitä lapset tykkää pakkasesta :D

Äiti ja isäpuoli ohjeistaa lasten pukeutumisessa, syömisessä, kasvatuksessa, taloudenhoidossa, raha-asioissa, parisuhteessk... ihan kaikessa. Ja ovat tietty aina oikeassa ja kun kehtaa olla eri mieltä tai olla noudattamatta näitä neuvoja/käskyjä, ollaan niin marttyyriä että. Onneksi välimatkaa on useampi sata kilometriä.

Yhteistyössä