H
Harmaana nyt
Vieras
Olenko ainoa?
Lapsi on nyt 3 ½ vuotias, mummot ( tapaa melkein päivittäin)ja isänsä ja muutamat sukulaiset leikkivät
hänen kanssaan ja muutama ystäväkin hänellä on, ei näe heitä kyllä kovin usein. Itse en jotenkin jaksa, osaa ja tunnustan suoraan etten oikein kehtaakaan leikkiä. Haluaisin että haluaisin leikkiä( olipa järkevästi sanottu...) mutta en vain jotenkin jaksa, monesti on niin että
kun olemme päivät kakasin, tyttö leikkii omia leikkejä, piirtää, nukke leikit ym.
ja minä laitan ruokaa ja leivon joskus hän tekee kaverina ruokaa, mutta
tänäänkin kysyin niin ei halunnut.
Minulla on vaikea ahdistuneisuushäiriö jossa on myös masennusta,
en tiedä vaikuttaako se tuohon haluun leikkiä.
Haluan kuitenkin, että laitan tytölle ruoan, aina ´puhtaat vaatteet,
pesut ym. ja kotihommia jaksan tehdä, välillä paljon, sitten taas vähän vähemmän.
Mutta jotenkin koen niin kovaa syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa tuosta
etten leiki lapseni kanssa.
Ja monesti päivällä odotan iltaa, että kun lapsi nukahtaa saan tehdä hetken käsitöitä omissa oloissani ja siitäkös vasta tunnen huonoa omaatuntoa.
Olenko ainoa tälläinen äiti?
Ja niin sisaruksia lapsella ei ole, sehän auttaisi tässä tilanteessa paljon.
Lapsi on nyt 3 ½ vuotias, mummot ( tapaa melkein päivittäin)ja isänsä ja muutamat sukulaiset leikkivät
hänen kanssaan ja muutama ystäväkin hänellä on, ei näe heitä kyllä kovin usein. Itse en jotenkin jaksa, osaa ja tunnustan suoraan etten oikein kehtaakaan leikkiä. Haluaisin että haluaisin leikkiä( olipa järkevästi sanottu...) mutta en vain jotenkin jaksa, monesti on niin että
kun olemme päivät kakasin, tyttö leikkii omia leikkejä, piirtää, nukke leikit ym.
ja minä laitan ruokaa ja leivon joskus hän tekee kaverina ruokaa, mutta
tänäänkin kysyin niin ei halunnut.
Minulla on vaikea ahdistuneisuushäiriö jossa on myös masennusta,
en tiedä vaikuttaako se tuohon haluun leikkiä.
Haluan kuitenkin, että laitan tytölle ruoan, aina ´puhtaat vaatteet,
pesut ym. ja kotihommia jaksan tehdä, välillä paljon, sitten taas vähän vähemmän.
Mutta jotenkin koen niin kovaa syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa tuosta
etten leiki lapseni kanssa.
Ja monesti päivällä odotan iltaa, että kun lapsi nukahtaa saan tehdä hetken käsitöitä omissa oloissani ja siitäkös vasta tunnen huonoa omaatuntoa.
Olenko ainoa tälläinen äiti?
Ja niin sisaruksia lapsella ei ole, sehän auttaisi tässä tilanteessa paljon.