Muita äitejä joiden vauvat ei nuku päiväunia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
10kk ikää eikä ole nukkunut päiväunia juuri koskaan. Kovan työn takana on jos nukahtaa ja sitten herää jo 15 min. päästä. Aivan väsynyt on mutta ei vaan nuku. Yöt nukkuu kyllä hyvin. Ei jää kotitöille aikaa ei........

Ensin ihmettelin et miten monet vauvojen äidit ehtii laittaa itseään kun hyvä jos mä ehdin edes hampaat pesemään mut tietty ne ehtiikin vähän enemmän jos vauva nukkuu päivisin neljäkin tuntia.

Meillä kuopus on sellainen. Ikää nyt 2 viikkoa ja elämänsä aikana kolmesti nukkunu yli tunnin. Useimmiten nukkuu 15-30 min päikkäreitä pitkin päivää, yöllä nukkuu 1,5-3 tunnin pätkissä. Todellaki ei meinaa ehtiä mitää, het ku nukahtaa niin pitää aina miettiä että mikä juttu on tärkein että ehtii ees sen tehdä ennenku taas herää. kaks isompaa lastamme nukkuivat vauvoina aina 3-4 tuntia putkeen ja silloin ehtiki tehdä vaikka mitä sillä aikaa. Nyt ei ehdi juuri kuin pakolliset kuviot.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onneks meillä ei olla ainoita :) En ollu uskoa silmiäni kun mun ystävä jolla on myös vauva kyseli multa et miten mä saan aikani kulumaan päivisin.

Juu ja multa moni on ihmetelly että miten niin en ehdi tehdä mitään... no ei ehdi kuin 15-30 min pätkissä ne tärkeimmät, muun ajan saa sit olla vauva tissillä tai muutoin hoidella häntä. Todella sitä pääsi edellisten lasten kanssa helpolla kun ne saattoi nukkua jopa 4 tunnin päikkärit putkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onneks meillä ei olla ainoita :) En ollu uskoa silmiäni kun mun ystävä jolla on myös vauva kyseli multa et miten mä saan aikani kulumaan päivisin.

Juu ja multa moni on ihmetelly että miten niin en ehdi tehdä mitään... no ei ehdi kuin 15-30 min pätkissä ne tärkeimmät, muun ajan saa sit olla vauva tissillä tai muutoin hoidella häntä. Todella sitä pääsi edellisten lasten kanssa helpolla kun ne saattoi nukkua jopa 4 tunnin päikkärit putkeen.

Mä sanoin neuvolassakin et ku on niin kiire kokoajan et varmaan moni muu on sanonu samaa? Siihen terkkari et " en mä tiedä, kai joku joskus on sanonu"

Meillä on 3 kk vauva joka nukkuu 15 minuutin päikkäreitä muutamat päivässä. En kerkee tehä mitään muuta ku pakolliset ja nekin kauheella kiireellä. Esikoinen on 1 v 5 kk ja häntä on autettava kaikessa. Juoksen vaan paikasta toiseen ja kun vauva nukahtaa vartiks, niin laitan äkkii ruokaa esikolle ja laitan pyykkiä ym. pakollista. Kyl mä ihmettelen syvästi miten kahden pienen lapsen kans ehtii yhtään mihinkään, esikoinenkin ulkoilee vaan omalla pihalla. Kateellisena luen kuinka joku väitti nettipäiväkirjassa ettei hänellä oo koskaan ollu näin paljon omaa aikaa kuin nyt (lapset 1,5 vee ja 1 kk), kun esikoinen ei tarvii enää kokoaikaista hoitoa ja vauva vaan nukkuu. Mä vaan täällä kannan äkäistä vauvaa ja syötän ja vaihtelen vaippoja vuorotellen molemmilta. Ja mitä ihmettä on "oma aika", onks se jotain syötävää?? :D

Alkuperäinen kirjoittaja täällä samanlainen:
Meillä on 3 kk vauva joka nukkuu 15 minuutin päikkäreitä muutamat päivässä. En kerkee tehä mitään muuta ku pakolliset ja nekin kauheella kiireellä. Esikoinen on 1 v 5 kk ja häntä on autettava kaikessa. Juoksen vaan paikasta toiseen ja kun vauva nukahtaa vartiks, niin laitan äkkii ruokaa esikolle ja laitan pyykkiä ym. pakollista. Kyl mä ihmettelen syvästi miten kahden pienen lapsen kans ehtii yhtään mihinkään, esikoinenkin ulkoilee vaan omalla pihalla. Kateellisena luen kuinka joku väitti nettipäiväkirjassa ettei hänellä oo koskaan ollu näin paljon omaa aikaa kuin nyt (lapset 1,5 vee ja 1 kk), kun esikoinen ei tarvii enää kokoaikaista hoitoa ja vauva vaan nukkuu. Mä vaan täällä kannan äkäistä vauvaa ja syötän ja vaihtelen vaippoja vuorotellen molemmilta. Ja mitä ihmettä on "oma aika", onks se jotain syötävää?? :D

mulla vauvan lisäksi 3v ja 6v ja viimeksi tänään mietin että miten ihmeessä selviää ne joiden vauva nukkuu lyhyitä pätkiä kuten meillä mutta joilla on toinenki pieni lapsi joka tarvii apua. ite olisin ihan pulassa ilman tota 6v ku se auttaa monissa pikkuasioissa kun ite en ehdi.

1,5 tuntia nukkuu meiän tyttö ja sekin menee mun mielestä tosi nopeesti! Onneks mulla ei oo mitään kiireitä kun mies auttaa myös kodinhoidossa. Eli yleensä olen netissä päikkäriajan.

Mä yritän vaan selviytyy sisulla ja huumorilla päivästä toiseen, muuten leviäis varmaan pälli. Jos on oikeen rankka päivä ollu niin ajattelen mitä kaikkea teen sitten kun vauva on isompi ja esikoinen myös, ja sit on sitä vapaa-aikaa edes tunti päivässä. Nää haaveet pitää niin sanotusti "inkkarit kanootissa". :D

Alkuperäinen kirjoittaja täällä samanlainen:
Mä yritän vaan selviytyy sisulla ja huumorilla päivästä toiseen, muuten leviäis varmaan pälli. Jos on oikeen rankka päivä ollu niin ajattelen mitä kaikkea teen sitten kun vauva on isompi ja esikoinen myös, ja sit on sitä vapaa-aikaa edes tunti päivässä. Nää haaveet pitää niin sanotusti "inkkarit kanootissa". :D

Tolla vapaa-ajalla tarkotan siis sellasta että voisin vaikka neuloo, lukee lehden tai juoda kahvikupillisen rauhassa, niin ettei joku ulise koko ajan kakat housussa vieressä tai huuda koliikkisena käsivarrella. Lapseton tunti päivässä on mahdoton varmaan vuosikausiin.

Ei oo nukkunut 10kk ikäisestä eteenpäin, mutta hyvin ehdin kyllä tehdä hänen kanssaan asiat ja käydä suihkussa, meikata ym ennenkuin hän aamuvarhaisella herää. Jotain kyllä vialla jos 10kuista pitää koko ajan olla imettämässä niinkuin joku vastasi. Eipä se imurointi ym onnistuisi lapsen nukkuessa vaikka nukkuisikin joten ehkä kannattaisi opetella tekemään lapsen hereillä ollessakin asioita eikä jäädä tekolaiskaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ei oo nukkunut 10kk ikäisestä eteenpäin, mutta hyvin ehdin kyllä tehdä hänen kanssaan asiat ja käydä suihkussa, meikata ym ennenkuin hän aamuvarhaisella herää. Jotain kyllä vialla jos 10kuista pitää koko ajan olla imettämässä niinkuin joku vastasi. Eipä se imurointi ym onnistuisi lapsen nukkuessa vaikka nukkuisikin joten ehkä kannattaisi opetella tekemään lapsen hereillä ollessakin asioita eikä jäädä tekolaiskaksi.

^ Kuinka monta lasta sulla on? Yhden kanssa olikin helppoa, mutta hankis kuule useampi ja tule sitten pätemään.

Ihanaa lukea tällaisiakin ketjuja. Lohduttavaa, että muillakin on samanlaista, kun tuntuu että ne helpot vauvat on ainakin meidän tuttavapiirissä enemmistönä. Ei meilläkään ole nukuttu kuin 30 min pätkissä ihan vauvasta saakka. Priorisointia on kyllä todella joutunut tekemään ja esim. meikkaus on listalla viimeisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Vitsi kun auttoiki paljon tää sun neuvo, nythän mä hokasin että mä oon ilmeisesti ollu tekolaiska....!

Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Mutta kyllähän 10kk:n ikäinen kuitenkin viihtyy leikkimässäkin jonkun aikaa, jolloin kotitöitä voi tehdä, vai sylissäkö se koko hereilläoloaikansa on?

Nii-in. Joidenkin 10 kuiset viihtyy yksinään hetken. Kiva. :laugh: Mä olin siinä vaiheessa isäkuukaudella töissä LEPÄÄMÄSSÄ. Lapsi, joka ei nukkunut päikkäreitä harjoitteli seisomista ja kävelyä ilman, että suojaheijasteet toimivat. Eli kaatui vaakasuoraan päälleen 120000 kertaa päivässä. Oli konttauskypärää ja aina joku vieressä.

Muutenkin mun lapsi on ollut sellainen, ettei ole viihtynyt hetkeäkään yksin. Meillä vedettiin henkinen lippu salkoon joskus yhden vuoden jälkeen kun lapsi katsoi TELKKARIA 10MIN itsekseen!!!

Löysin tän googlettamalla hakusanat 'vauva 3kk ei nuku'. Siinä onkin kiteytettynä myös meidän tilanne. Poika on meidän ensimmäinen ja musta on alkanut myös tuntua et myös viimeinen jos vauvan hoito on näin kovaa! Esim eilinen meni niin et vauva heräsi 7 aikaan aamulla, valvoi täysin putkeen ihan KOKO päivän ja nukahti vastentahtoisesti tissille klo 22.30. Siinä on tosiaan huono tehdä kotitöitä! Ja mulla on just niitä kavereita joilla on niiiin helpot lapset olleet eikä ne ymmärrä tätä ja mulle tulee sellainen olo et teenkö jotain väärin. Mun täytyy ulkoiluttaa koiraakin niin kävin kolmesti eilen vaunulenkillä koira mukana, niin vauva ei nukahtanut vaunuunkaan vaan huusi koko matkan, joka kerta. Ei saa ulkoilustakaan siis suurta nautintoa. Onneks meillä meni alun koliikki kuitenkin jo ohi niin se kuitenkin viihtyy jo paremmin vaikka hereillä onkin. Niin ja yöt se onneks nukkuu hyvin! (kop kop)

joo ei meiläkään nukuta, vauva kohta 7kk. aamun ensimmäinen tunti ollaan hyvällä päällä mutta sitte ku alkaa väsyttää niin pientä vinkumista ja känisemistä loppupäivä. joskus taistelulla saan nukkumaan, max15 min ja herää taas!!

Ja sen vielä haluan lisätä että en muista millon oon viimeks nauranut niin paljon viimeks, kun nyt kun luin tätä. Ihan vaan siks että tunnen jotain niin suurta HELPOTUSTA, vaikka en tunne ketään teistä!
Voimia kaikille meille, kyllä me selvitään tästä ja lapset lähtee joskus kouluun ja lopulta muuttaa pois kotoa!! :D

Yhteistyössä