Muita äitejä, joiden vauva syö vain korviketta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Löytyiskö täältä siis muita, joiden vauva syö vain korviketta, ei siis äidinmaitoa ollenkaan.
Oletko saanut syytöksiä asiasta? Kokenut huonoa omaatuntoa? Miksi korviketta?
Kuinka neuvolassa suhtauduttu?
Kaikenlaiset kokemukset/ajatukset siis pinoon:)

No mun esikoinen ja kuopus on kasvanu korvikkeella, vain keskimmäistä imetin.
Esikoisen kanssa en vaan saanu imetystä toimimaan, ja luovutin. Itteä se harmitti, mut ei kukaan muu mitään sanonut.
Kuopus taas syntyi 2kk etuajassa eikä imetys taaskaan onnistunut. Mä pumppasin aikani mut kun "saalis" alko olemaan 2 millin luokkaa/per pumppaus niin lopetin. Ja se vasta harmittikin, plus muut ihmiset kauhisteli kuinka annan vauvalle korviketta, vielä keskoselle (neuvolassa kyllä ymmärrettiin). En oo päässy asiasta vieläkään yli vaikka lapsi on 1v7kk..

Meidän tyttö saa nykyään vain korviketta. Koitin aluksi imettää, mutta ei se vaan onnistunut. Neuvolassa ei moitittu. Mutta itselle tuli jossain vaiheessa huono äiti -fiilis. Ja anoppi kommentoi vähän.

imetys meni vituilleen huolella, joten 4kk ikäisestä saanut korviketta ja lähti paino ja kasvu kohisemaan käyrilleen, korviketta juo edelleen, 1v4kk, maito puuttuu vielä "raakana" ruokavaliosta, (refluksi ja vatsavaivat) kesällä sitten tavan maito =)

Ekat 3 viikkoa pumppasin maitoa, sitten en enään yksinkertaisesti jaksanut. Siitä lähtien on vauveli saanut korviketta. Vaikeinta oli se päätöksen tekeminen, että siirrytään korvikkeeseen. Kun sen sai tehtyä, helpotti, ja tiedän olevani hyvä äiti vaikka jotkut muut yrittävät muuta väittääkkin :D :)

imetin enemmän tai vähemman 2kk mutta kun tuli ne hullut helteet en enää jaksanut väkisin rääkätä vauvaa vaan annoin suosiolla korviketta ja huuto loppui :) ei ole kukaan syyllistänyt ainakaan päin naamaa enkä todellakaan tunne tehneeni mitään väärää, eiköhän jokainen äiti itse tiedä mikä on lapselleen parasta...

Korviketta sai 1 kk:n ikäisestä eteenpäin, tissit vain kuivui. Neuvolassa sanottiin että siirtykääpäs pulloon poika on nälissään. En syytellyt itseäni eikä kukaan muukaan (ainakaan uskaltaneet sanoa päin naamaa). Se vielä että ei ole ollut koskaan korvatulehduksia eikä mitään allergoita tahi astmoja. On jo nyt 11v ja viimeksi ollut kipeänä kaksi vuotta sitten mahataudissa. Se siitä vastustuskykyteoriasta meidän kohalla ;)

esikoista imetin 1 v 8 kk ja oletin,että tottakai kuopuksen kanssa imetys sujuu yhtä hyvin..kuinkas sitten kävikään..selvästikään äidinmaitoa ei tullut tarpeeksi,vauva jäi nälkäiseksi ja mitä enemmän stressasin maidon riittävyyttä,sitä vähemmän sitä tuli..

ja kyllä,podin huonoa omaatuntoa sen suhteen,mutta minkäs teit..7 viikkoa imetin..th oli imetysfanaatikko,totesi kotikäynnillä silloin aikanaan,että mielellään 2 v asti voi imettää,mutta kun totesin neuvolakäynnillä sitten,että en imetä,niin otti asian ihan tyynesti.

vauvan mitat on ollu melkein samat,kuin esikoisen joka siis ei saanut/suostunut pullosta syömään missään vaiheessa.

Molemmat lapset syöneet enimmäkseen korviketta. Esikoisen imetys ei oikein lähtenyt käyntiin ja imetin häntä 2-3 kk. Kuopukselle olisi maitoa riittänyt, mutta luovuimme imetyksestä terveydellisistä syistä 4 kk jälkeen.

Kolme pullolasta löytyy täältä, mulla on sellainen lääkitys etten ole koskaan imettänyt edes aluksi. Nyt täysin terveitä, allergiavapaita lapsosia ovat, 4v, 3v, ja 9kk.<3 En ole koskaan potenut huonoa omaatuntoa, eikä kukaan ole koskaan asiasta mitenkään maininnut.

viime kerralla neuvolalääkäri kysyi multa, että imetätkö, kuinka sujunut. Vastasin että en imetä, johon totesi naama väärinpäin että "ai niin sä oot se". Ihan pikkusen vaan teki mieli siltä istumalta lähteä pois, kuinka voi lääkäri noin sanoa! Neuvolasta en ole saanut mitään ohjeita/neuvoja korvikkeen kättöstä, pyynnöistä huolimatta. Ja niitä todellakin olisin aluksi kaivannut :(

poikani sai 3 ekaa viikkoa minusta tullutta maitoa, ei oppinut ruokailemaan tissistä suoraan niin tuttipullo kakru siis on. miehen mummi oli asiasta niin järkyttynyt että piti joka kerta ruotia asiaa kun nähtiin. enpä jaksanut kyllä suuttua, on reippaasti yli 80v niin käsitykset ovat mitä on. vähän kyllä inhotti kun ihan apenki kuulen kovaan ääneen puhutaan mun tisseistä, apenki korvat punotti.. et eipä siinä saa sitä oma mielipide olla imetyksestä on se sitten mitä vain, mutta joskus vaan jotkut menevät liian henkilökohtasuuksiin ja silloin sattuu. ei neuvolasta tai mistään muualta mitään mulle sanottu tai haukuttu, olivat oikein iloisia että jaksoin sen 3vk mitä maitoa tuli niin pumpata ahkerasti (ja sitä siis tuli paljon).

sitten erikseen nämä kauppakeskuksissa olevat "kyylät" jotka tulevat kommentoimaan kun syöttää pientä vauvaa pullolla että "laita sille tissi suuhun, sitä se haluis" niin vähän sellanen öö oot pervo tekis mieli sanoa :D se vaan näkyy olevan aika karu fakta että kun on raskaana/on vastasyntyneen äiti niin on niin vapaata riistaa kaikille, kaikki saavat kommentoida ja kosketella sua mielin määrin eikä mietitä toisen mukavuus alueita. ainoa lohdutus on tässä että onneksi ei kestä noikaan vaiheet kauaa.

Kyllä koen huonoa omatuntoa, vaikka imettää en ole saanut johtuen peruslääkityksestäni. Kukaan ei kyllä ole arvostellut, mutta itse tosiaan koen pahaa mieltä. Alkaa onneksi helpottaa jo, kun lapset ovat jo hieman isompia ja murheet ihan muita.

Yhteistyössä