Muita 3- vuotiaita uimareita??

Traveller
Miten teillä on lapsia "opetettu" vai ootteko käyneet pienestä saakka vauvauinneissa ym? Kiinnostaa, nimittäin mulla on nyt reilu 4v. poika, joka tykkää kovasti käydä kylpylässä ja uimahallissa, mut ei vielä juurikaan itse välitä uimista yrittää.. Edetään uimarenkaan avulla vierekkäin tai sit polskitaan matalassa altaassa. Jos on liukumäkiä ym. niin tykkää sylissä mennä, ei yhtään arastele vettä. Aika vaikeaa saada sitä itse opettelemaan... Ei edes yritä. Se on aika jääräpää muutenkin... Ollaan käyty nykyisin ehkä 1kk välein ja useimmiten kylpylässä, joten ollaan 1-2 tuntia kerrallaan.
 
Meillä ollaan käyty säännöllisen epäsäännöllisesti uimahallissa. Hyvinä aikoin melkein kerta viikkoon ja jos on sairastettu, niin sit tietty harvemmin...
Tyttö kävi vauvauinnisa, mut poika ei ja melkein pelkäs vettä tonne puoltoista vuotiaaks asti. sit taivas aukeni ihan yhtäkkiä, kun oltiin Pajulahdessa lomalla ja uitiin joka päivä. Poika oli aluks kellukkeilla siis käsisemmoisilla, mut joka kerta otettiin kuitenkin ne lopuks pois et huomaa, et ilman niitä ei pysy pinnalla. Sit vaan jotenkin sukletamisen kautta toi homma on loksahtanut. Eli kun uskaltaa laittaa kasvot veteen myös jalat ja pylly nousevat ylöa ja uiminen helpottuu. Ensin liukui ja sit jo polskutti jaloilla. nyt käyttää myös käsiään ja noin 5-10metriä ui ihan helposti. Hyppii myös metrin ponnulta ja nousee pintaan ja ui altaan reunaan.
Mut tietty ei olla mitään uimaopettajia, joten eikös 4-vuotiaat pääse jo uimakouluun...? Meillä vaan ovat olleet sellaisia veteentotutteluryhmiä, että ei olla 4-vuotiaana tyttöä sinne viety.
 
mehiläinen harmaana
Meillä tyttö oppi 4v:nä ja poika on nyt 3,5v ja se on siinä hilkulla, kummitäti on ahkerasti käyttänyt uimahallilla ja hän on entinen kilpauimari joten en sit tiedä mitä ovat touhunneet.

5 vuotta on virallisen uimakoulun ikäraja sanoo Suomen Hengenpelastusliitto.
 

Yhteistyössä