muita 10kk huonoja syömään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuutaivas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuutaivas

Uusi jäsen
15.07.2007
3
0
1
Onko täällä muita joilla olisi ongelmaa saada vauva syömään kunnolla? Meillä ollaan oltu syntymästä asti pieniruokaisia. Päivärytmi menee jotakuinkin näin; aamulla vajaa pari dl maitoa + 1-2dl puuroa, lounaaksi menee ehkä 6-8 lusikallista ruokasosetta, välipalaa olen antanut hedelmäsosetta tai banaania ym. menee isokin purkillinen, päivällisellä syö ehkä saman verran kuin lounaalla ellei vähemmänkin, ja sit illalla taas 1-2dl puuroa ja maitoa lisäksi. Maitoa menee noilla aterioilla vaihteleva määrä. Mutta saa jokatapauksessa tarpeeksi. Välillä tulee mieli, ettei antaisi tuota hedelmäsosetta lainkaan... söisi sitten paremmin itse ruokaa, mutta meillä se ei ainakaan mene niin. Sitten ei syö oikein mitään kiinteää muuta kuin puuroa. Jotkut on sanoneet että se ottaa aikansa... että kyllä hän vielä oppii syömään kunnon ruokaakin. Tiedä häntä. Voi myös olla että annan maitoa liikaa, mutta pienempänä sai olla vahtaamassa maidon määrää kun se oli koko ajan alhaisempi kuin suositukset ovat. Siis korvikkeella ollaan menty alle 2kk iästä. Kasvukäyrät on olleet ihan ok, mutta isoa tuosta meidän pojasta ei saa tekemälläkään; 9kk mitat 72 cm, 8,5 kg. Kohtalotovereiden viestejä lukisin mielellään.

Meidän neiti esikoinen söi vielä paaaaljon vähemmän muita ruokia ku maitoa- yleensä ei juurikaan mitään, pari tl perunaa. ei soseita eikä edes banskua kun korkeintaan kerran viikos........... velliä pullosta. Oli riemastuttavaa :o kokeilla ja tarjota ku kaiken sai aina heittää pois. Nykyään neiti on todella kaikkiruokainen, vähän nirso ja pieniruokainen edelleen, mutta syö! kyllä se siitä kun vaan itse jaksaa uskoa! :hug:
Ei vauvat vapaaehtoisesti nälkää näe!

Luovu välipalasta, on mun neuvo. Noista hedelmä yms soseista ei muutenkaan noin iso enää juuri mitään saa. Anna mielummin neljä kunnollisemman kokoista ateriaa eli aamiainen, lounas, päivällinen ja illallinen. Ja vaikka tuoretta banaania jälkkäriksi jollakin aterialla tai tuoreita marjoja. Ja maidon määrää kannattaa tosiaan säädellä, ettei kittaa liikaa maitoa. Kun vauva on jo kohta vuoden niin kohta aletaan syömään tavallista ruokaa ja maitoa vaan ruokien yhteydessä joku desi, jos sitäkään. maito vie tilaa tavalliselta ruoalta. Meillä kanssa oli yhdessä vaiheessa tosi pieniruokainen, mutta kun siirryin neljään ateriaan ja pienensin matiomääriä niin johan on maistunut. Siis suosittelen!

Yhteistyössä