Muistojanne jotka tuntuvat tapahtuneen vasta eilen?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Muistan aina vain sen ratapöllien hajun suljetulla junaradalla paapan ja mummun lähellä. Lapsena leikittiin siellä ja kiilpeiltiin siellä pöllipinojen päällä. Joskus pienempänä lähdettiin mummun ja paapan kanssa kävelemään vähän pidemmälle sitä rataa pitkin, mutta sitten alkoi sataa vettä ja me käännyttiin aika pian takaisin. Muistan sieltä tosiaan sen hajun ja harakan- ja kissankellot.

Muistan aina vain mummun ja paapan vintin yläkerran, siellä vanhanaikainen kirjoituskone jolla piti naputella. Siinä jäi ne jutut jumiin jos löi montaa näppäintä yhtä aikaa. Muistan sieltä vintiltä kirjahyllyn täynnä kirjoja. Sitten isomman ullakkokomeron jossa kaikkea vaatetta ja tavaraa, sieltä jostakin se 70-luvun nahkatakki mulle kaivettiin mun ollessa teini ja se takki on edelleen tallessa. Sitten oli siellä vintillä se pieni komero jota sanottiin kissankomeroksi.

Kun serkut asuivat vielä meidän naapurissa niin muistan kun meille aina sanottiin, että laskuojan yli ei sitten mennä edes talvella vaikka vesi on jäässä. No yks kerta mä ja samanikäinen serkku meidän ollessa alle kouluikäisiä langettiin serkun kouluikäisen veljen houkutteluun. Mentiin sitten sen jään yli vaikka oli kielletty. Mua sai kyllä kauan houkutella. No päästiin sieltä syvältä pjanpohjalta ylös ja samantien isäni sattui tulemaan siihen. Kysyi, että ette kai vain olleet siellä jäällä. Me sanottiin "eeeiiiiiiii....." :saint: :D

Tässä nyt ensalkuun jotakin. Kertokaa te muutkin. =) Ja tarkoitan positiivisia muistoja.

Seison laitoksella kattomassa pikkuveljeä, äiti näyttää kamalan väsyneeltä. En halua ottaa vauvaa syliin. Kun lähdetään, isoveli silloin 5v, kysyy isältä "nyt sitten sinne kapakkaan?" tarkoittaen kanttiinia.

Olen matkalla lentokentälle ylioppilasjuhlia seuraavana päivänä. Junassa haisee kananmunalle ja on aivan kamalan kuuma. Sillä reissulla ollaan edelleen. :saint:

Mullakin pikkuveljeen liittyviä muistoja. Muistan kun kesäkuussa -89 vähän ennen mun loppukuusta olevia 10v. synttäreitä isä tulee herättämään ja sanoo, että meillä on pikkuveli. Veli syntyi siis rv 26 ja muistan kun hän oli niin pieni! Aluksi nähtiin hänet 5v. siskon kanssa ikkunan takaa. Sen osaston ulkopuolella meni pihalla sellainen parveke missä oltiin ikkunan takana kattomassa veljeä, yhden kerran paappakin oli meidän kanssa. Ensimmäisen kerran päästiin samaan tilaan pikkuveljen kanssa johonkin eteiseen varmaan puoleksi minuutiksi.

Muistan kun mulla oli leikattu kitarisat ja mun ei saanut syödä muuta kuin kaikkea pehmeää. No ei harmittanut mua kun "piti" syödä makaronia. Muistan kun vanhempien piti mennä johonkin ja jäin vaarin kanssa kahden. Meillä oli sellainen aika vanhanaikainen kasettisoitin jolla sitten kuunneltiin Abbaa, varsinkin Money Money Money. :D

Yhteistyössä