Muistivatko lapsenne äitipuoltaan?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minä kysyin lapselta kun eilen kortteja mummoille väsäsi, että teetkö kortin myös **** eli äitipuolelleen? Sanoi vaan etteihän se mun äiti oo eikä mummo. Joten jätin asian siihen. Olisin kuitenkin toivonut, että olisi muistanut, mutta ehkä ne välit eivät sitten niin hyvät ole siellä päässä.
 
Ei todellakaan
Se ämmä ei ole lapseni äiti, vaikka on alusta asti yrittänytkin aivopestä lasta kutsumaan itseään äidiksi. Onneksi lapset eivät ole tyhmiä, kuten ei omasikaan, sillä "äitipuoli" ei ole äiti eikä etävanhemman puoliso ole edes mikään äitipuoli vaan isän uusi vaimo.
 
vieras
Ehkä asia on keskusteltu lapsen kanssa. Ainakin minun lähipiirissä kaikki uusperheessä olevat "äitipuolet" ovat sanoneet etteivät missään nimessä ole äitipuolia, koska lapsella on äiti.

Äitipuolethan ovat sellaisia, jotka korvaavat äidin, jos oma kuollut.
 
Juu
Minä sain kortin miehen tytöltä, vaikka olenkin paljon parjattu "paha äitipuoli".

Tytön omalla äidillä on vielä vapusta asti putki päällä niin ei uskalla likkaa sinne päästää korttia viemään.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Ei todellakaan:
Se ämmä ei ole lapseni äiti, vaikka on alusta asti yrittänytkin aivopestä lasta kutsumaan itseään äidiksi. Onneksi lapset eivät ole tyhmiä, kuten ei omasikaan, sillä "äitipuoli" ei ole äiti eikä etävanhemman puoliso ole edes mikään äitipuoli vaan isän uusi vaimo.
en ole katkera, mutta kuitenkin....
 
Blondi
no ei tehnyt. kun ei isäänsäkkään tapaa kovin usein. mun miehelle eli isäpuolelle tekee aina isänpäivä kortin ja lahjan. mut biologiselle isälleen ei koskaan, on jäänyt niin etäiseksi.
 
Ei todellakaan
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei todellakaan:
Se ämmä ei ole lapseni äiti, vaikka on alusta asti yrittänytkin aivopestä lasta kutsumaan itseään äidiksi. Onneksi lapset eivät ole tyhmiä, kuten ei omasikaan, sillä "äitipuoli" ei ole äiti eikä etävanhemman puoliso ole edes mikään äitipuoli vaan isän uusi vaimo.
en ole katkera, mutta kuitenkin....
Katkeruudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että joittenkin isien uudet puolisot ovat pipipäitä (ei sillä että se isikään ihan täysipäinen olisi ollut eron jälkeen)

Onneksi lapseni tajuaa tämän :)
 
se äitipuoli
Ei minun tytärpuoli ole kuin kerran muistanut minua äitienpäivänä ja minusta se on ihan ok, hänellä on kuitenkin se oma äiti ja hänen luonaan asuu. Kerran sattui olemaan meillä äitienpäivänä, silloin sain puolikkaan kakun koska olen äitiPUOLI :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja se äitipuoli:
Ei minun tytärpuoli ole kuin kerran muistanut minua äitienpäivänä ja minusta se on ihan ok, hänellä on kuitenkin se oma äiti ja hänen luonaan asuu. Kerran sattui olemaan meillä äitienpäivänä, silloin sain puolikkaan kakun koska olen äitiPUOLI :D
Aika hauska juttu sinänsä :D
 
ap
Minusta olisi ollut mukava ele, että olisi edes sen kortin tehnyt. Tämä kuitenkin kutsuu itseään äitipuoleksi... Mutta en minä pakottamaan voi alkaa, muistaa jos muistaa omasta halustaan.
 
Miun..
Lapsilla ei ole äitipuolta, mutta miehen pitää aina soittaa isänsä vaimolle tai se loukkaantuu isosti. Aika typerää, sillä eivät ole edes koskaan asuneet saman katon alla.
 
Meillä
oli juuri viikolla tästä mukava keskustelu tytön kanssa. Hän vei äitipuolelleen kortin ja minusta se oli oikein kiva juttu. Tyttö kutsuu häntä muutenkin äitipuoleksi puhuessaan esim. kavereilleen jne. Tämä isän uusi vaimo huolehtii todella hyvin tytöstä, on luotettava ja hyväsydäminen, mutta ei kuitenkaan yritä olla ÄITI, jättää suuremmat päätökset ihan suosiolla lapsen isälle ja minulle. Ei kyllä parempaa naista olisi ex-mieheni voinut löytää...minun jälkeeni tietty ;) :D
 
Mä en pitääsi mitenkään outona jos likka tekis äitienpäiväkortin exän avovaimolle. Kyllä likka tekee hänelle muutenkin piirustuksia ja askarteluja. Onpa kerran eskarissa tehnyt tämän avovaimon äidille jonkun jutun. :D
 
Poikapuoleni ei ole koskaan muistanut minua enkä kyllä sitä edes odottanut ole,toisaalta oishan se ihan kiva jos olisin saanut vaikka kortin :)Hyvät välit kaikinpuolin kaikkien osapuolien kanssa,tulin äiti puoleksi 17 v ja poika on jo kohta 13v.
 
Keittiönoita
Ei. Ei kuopus tosin ole koskaan isänsä uutta vaimoa äitipuoleksi kutsunutkaan vaan kutsuu etunimeltä. Ja jos on ollut tarpeen selvittää sukulaisuussuhdetta, on puhunut isän vaimosta.
 
se "pipipää"
Alkuperäinen kirjoittaja Ei todellakaan:
Se ämmä ei ole lapseni äiti, vaikka on alusta asti yrittänytkin aivopestä lasta kutsumaan itseään äidiksi. Onneksi lapset eivät ole tyhmiä, kuten ei omasikaan, sillä "äitipuoli" ei ole äiti eikä etävanhemman puoliso ole edes mikään äitipuoli vaan isän uusi vaimo.
Muisti se ja ihanasti muistikin, kaikkea ei vaan kerrota sulle! :)
 
hivenenhullu
me ei tehty kortteja kellekkään, koska oltiin lomalla.. eikä olla nyt käymässä missään kylilläkään.. mutta jos oltais askarreltu kortit niin poika olis mun avustuksella tehynyt kortit mun äidille, ex anopille, isän uudelle naiselle jne.
koska kun poika on siellä, niin kyseinen nainen huolehtii lapsesta kuin olisi pojan äiti, eli tottakait on muistamisen arvoinen :)
 
j
Jos mä olisin tilanteessa, jossa mieheni kanssa erottu ja lapset olisivat säännöllisesti isänsä luona plus miehellä olisi uusi vakituinen (ja pidempiaikainen) kumppani, niin pyytäisin kyllä lapsia tekemään kortin myös hänelle. Ei siihen tarvitse kirjoittaa, että onnea äidille/äitipuolelle, vaan voi kirjoittaa jotain muuta mukavaa. Mun ajatukseni lähtee hivenenhullun lailla siitä, että kun lapset olisivat miehen luona, niin tämä miehen kumppani huolehtii myös omalta osaltaan asioista.
 
mlps
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Minä sain kortin miehen tytöltä, vaikka olenkin paljon parjattu "paha äitipuoli".

Tytön omalla äidillä on vielä vapusta asti putki päällä niin ei uskalla likkaa sinne päästää korttia viemään.
Minä myös sain ilkeänä äitipuolena lahjat ja kortit. Lasten äiti ei ole kahteen kuukauteen ottanut mitään yhteyttä, on ryyppäämässä ja viettämässä uutta elämää toisella puolen suomea. Että terveisiä vaan sinne härmän suuntaan äipälle jonka lapset kahdessa eri perheessä eivät päässeet antamaan äitienpäiväkortteja ja lahjoja oikealla äidille. Meidän perheen lapset varmaan haluais kutsua mua äidiksi, mutta en halua että tämä lasten loistava oikea äiti pahoittaisi mieltä--> lapset kutsuvat minua etunimellä. Äiti on pelkästään sana silloin kun se ei kuvaa oikeaa vanhemmuutta.
 

Yhteistyössä