Muistiongelmat nuorella, mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti
-----
En osaa sanoa kuinka kauan ongelmia on esiintynyt, mutta pidemmän aikaa.

- Usein alan kotoa lähdettyäni miettimään, että jätinköhän sen kahvinkeittimen tai suoristusraudan päälle tai sitten varmistan useampaan kertaan ennen lähtöäni olenko varmasti sammuttanut kaikki, koska en muista olenko sammuttanut

- Saatan unohtaa, että olen eilen katsonut vaikkapa Salatut elämät ja kun olen jo suunnitellut katsovani uusinnan tajuan, että katsoinhan minä ne.

- Puhelimeni on täynnä muistutuksia ihan tavallisista kotiaskareistakin, kuten "laita pesukone päälle", jotta varmasti muistan sen laittaa päälle.

- Saatan myös unohdella, mitä olen vaikkapa viime viikonloppuna tehnyt ja muistan vasta, kun joku niistä muistuttaa tms.

- Välillä kun olen menossa hakemaan jotain tiettyä tavaraa vaikkapa keittiöstä, niin perille päästyäni en enää muista mitä minun piti hakea

- Saatan kesken lauseen unohtaa, mitä piti sanoa

- Ihmiset joutuvat usein muistuttelemaan minua asioista

Ja niin, unohtelua tapahtuu melkeinpä päivittäin tai päivittäin.
Ikää on 18-vuotta.

Osaisiko joku sanoa, mistä johtuu?
Olen nuorempana (n. 15-vuotiaana) juonut alkoholia runsaasti, lähes päivittäin n. puolen vuoden ajan, voisiko sillä olla vaikutusta?
Stressaan usein myös eri asioista ja olen usein väsynyt, eikös nekin vaikuta muistiin?

Varmasti tuollainen alkoholinkäyttö vaikuttaa johonkin. Osa noista mainitsemistasi muistihäiriöistä kuulostaa samalta kuin mitä mulla on silloin, kun olen tosi väsynyt ja/tai stressaantunut. Silloin ei vaan jaksa keskittyä. Saatan katsoa kelloa, mutta hetken päästä joudun katsomaan uudestaan että mitä se kello olikaan ja oikeen keskittymään asiaan. Tai voin kysyä mieheltä monelta ootkaan lähdössä, mutten väsyneenä jaksa keskittyä mitä hän vastaa ja kohta kysyn samaa uudestaan. Nämä asiat siis vain todella väsyneenä/stressaantuneena, muuten pää pelaa oikein hyvin.

Suosittelisin käymään lääkärissä tarkistuttamassa asian, sillä se selviää eikä sun tarvi ainakaan sitä varten stressata, että yksiksesi asiaa pohdiskelet. Huomenna varaat ajan lääkäriin, eiks je? :) Ne osaa siellä kyllä neuvoa eteenpäin tutkimuksiin. Tsemppiä!

"vieras"
En osaa sanoa kuinka kauan ongelmia on esiintynyt, mutta pidemmän aikaa.

- Usein alan kotoa lähdettyäni miettimään, että jätinköhän sen kahvinkeittimen tai suoristusraudan päälle tai sitten varmistan useampaan kertaan ennen lähtöäni olenko varmasti sammuttanut kaikki, koska en muista olenko sammuttanut

- Saatan unohtaa, että olen eilen katsonut vaikkapa Salatut elämät ja kun olen jo suunnitellut katsovani uusinnan tajuan, että katsoinhan minä ne.

- Puhelimeni on täynnä muistutuksia ihan tavallisista kotiaskareistakin, kuten "laita pesukone päälle", jotta varmasti muistan sen laittaa päälle.

- Saatan myös unohdella, mitä olen vaikkapa viime viikonloppuna tehnyt ja muistan vasta, kun joku niistä muistuttaa tms.

- Välillä kun olen menossa hakemaan jotain tiettyä tavaraa vaikkapa keittiöstä, niin perille päästyäni en enää muista mitä minun piti hakea

- Saatan kesken lauseen unohtaa, mitä piti sanoa

- Ihmiset joutuvat usein muistuttelemaan minua asioista

Ja niin, unohtelua tapahtuu melkeinpä päivittäin tai päivittäin.
Ikää on 18-vuotta.

Osaisiko joku sanoa, mistä johtuu?
Olen nuorempana (n. 15-vuotiaana) juonut alkoholia runsaasti, lähes päivittäin n. puolen vuoden ajan, voisiko sillä olla vaikutusta?
Stressaan usein myös eri asioista ja olen usein väsynyt, eikös nekin vaikuta muistiin?
Sinun ajatukset vie kaiken muun tärkeän pois mielestä. Siis ihan normaalia :) voin sanoa että sinulla ajatuksia taukoomatta. Ja kaikilla on vaikka kaikki ei sitä tiedosta. Siksi unohdat.

"hei"
esim.eyeq itse syön myös fosfoser memory kapseleita.Pitävät mielen virkeänä. Syöthän tarpeeksi myös D vitamiinia.

Onko sulla pieniä lapsia? Stressiä? Masennusta? Kaikki nää vaikuttaa muistiin.

Ja varmaan myös tuo sun alkoholin käyttö,aivot on ollu juuri kiihkeimmässä kehitysvaiheessa.

Ehkä kannattais käydä lääkärissä puhumassa.

Yhteistyössä