Muistatteko....

Täyttelen täs just tytön vauvakirjaa,uppoudun ihan muisteloihin...=)
Hih,ja se jäi hirveen hyvin mieleen kun siellä oli radio ja kuunneltiin siinä sitten epiduraaleissa musiikkia,sieltä tuli Apulannan se Koneeseen Kadonnut-biisi... Hihittelin itekseni kun ponnistusvaihe alko,ku mankasta loilotettiin että "kipu kuolee huutamalla".... :D

no en muista. jotain varmaan tyyliin "no moi" :whistle: johon poika vastas kauhistunut ilme naamallaan "äääääääääääääääääääääääää" (vapaa suomennos= kuka toi harakka on, mä haluan mutsin luo)
toisen syntymästä en edes oikeesti muista juuri mitään. taisin puhua kätilöille kun kundi oli jo ulkona.

Ei kyllä oo mitään mielikuvaa.. TOisaalta olin niin hyvässä epiduraalin vaikutuksessa, et en tuntenut loppu supistuksia eikä ees tullut ponnistamisen tarvetta.. Tuntu vaan jossain vaihees paine ihan alhaalla ku kätilö kurkkas, ni totes et vauvan pää näkyy jo.. :D

Mut sen muistan ku osastolle mennessä kerrottiin et ollaan kerroksessa 6 osastolla 6 ja huone 6.. Ajattelin, et pirun numero..

Viblsp
Poika kun syntyi, kysyin sektiosalissa henkilökunnalta että onko se ihan ihmisen näköinen.

Tyttö kun syntyi, sanoin varmaan "hei pikkuinen, äiti tässä" tms. En muista.

Kaksoset kun syntyivät, taisin pojan nähdessäni (en tiennyt silloin sukupuolta) henkäistä jotain sen pienuudesta ja mies sanoi että "voi herranjumala" kun näki kuinka pieni se oli. Tyttö kun syntyi, kysyin ekana syntyneen sukupuolta. Kun saatiin tietää että tyttö ja poika tuli, mies totesi että täydellistä. =) Pojan sukupuoli siis oli epäselvä, toinen tiedettiin tytöksi.

Esikoinen: Tiitiäinen metsäläinen, pieni menninkäinen. Posket tehty puolukasta, tukka naavatuppurasta, silmät on siniset tähdet. Äitin pieni kulta.

Keskimmäisen synnytin jakkaralla. Kätilö kääräisi suoraan johonkin kapalokankaaseen ja antoi vauvan syliini. Kurkistin kankaan reunan alle:
Minä: Se on tyttö!
Kätilö: No äläs nyt vielä, katsotaan.
Minä: On se, kyllä minä tytön tunnen.
Kätilö: (kurkisteli myös sinne kapalon alle): No oikein näit. Tyttöhän tämä.
Sen jälkeen ekat sanat vauvalle: Moi pieni, äiti tässä.

Kolmonen:
Mies: Kumpi?
Minä: (aivan väsyneenä) Ei mitään väliä.
Hetken hiljaisuus
Minä: Miksei se sano mitään? Miksi se on ihan hiljaa? Miksi se on ihan hiljaa?!!
Kun ikuisuudelta tuntuneen hetken jälkeen sain vauvan syliin: Voi pieni, miten säikytit äitin.

Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja yönlapsi:
Esikoinen: Tiitiäinen metsäläinen, pieni menninkäinen. Posket tehty puolukasta, tukka naavatuppurasta, silmät on siniset tähdet. Äitin pieni kulta.

Keskimmäisen synnytin jakkaralla. Kätilö kääräisi suoraan johonkin kapalokankaaseen ja antoi vauvan syliini. Kurkistin kankaan reunan alle:
Minä: Se on tyttö!
Kätilö: No äläs nyt vielä, katsotaan.
Minä: On se, kyllä minä tytön tunnen.
Kätilö: (kurkisteli myös sinne kapalon alle): No oikein näit. Tyttöhän tämä.
Sen jälkeen ekat sanat vauvalle: Moi pieni, äiti tässä.

Kolmonen:
Mies: Kumpi?
Minä: (aivan väsyneenä) Ei mitään väliä.
Hetken hiljaisuus
Minä: Miksei se sano mitään? Miksi se on ihan hiljaa? Miksi se on ihan hiljaa?!!
Kun ikuisuudelta tuntuneen hetken jälkeen sain vauvan syliin: Voi pieni, miten säikytit äitin.
Ihanasti sanottu, ihan silmät kostu. :heart:

kuuvu
esikoisella:
"kyllähän tämän tekis vaikka toistekkin"

kakkosella pelkkää lepertelyä... :) Kätilö kyllä tokasi että sut on kyllä luotu synnyttämään (ehti juuri ja juuri juosta saliin ja ottamaan lapsen vastaan ko syntyi vauhdilla)

Ekan kohdalla en muista mitä oisin sanonut. Olin varmaan niin sekaisin koko synnytyksestä. Voi olla etten tainnut sanoa mitään, kun olin niin ihmeissäni. Sen muistan et panin merkille heti et jotai siellä jalkojen välis näkyy.

Toisen kohdalla sanoinkin että "Se on tyttö!", koska jotenkin ajattelin pojan sieltä tälläkin kertaan tuleva, vaikka ihan isänsä näköinen tyttöhän se sieltä tuli ja todella söpö sellainen. (tämä on ollu mun miehen painajainen joskus että hän saa itsensä näköisen tytön :D )

Minä: Miksi se ei hengitä?
Lastenlääkäri: hyvin kaikki meni, minua ei täällä tarvitakkaan

Piti mieheltä kysyä kauanko poika oli sinisenä hengittämättä, mun mielestä ainaki 15 sekunttia, mut mies sano et pari vaan.

Kätilö yritti esitellä jätkän sukukalleuksia mulle "Katsos, poika tuli!!" johon mä vaan ett joo joo, miltä siellä alapäässä näyttää? Tarkoittaen siis tarviiko tikkejä vai ei. Varmistivat kahteen kertaan että mä olen tajuissani kun ei lapsen sukupuoli kiinnostanut, tosin eivät tienneet että mä tiesin jo.. :D

hullun hommaa!
Eka hätäsektio, muistan vaan että näin kaiken kahtena eikä vauva herättäny MITÄÄN tunteita, olipa vaan siinä kaapissa vieressä.En muista mitä sanoin, enkä kakkosestakaan, olin niin sekasi rankasta hommasta.
Kolmatta ei sitte näistä ed. kokemuksista johtuen koskaan edes tule!!!!

Yhteistyössä