Muistatteko nämä? Laittakaahan tekin muistoja kuvina. =)

  • Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti
Nuorten sävellahja
Nuorten sävellahja oli Yleisradion rinnakkaisohjelmassa lauantaisin klo 16.00–17.00 lähetetty nuortenohjelma 1960-luvulta aina 1980-luvun loppupuolelle. Ohjelma koostui nuorison "terkuista" toisilleen ja toivekappaleista. Ohjelma sai huippuaikoina yli miljoona kuuntelijaa.[1] Ohjelman esikuvana oli aikuisille ja iäkkäämmille kuuntelijoille suunnattu Esko Mustosen juontama Sävellahja 22000.
Terkkujen ja toivekappaleen hintana oli nuorten itsensä määrittelemä summa vaihtuvaan hyväntekeväisyyskohteeseen. Ohjelman juontajana toimi Jake Nyman, josta tuli suosittu yleisradiomies Nuorten sävellahjan johdosta. Muitakin juontajia ohjelmalla oli: Matti Hara, Oras "Oki" Pikkarainen, Holle Holopainen, Liisa Lääveri, Kirsti Pohjaväre, Outi Popp, Leo Friman ja Tapani Ripatti.
Ohjelma oli varsin suosittu koko 1970-luvun.


Nuorten sävellahja – Wikipedia
 
Minä vuonna oli nuo kolmionmuotoiset Trip-mehut? Itse en niitä muista.

Muistaako muut Joke-limujään? Oli myynnissä ainakin 1994, taisi tulla juuri tuona kesänä tai sitten vuotta aiemmin. Mehujää, jonka tikkuosassa oli vitsi. Jokea oli useampi maku ja oli muutaman vuoden myynnissä, sitten tuotanto lopetettiin. Helsingissä oli vuonna 1994 yleisurheilun EM-kisat ja tämän vuoksi oli Tsemppi-tuotteita myynnissä, jäätelöä myytiin ainakin vielä joskus 1996 tai 1997. Siis sellainen tavallisen Pingviinituutin kokoinen tuutti oli ja toffeen/kinuskin makuinen. Itse en siitä tykännyt, mutta muistan sen suosion. Muistaakseni sen takia jäi pidemmäksikin aikaa myyntiin.

Sitten vielä joskus 1998 oli myynnissä Minttu Jacky -vanukas, mutta sekin lopetettiin. Samoin Ahaa-patukoissa oli Minttu Ahaata.
 
Muistan
Minä vuonna oli nuo kolmionmuotoiset Trip-mehut? Itse en niitä muista.

Muistaako muut Joke-limujään? Oli myynnissä ainakin 1994, taisi tulla juuri tuona kesänä tai sitten vuotta aiemmin. Mehujää, jonka tikkuosassa oli vitsi. Jokea oli useampi maku ja oli muutaman vuoden myynnissä, sitten tuotanto lopetettiin. Helsingissä oli vuonna 1994 yleisurheilun EM-kisat ja tämän vuoksi oli Tsemppi-tuotteita myynnissä, jäätelöä myytiin ainakin vielä joskus 1996 tai 1997. Siis sellainen tavallisen Pingviinituutin kokoinen tuutti oli ja toffeen/kinuskin makuinen. Itse en siitä tykännyt, mutta muistan sen suosion. Muistaakseni sen takia jäi pidemmäksikin aikaa myyntiin.

Sitten vielä joskus 1998 oli myynnissä Minttu Jacky -vanukas, mutta sekin lopetettiin. Samoin Ahaa-patukoissa oli Minttu Ahaata.
Nuo muut, mutta en myöskään tuota kolmionmuotoista trippiä.
Sellainen mehujää tuli mieleen kuin Spirello tms. Tuli myyntiin samoihin aikoihin kuin amppari ja murkku. Sellainen pyöreän mallinen,jossa kierteitä, kelta-oranssi. Paperi oli muistaakseni hopeinen ja siinä oli luistelijan tms. kuva. Sellaista pehmeää ja hyvää oli. Oli Pirkan tuote myös.
 
Nuo muut, mutta en myöskään tuota kolmionmuotoista trippiä.
Sellainen mehujää tuli mieleen kuin Spirello tms. Tuli myyntiin samoihin aikoihin kuin amppari ja murkku. Sellainen pyöreän mallinen,jossa kierteitä, kelta-oranssi. Paperi oli muistaakseni hopeinen ja siinä oli luistelijan tms. kuva. Sellaista pehmeää ja hyvää oli. Oli Pirkan tuote myös.
Spirellon muistan minäkin. =)
 

Yhteistyössä