Muistatteko kun----

muikku
Alkuperäinen kirjoittaja Amaterasu:
Tetrat :heart:

Meille ostettiin kesäisin aina Jaffaa ja Vichyä pienissä lasipulloissa monta koria... Ja paistettiin muurinpohjalettuja.

Lapsuuden kesät :heart: :heart: :heart:
Juuh tääki on tuttua mun lapsuudesta :D
 
nam
meille ostettiin sellainen miltei ranskanleivänkokoinen pakastebroileri joka oli umpijäässä ostettaessa, ja suli tiskipöydän reunalla koko päivän, illalla laitettiin uuniin ja koko perhe odotti sitä vesi kielellä.
Muistan että pakkauskelmu kanan päälle oli vihreänpunaisia kuvioita valkoisella pohjalla.
 
muikku
Alkuperäinen kirjoittaja nam:
meille ostettiin sellainen miltei ranskanleivänkokoinen pakastebroileri joka oli umpijäässä ostettaessa, ja suli tiskipöydän reunalla koko päivän, illalla laitettiin uuniin ja koko perhe odotti sitä vesi kielellä.
Muistan että pakkauskelmu kanan päälle oli vihreänpunaisia kuvioita valkoisella pohjalla.
Meillä oli lauantai ruokana kokonaisena paistettu pakastebroisku :p Saunan jälkee syötii kanaa :D eikä ollu omaa saunaa vaan rivarin saunavuoro lauantaisin.
 
- Makkaraa ostettiin ''metrihintaan''. Sellanen sopivan kokoinen pätkä metrimakkararullasta. Ja syötiin siivutettuna leivän päällä.
-Appelsiinit ostettiin kappalehintaan.
-Pullot palautettiin kaupan tiskille.

Tämän muistan mutta en noita muita.
-myytiin trippejä kartionmuoisissa pakkauksissa.


 
narikka
mynski! eli myymälä auto. jenkki purkkaa sai 5kpl putkessa ja siinä oli erivärisiä purkkia :)

paikallinen pikkukauppa ostaa vieläki makkarat tankoina ja siivuttaa pyyetyn määrän. samoin jauhelihan jauhavat itte.
 
vieras
Sit oli sitä hiilihapotonta keltasta jaffaa, nimeä en muista... myymäläautolla käytiin aina lapsena mummolassa, se pysähtyi aina meidän mummolan kohdalle :heart: silloin oli tosiaan kesät helteisiä ja talvisin oli hirveästi lunta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja muikku:
Alkuperäinen kirjoittaja Amaterasu:
Tetrat :heart:

Meille ostettiin kesäisin aina Jaffaa ja Vichyä pienissä lasipulloissa monta koria... Ja paistettiin muurinpohjalettuja.

Lapsuuden kesät :heart: :heart: :heart:
Juuh tääki on tuttua mun lapsuudesta :D
korillinen punaista ja keltaista jaffaa lasipulloissa, juhannukseksi :D
Meillä oli aina pari korillista :D voi kun tulikin ihana fiilis kun muistelee lapsuuden kesää :heart:
 
muikku
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja muikku:
Alkuperäinen kirjoittaja Amaterasu:
Tetrat :heart:

Meille ostettiin kesäisin aina Jaffaa ja Vichyä pienissä lasipulloissa monta koria... Ja paistettiin muurinpohjalettuja.

Lapsuuden kesät :heart: :heart: :heart:
Juuh tääki on tuttua mun lapsuudesta :D
korillinen punaista ja keltaista jaffaa lasipulloissa, juhannukseksi :D
Meillä oli aina pari korillista :D voi kun tulikin ihana fiilis kun muistelee lapsuuden kesää :heart:
Juu mie en edes tykkää limusta aikuisena, mut noi jaffakorit :D nostalgiaa ja se kun sitä limua sai harvoin, et se oli oikeesti iso herkku :p
 
Tripit muistan. Mä haluaisin, että vanhat kunnon pikkukaupat, lihakaupat ja leipomot sun muut, tulis takaisin. Ja elintarvikkeiden muoviin pakkaaminen loppuisi, että sais viedä omat astiat joihin punnita tavaraa... =)
 
Miten te kaikki ootte eläny mun lapsuutta??? Mä muistan nuo kaikki!! Siis ihan kaikki. En oo ikinä tajunnu, että tuollaiset kokemukset voivat olla samoja koko ikäpolvella. Ei varmaan nykyisin enää voikaan, kun kaikkea on niin paljon.
 
joo
Tripit muistan tietenkin, makkarat joten kuten (en itse käytä).

Pallojuuston muistan myös. Sitten oli sellaista punaisessa rapisevassa sellofaanissa olevaa pallojuustoa. Jompikumpi näistä oli törkeän pahaa mutta en muista nyt että kumpi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oli niitä kauheita merkkarikarkkeja joihin meinas moni lapsi tukehtua.
Merkkarit muistan ja muistan ku ne kiellettiin. Ja inkkaripurkatkin kiellettiin jossain vaiheessa... Nekin oli liian isoja.

Tosin ite meinannut tukehtua kananmunaan, että kai nekin pitäisi kieltää :D

Lakritsapiiputkin kiellettiin jossain vaiheessa, mutta niitähän on ollut myynnissä jo jonkun aikaa.

Karkkitupakit oli kans, nekin kiellettiin ja niitä en ole kyllä nähnyt myynnissä, ei ku näinhän yhessä kaupassa ihan äskettäin ja ihmettelin, että saako niitä sit taas myyä...

Oikeestaan aika huvittavaa tollanen hössäys, sitä paitsi ne mitään hyviä ees olleet, en tosiaankaan alkanut niitten takia polttaa...
Mä ku sillon kerran pienenä ostin yhen askillisen karkkitupakkaa.
 

Yhteistyössä