Muistatko vielä ne ajat ennen kuukautiskuppia? :D

  • Viestiketjun aloittaja cuppi
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
En usko, että minkään esineen tunkeminen majavaan menkkojen aikaan voi olla miellyttävämpää kuin siteen käyttö. Siteen taas pitää ehdottomasti olla siivetön, niitä siivekkeitä pitkinhän pääsee veri housuihin. Älyvapaa keksintö.
Niin, en minäkään uskonut, vaan niin se vaan on =) ja kaikenlisäksi voi uida ja olla ihan vapaasti vailla ikävää oloa.

Mä en ole koskaan huomannut että siivekkeet olisivat joku väylä- päinvastoin ne imevät itseensä kaiken mikä niille menee.
 
"vieras"
Ostin sellaisen kuusi vuotta sitten ja pari vuotta käytin tavallaan hyvällä menestyksellä, mutta alkoi tulemaan kohdunnapukan ärsytystä ja tulehduksia, joita en osannut yhdistää aluksi kuppiin. Minulla niin lyhyet paikat, että kuppi pakko laittaa kohdunnapukan ympärille, niin se ilmeisesti hankaa, vaikkei sitä tunnekaan. Jouduin lopettamaan käytön. Tulee kyllä mieleen, että pitäisiköhän vieläkin vaan kokeilla, koska tosi kätevä se oli.
 
"vieras"
Minäkään en voi käyttää kuukuppia enkä tamponeja, vaikka todellakin haluaisin. Olen kuukautisten aikaan kärttyinen vain sen vuoksi, että pitää käyttää noita helvetin siteitä. Mulla menee niihin hermot kun ne on niin epämukavia! Käytin tamponeja vuosia, mutta sitten alkoi tulla outoja oireita niistä, joten kokeilin kuukuppia, mutta sama juttu... Jos laitan tamponin tai kuukupin, niin mulle tulee aivan hirveää närästystä ja vatsa turpoaa, alkaa pyörryttämään. Heti kun otan pois niin se loppuu. Edes gynelogi ei osannut sanoa miksi... Tosi kiva. E-pilleritkään ei sovi. Voi että kun pääsisi näistä helvetin kuukautisista kokonaan eroon kun ei ole lapsiakaan suunnitelmissa tai saisi edes vähän helpotusta.

PS. Sille, joka valitti, että ei kivuilta ja migreeneiltä edes huomaa sidettä... Mulla on todella kovat kuukautiskivut ja migreenejä, mutta kyllä tuo siteiden epämukavuus on sellainen, jonka huomaa joka askeleella...
 
lkknlkgnklgnlr
[QUOTE="vieras";25502578]Minäkään en voi käyttää kuukuppia enkä tamponeja, vaikka todellakin haluaisin. Olen kuukautisten aikaan kärttyinen vain sen vuoksi, että pitää käyttää noita helvetin siteitä. Mulla menee niihin hermot kun ne on niin epämukavia! Käytin tamponeja vuosia, mutta sitten alkoi tulla outoja oireita niistä, joten kokeilin kuukuppia, mutta sama juttu... Jos laitan tamponin tai kuukupin, niin mulle tulee aivan hirveää närästystä ja vatsa turpoaa, alkaa pyörryttämään. Heti kun otan pois niin se loppuu. Edes gynelogi ei osannut sanoa miksi... Tosi kiva. E-pilleritkään ei sovi. Voi että kun pääsisi näistä helvetin kuukautisista kokonaan eroon kun ei ole lapsiakaan suunnitelmissa tai saisi edes vähän helpotusta.

PS. Sille, joka valitti, että ei kivuilta ja migreeneiltä edes huomaa sidettä... Mulla on todella kovat kuukautiskivut ja migreenejä, mutta kyllä tuo siteiden epämukavuus on sellainen, jonka huomaa joka askeleella...[/QUOTE]

Jos ei ole lapsia suunnitelmissa, niin suosittelen kokeilemaan hormonikierukkaa. Mulla jäi kuukautiset kokonaan pois, ah ihanaa :)
 
Olen onnellisesti unohtanut ajan ennen kuppia. Nyt on paljon mukavampi olo, ei hajuhaittoja tai kuivaa vanua ja rahaakin säästyy. Ei tarvitse kanniskella tamponeita taskuissa tai vilkuilla vaihtoaikaa kellosta. Ei tule ylimääräistä roskaa. Yksi ja sama kuppi on ollut käytössä jo vuosia.
 
"Hanna"
Tykkäisin käyttää aina ja on loisto keksintö, mutta aika vähiin jää kyllä käyttö. Mulla on kuparikierukasta johtuen todella runsaat menkat, ja kun mulla on lisäksi ns pienet paikat(eli kohdunnapukkakin vie tilaa kupista), niin saan olla ihan koko ajan tyhjentämässä kuppia. Tunti on ihan maksimi, usein saa vartin päästä jo mennä vessaan... kun tulee esim isompi hyytymä, niin eihän se kuppiin mahdu eli tulee samantien yli. Ja tämä rasittaa kyllä ainakin mulla limakalvoja, tämä jatkuva räplääminen:) Kahtena viimeisenä päivänä olen kyllä käyttänyt ja lisäksi silloin kun on välivuotoja(joita on siis myös tästä kierukasta johtuen). Kierukan olen aatellut poistaakin, näiden niagaramenkkojen vuoksi, mutten ole sitten kuitenkaan poistanut, kun muuten ollaan siihen tyytyväisiä.
 
kuukuppi
[QUOTE="vieras";25502578]Minäkään en voi käyttää kuukuppia enkä tamponeja, vaikka todellakin haluaisin. Olen kuukautisten aikaan kärttyinen vain sen vuoksi, että pitää käyttää noita helvetin siteitä. Mulla menee niihin hermot kun ne on niin epämukavia! Käytin tamponeja vuosia, mutta sitten alkoi tulla outoja oireita niistä, joten kokeilin kuukuppia, mutta sama juttu... Jos laitan tamponin tai kuukupin, niin mulle tulee aivan hirveää närästystä ja vatsa turpoaa, alkaa pyörryttämään. Heti kun otan pois niin se loppuu. Edes gynelogi ei osannut sanoa miksi... Tosi kiva. E-pilleritkään ei sovi. Voi että kun pääsisi näistä helvetin kuukautisista kokonaan eroon kun ei ole lapsiakaan suunnitelmissa tai saisi edes vähän helpotusta.

PS. Sille, joka valitti, että ei kivuilta ja migreeneiltä edes huomaa sidettä... Mulla on todella kovat kuukautiskivut ja migreenejä, mutta kyllä tuo siteiden epämukavuus on sellainen, jonka huomaa joka askeleella...[/QUOTE]

Auttaisikohan sinulla hormonikierukka? Mikäli kierukkaa nykyään suostutaan laittamaan synnyttämättömälle. Itse yritin päästä sterilisaatioon, mutta lääkäri puhui minut kokeilemaan hormonikierukkaa. Minulta loppuivat kierukan ansiosta kuukautiset vähän kerrallaan - juuri, kun olin oppinut käyttämään kuukuppia ja aloin kokea kuukautiset ensimmäisiä kertoja elämässäni jotenkin siedettäviksi. Mutta voi olla, että elimistösi vastustaisi myös kierukkaa, koska saat noin voimakkaita oireita jo siteistä ja kuukupista.
 
"vieras"
Tällä palstalla jotkut kuukuppifanaatikot mulle luennoi sylki roiskuen, miten se kuppi vie jopa menkkakivut, on se niin ihmeellinen keksintö. Ja että mä en saisi enää muuta käyttääkään, vaikka olin just sanonut, että kuppi ei sovi mulle enkä sitä todellakaan aio käyttää. Verrattavissa johonkin uskonlahkoon tuo kuukuppifanaattisuus, aivan kuten karppauskin :O
 
"vieras"
Helposti muistan, en ole kuppia edes kokeillut. Menkat tulee 3 kk:n välein ja silloin käytän tamponia. Ja kyllä mä käyn tamponin kanssa uimassa, kun joku sanoi että kupin kanssa voi käydä uimassakin.

Muuten olen sitä mieltä, että kuukautiset sais loppua justiinsa siihen viimeiseen synnytykseen. Koko elämäni olen niitä inhonnut, oikein odotan että vaihdevuodet alkaa ja pääsen koko ällötyksistä eroon lopullisesti!
 
[QUOTE="vieras";25502351]Kuukuppihan vie käyttäjien mukaan kaikki kuukautiskivut. Itse en kuppia käytä, en saata tunkea mitään sisääni kuukautisten aikana, YÖK! Joten käytän siteitä ja tarvittaessa otan särkyyn Buranaa.[/QUOTE]

joopajoo...Mulla lisääntyi kivut kupin kanssa. ja jatkuvaa suoistelua niin että kippo aina hilautui liian alas.
 
Mä oon kaksi kertaa kokeillut kuppia. Molemmilla kerroilla alkoi heti kupin sisäänlaiton jälkeen melkoiset krampit. Ekalla kerralla hädissäni kisaisin kupin pois ja krampit loppuivat.

Tokalla kerralla yritin uudestaan, koska kuvittelin tehneeni jotain väärin. Krampit alkoivat silloinkin. Sen jälkeen en ole enää uskaltanut sitä kokeilla. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen;25507281:
Mä oon kaksi kertaa kokeillut kuppia. Molemmilla kerroilla alkoi heti kupin sisäänlaiton jälkeen melkoiset krampit. Ekalla kerralla hädissäni kisaisin kupin pois ja krampit loppuivat.

Tokalla kerralla yritin uudestaan, koska kuvittelin tehneeni jotain väärin. Krampit alkoivat silloinkin. Sen jälkeen en ole enää uskaltanut sitä kokeilla. :ashamed:
Ja sielä toinen kramppaaja. Kyl mulle monikin vakuutti että pitää vaa opetella ja väärä kuppi ja ja ja..Mut kun se kippo ei käy niin se ei käy. Tamponeilla ei ikinä tollasia ongelmia.
 
Periaatteessa voisin kokeilla kuppia. Käytän nyt tamponia. Mutta en oikein tiedä miksi alkaisin käyttämään kuppia koska tamponi on mulle täydellinen, siitä ei ole mitään haittaa eikä menkat hankaloita mun elämää mitenkään. Paitsi no kivut välillä mutta niihin ei taida kuppi vaikuttaa :D Tamponi on vaan niin helppo kun sen voi nakata roskiin, ja sujauttaa uuden helposti paikalleen ilman mitään opetteluja..
 
"vieras"
Jos ei ole lapsia suunnitelmissa, niin suosittelen kokeilemaan hormonikierukkaa. Mulla jäi kuukautiset kokonaan pois, ah ihanaa :)
Minulle ei valitettavasti käy hormonituotteet. Olen kokeillut, ja kahdella viimeisellä kerralla seurauksena oli aivan kauhea ahdistus, josta toipuminen kesti kauan. Lisäksi tuli outoja fyysisiä oireita. Lääkäri määräsikin minulle aiemmin e-pillerit, joita voisin ottaa kolme liuskaa putkeen, mutta en uskalla enää kokeilla hormoneja. :(
 
Muistan hämärästi :D Parasta on se, ettei menkkoja enää huomaa (nyt raskaana, mutta siis ennen..). Ei tarvi muistaa ostaa kaupasta siteitä/tamponeja eikä niitä tarvitse kuljettaa käsilaukussa, kupin kun voi laittaa etukäteen paikoilleen. Ei ohivuotoja, ei yllättäviä tilanteita (valkoiset housut ja menkat? Kupin kanssa ok), voi nukkua ALASTI :D Tyhjentää vaan kupin aamulla ja illalla, siinä se.

Aivan mahtava keksintö ja mulla käytössä nyt sellaiset kuusi vuotta, maksoi 30e. Kohta ajattelin tilata uuden, saa ihania värejäkin :)
 

Yhteistyössä